Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Los leren lopen met wandelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Los leren lopen met wandelen

Ongelezen bericht door Silvia »

hoe kan ik dat het beste gaan oefenen?
nu doe ik vaak als ik ff iets uit de auto moet pakken diesel ff mee laten lopen of als ik de tuin veeg enzo, maar echt met wandelen dusrf ik niet omdat ik niet weet hoe hij gageerd als hij een andere hond of een mens ziet (vind hij allemaal erg leuk)

hebben jullie tips? of loop ik met 14 weken veel te hard van stapel.
Groetjes Silvia en Diesel
starfleet
Erelid

Re: Los leren lopen met wandelen

Ongelezen bericht door starfleet »

twinmamasilvia schreef:
hebben jullie tips? of loop ik met 14 weken veel te hard van stapel.
Ik liet de pup vanaf 8 weken los meelopen in gebieden waar dat veilig was. Ze reageerde altijd prima op "hier". Bij het spelen met andere honden liet ik haar ook altijd los. Dus ik vind 14 weken zelfs erg laat om de pup los te laten lopen.

Anne
ekennel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ekennel »

Nee zeker niet te vroeg. :ok: Je hebt ongeveer tot een maand of 5 - 6 de tijd om je pup te leren dat het bij jou leuk en gezellig is en dat bij jou in de buurt blijven daarom belangrijk is. Als de pup ongeveer 6 maanden oud is dan wordt hij zelfstandiger en durft verder weg te gaan. Als je hem dan niet geleerd hebt los mee te gaan kan dit voor verrassingen zorgen. Dus lekker blijven oefenen.

Ik ben begonnen met echt los oefenen in een gebied waar Quincy niet zo makkelijk weg kon en waar ik voldoende overzicht had.
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik denk ook dat 14 weken wat laat is.
Juist die eerste weken dat je pup in huis is, zorgt ie er wel voor dat ie bij je in de buurt blijft. Ideaal dus om je hond te leren los te lopen.
Ik zou nu naar een veilige plek gaan. Hond los en lekker gek doen, lekkere dingen meenemen.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

starfleet schreef: Ik liet de pup vanaf 8 weken los meelopen in gebieden waar dat veilig was.
Yup, hier ook. Hier voor de deur staat de boom waar Smekkerd zijn zindelijkheidstraining kreeg en vanaf het begin liep het wurm al los mee naar buiten voor een plasje. Voor de zekerheid ging de snoeptrommel mee.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

BeëlzeBubble schreef:
starfleet schreef: Ik liet de pup vanaf 8 weken los meelopen in gebieden waar dat veilig was.
Yup, hier ook. Hier voor de deur staat de boom waar Smekkerd zijn zindelijkheidstraining kreeg en vanaf het begin liep het wurm al los mee naar buiten voor een plasje. Voor de zekerheid ging de snoeptrommel mee.
Wij lieten Vegas ook juist in het begin steeds al loslopen omdat de pup dan nog niet ver bij je vandaan gaat. Zo konden we heel makkelijk het hierkomen trainen.

Wij hebben ook thuis altijd geoefend. Ieder aan een kant van de woonkamer en dan de pup 'heen en weer' roepen. Als Vegas dan bij ons kwam dan kreeg hij wat lekkers. Dat hebben we buiten ook altijd gedaan. Als hij lekker aan het rennen was dan riepen (en roepen we nog steeds) hem af en toe bij ons waarop hij wat lekkers kreeg.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Wij laten ze ook vanaf t begin loslopen en heel vel oefenen met volgen en hier
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

danger loopt hier ook los. heb het wel een week geprobeerd aan en met de riem, maar hij gaat dan alleen in zijn achteruit en zet geen stap meer. ook lokken met lekkers hielp niet. en ik deed zijn riempje af en hij huppelde meteen mee. dus ik ben benieuwd of het me ooit gaat lukken om hem aan de riem mee te laten lopen. zolang hij het los goed doet blijft hij lekker los mee lopen.
ik heb wel lekkers bij me, want hij vind andere honden nog net iets te leuk om achteraan of mee te lopen. maar als ik hem draag en er komt een andere hond en ik zet hem dan pas neer dan loopt hij wel gewoon met me mee. dus ik heb nog geen ervaring met het leren los te lopen van een pup. eerder met het leren aan de riem te lopen
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier lopen pups altijd los, juist dan blijven ze bij je in de buurt en loop je veel minder risico dat ze later bij je weglopen.
al vanaf 6 weken wordt er mee buiten gegaan :19: en ze lopen altijd los.
Déesse heeft als pup nooit wandelingen aan een leiband gedaan, ze liep altijd los. als pup is het veel gemakkelijker om de hond aan te leren dat bij het baasje veel leuker is dan ervan weg te lopen. daardoor heb ik met Déesse nu ook geen problemen en blijft ze liever bij mij.
als pup is het zo dan ook gemakkelijk om het commando 'hier' al spelend aan te leren, dat kennen ze dan tegen de tijd dat ze gaan puberen.
en moest jouw pup nu niet bij je blijven, oefen dan het commando 'hier' aan een lang lijn tot hij het kent :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

oh jee ik wist niet dat je daar zo vroeg mee kon beginnen maar klinkt wel logisch. toen diesel om het uur buiten ging voor het plassen ging hij ook los mee maar dat was dan tot aan de eerste boom in de straat. Ik weet inderdaad dat hij alles voor wat lekker doet maar na mijn vijver ervaring ben ik een beetje bang geworden en ben als de dood dat hij in de sloot springt die langs het hele losloopgeboed loopt en dan nog niet eens aan het kanaal gedacht die hier langs het bos loopt.
ik ga nog wel een plekkie zoeken om te oefenen. Binnen en rond het huis luisterd hij perfect en hij heeft me ook nog nooit genegeerd.

Gisteren liet ik hem los voor het huis toen ik met de buurvrouw stond te praten. diesel wilde naar haar toe (ze stond in haar eigen tuin) en ik zei nee hier blijven en hij bleef op zijn plaats staan maar hupte wel om hoog enzo. toen ik zei toe maar nam hij pas een sprint. dus ga het maar proberen strakkies wat verder van huis.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ik ben gisteren op de maisplak wezen wandelen en zonder riem maar heb wel even laten zien dat ik lekkers in mijn zak had. hij luisterse super goed en bleef op max 4 meter afstand ongeveer. toen we bijan thuis waren en ik de kids en de hond helaam verblubberd waren haha. bleef iedereen netjes wachten met oversteken en bij ja toe maar (wat ik gerbuik voor de kids en de hond) liepen we netjes over.
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

mogge.

leuk om te lezen dat het loslopen goed gegaan is. is voor je hond ook een teken dat je hem vertrouwd op het moment dat je hem na steeds aan de riem gelopen te hebben, los laat lopen. goed hoor en netjes van diesel :ok:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

twinmamasilvia schreef: bleef iedereen netjes wachten met oversteken en bij ja toe maar (wat ik gerbuik voor de kids en de hond) liepen we netjes over.
Misschien begrijp ik je verkeerd hoor en was Diesel toch aangelijnt maar lijn je hondje asjeblieft aan bij het oversteken! Hoe goed honden ook luisteren, er is altijd net die ene keer dat ze bananen in hun oren hebben. Mijn Casper stopt 99 van de 100 keer braaf bij de stoep om over te kunnen steken maar die 100ste keer is hij net in gedachten verzonken, of loopt er een hondenvriendje aan de overkant en wil hij toch zo de straat op rennen. Ik ben al meerdere keren zo ontzettend blij geweest dat hij op dat moment aan de lijn zat!

Is niet als kritiek bedoeld maar gewoon als bezorgdheid.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

we hebben onze hond toen hij ongveer 5 jaar was uit het asiel gehaald. hij is nu ongeveer een jaar bij ons. we zijn sinds een paar weken met hem aan't oefenen om los te lopen. we oefenen op een lang pad in het bos waar we ver kunnen kijken of er geen andere honden en komen. en ik moet zeggen, tot nu toe luisterd hij heel goed als we hem roepen. volgende week maar eens ergens gaan wandelen waar we alleen bekende(lieve) honden tegenkomen. eens kijken of hij dan nog steeds zo netjes bij ons blijft.
veel suc-6 met het oefenen. met veel geduld en plezier krijg je alles voor elkaar.

groetjes kim en kenai
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

BeëlzeBubble schreef:
twinmamasilvia schreef: bleef iedereen netjes wachten met oversteken en bij ja toe maar (wat ik gerbuik voor de kids en de hond) liepen we netjes over.
Misschien begrijp ik je verkeerd hoor en was Diesel toch aangelijnt maar lijn je hondje asjeblieft aan bij het oversteken! Hoe goed honden ook luisteren, er is altijd net die ene keer dat ze bananen in hun oren hebben. Mijn Casper stopt 99 van de 100 keer braaf bij de stoep om over te kunnen steken maar die 100ste keer is hij net in gedachten verzonken, of loopt er een hondenvriendje aan de overkant en wil hij toch zo de straat op rennen. Ik ben al meerdere keren zo ontzettend blij geweest dat hij op dat moment aan de lijn zat!

Is niet als kritiek bedoeld maar gewoon als bezorgdheid.
ik woon aan de rand van het dorp tegen de weilanden aan en hoefde alleen onze eigen staat over. is het laatste stukje van de straat dus kunnen alleen mensen rijden die in deze straat wonen of op bezoek komen. erg overzichtelijk, mijn kids spelen ook gewoon op deze straat.

nee ik laat hem echt niet los in een straat met autos; en fietsen enzo.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”