Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leren zonder bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Leren zonder bench

Ongelezen bericht door Silvia »

diesel slaapt in de bench en ook als ik ben werken of boodschappen doe.
dit is zo gekozen door mijn vriend. maar ik vraag me af: stel ik wil hem wel een bench geven voor snachts en overdag gewoon los laten in het huis zijne r dan dingen waar ik rekeing mee moet houden?
of staps gewijs aan moet leren.???
Groetjes Silvia en Diesel
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:In de praktijk komt het er op neer dat je je voor je weg gaat je huis nog een keer naloopt om de dingen die hij stukmaakt weg te leggen.
Hoe oud is hij ook al weer? Als hij net in de tandenwissel/knaagfase zit zou ik eventjes wachten.
hij is 14 weken en ik denkd at die knaag periode net aan is gebroken, maar ik wil het ook toepassen denk ik als hij een maand of 6 is.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:En nu is hij gewend aan de bench?
hij slaapt in de bench nachts dus en als we geg zijn heeft hij er ook wat speeltjes in liggen.
'hij heeft ook een mandje die in de speelhoek van de kinderen staat omdat hij graag naar ze kijkt en daar dan rustig bij wilt liggen. hij slaapt dus ook veel in zijn mandje die hij op de plek neer zet (mee sleurt) waar hij op dat moment wil liggen.
Ik denk dat als ik de bench ineens weghaal hij geen heimwee krijgt ofzo hoor. ik heb hem pas schoonhemaakt en toen ging hij gewoon op de plek liggen waar de bench normaal staat. niks aan de hand.
toxic
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toxic »

ik denk dat je er ook voor moet zorgen dat ie zich niet gaat vervelen als je weg bent want dan gaat die net gaan bijten aan alles denk ik :wink:

Maar zoals je al zei dat ie heel wat speeltjes buiten de benche heeft liggen, zou ik het misschien proberen met korte tijden bv: als je eventjes naar de winkel moet, en het zo stilletjes opbouwen denk ik dat het beste gaat zijn.

kan zijn dat ik mis zit hoor omdat ik zelf honden heb die nooit in de benche gezeten hebben, maar ik zeg maar wat ik in dat geval zou proberen :wink:

Afbeelding
kian en zohra, mijn schatjes!!
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

toxic schreef:ik denk dat je er ook voor moet zorgen dat ie zich niet gaat vervelen als je weg bent want dan gaat die net gaan bijten aan alles denk ik :wink:

Maar zoals je al zei dat ie heel wat speeltjes buiten de benche heeft liggen, zou ik het misschien proberen met korte tijden bv: als je eventjes naar de winkel moet, en het zo stilletjes opbouwen denk ik dat het beste gaat zijn.

kan zijn dat ik mis zit hoor omdat ik zelf honden heb die nooit in de benche gezeten hebben, maar ik zeg maar wat ik in dat geval zou proberen :wink:

Afbeelding
ik ben nu met vooruit zicht op over een paar maanden al wat aan het leren.
Alleen zijn in de huiskamer (los) als ik de kids in bad doe en ook als ik boven aan het poetsen ben. dan kijk ik elke 15 min ff vanaf de trap zomder dat hij het ziet. maar een paar uur is toch wel wat anders ja.
hij heeft veel speelgoed (ook van de kids kan hij mee spelen)
dus hij hoeft zich niet te vervelen hoop ik.
toxic
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toxic »

Ik wens je er alvast veel succes mee, ik zie dat ie het al heel goed kan als je boven bent en als je de kinderen in bad doet, dus ik hoop dat het gaat lukken :ok:

groeten

Afbeelding
kian en zohra, mijn schatjes!!
Marlous
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marlous »

Ik heb ook al een keer die vraag gesteld
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=80215

Hier staan ook nog wel wat nuttige tips. Misschien heb je er ook wat aan.
Groetjes Marlous
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik deed het ook zo als jij met mijn eerste pup, heel geleidelijk aan , eerst korte momenten uit de bench als ik maar even weg was.
Ik merkte al snel dat dat heel goed ging, maar wat Martijn al aangaf, wel heel goed opruimen. Alles wat Diesel gesloopt heeft, vooral schoenen en sandalen, was gewoon gelegenheids knaagmateriaal.
Diesel zat op het laatst alleen 's nachts in zijn kenneltje, en toen hij 3 maanden bij ons was heb ik het 's nachts ook gewoon geprobeert. En het ging goed.
Puck heeft er ook zoiets in gezeten , en met name 's nachts, en als ik overdag wat langer wegging. Zij sloopte niet, maar legde flinke drollen in huis als het haar zo uitkwam en wij er niet waren om te portieren. En ja ze werd voldoende uitgelaten.
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

voor danger heb ik ook geen bench. en dat gaat erg goed. tot nu toe sloopt hij niks. maar ja die is ook nog maar bijna 9 weken. en als ik wegga om boodschappen of ga slapen loopt hij gewoon door de hele woonkamer, keuken en gang. en ik hoor hem niet piepen/janken als ik weg ga of naar boven ga.
maar misschien heb ik gwoon veel geluk met danger.

ik probeer hem wel zoveel mogelijk overal mee naar toe te nemen, ook naar de winkel als ik maar paar boodschapjes nodig heb. voor de grote boodschappen moet hij gewoon thuisblijven. maar is stikbraaf.
komt bij mij misschien ook omdat ik brutus heb, die niks sloopt of niet piept/jankt als ik naar boven ga of weg ga. dat scheelt misschien ook veel.

er zal voor danger ook nooit een bench in huis komen.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

snakelady33 schreef:voor danger heb ik ook geen bench. en dat gaat erg goed. tot nu toe sloopt hij niks. maar ja die is ook nog maar bijna 9 weken. en als ik wegga om boodschappen of ga slapen loopt hij gewoon door de hele woonkamer, keuken en gang. en ik hoor hem niet piepen/janken als ik weg ga of naar boven ga.
maar misschien heb ik gwoon veel geluk met danger.

ik probeer hem wel zoveel mogelijk overal mee naar toe te nemen, ook naar de winkel als ik maar paar boodschapjes nodig heb. voor de grote boodschappen moet hij gewoon thuisblijven. maar is stikbraaf.
komt bij mij misschien ook omdat ik brutus heb, die niks sloopt of niet piept/jankt als ik naar boven ga of weg ga. dat scheelt misschien ook veel.

er zal voor danger ook nooit een bench in huis komen.
Dat zal schelen ja een andere hond leert hij veel van dus ook het niet piepen en niet slopen.
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

ja daarom. en dat is mijn voordeel.
maar hoop dat het diesel ook goed zal gaan. succes in elk geval met het oefenen en leren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”