Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dove herplaatsingshond in huis nemen, goed idee?
Moderator: moderatorteam
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Als je kijkt op dierenasiels.com dan kom je langs flink was herplaats-Maltezertjes. Er zijn echt heel veel Maltezers, of Maltezer-achtige hondjes die een nieuw huis zoeken.Boutje schreef:Hmmm... als ik dat topic lees...
Ben ook even op het dove honden forum gaan kijken, daar is iedereen zo positief, daar lijkt het zo makkelijk...
Ik wil gewoon terug een hondje als gezelschap nu de kids allemaal naar school zijn, en misschien beter geen pupje omdat ik nog weet hoe veel tijd dat vraagt (tijd die er overdag en na 20 uur wel is, maar rond huiswerk en net-terug-van-school tijd schiet het opletten voor een plasje er wel eens bij in, en telkens het druk is de hond in een bench is ook niet leuk.
Ik dacht aan een maltezertje en toen kwam ik op een te koop site dit hondje tegen. Wat natuurlijk ook een goed plekje verdient. En het dus niet verdiend dat ik er problemen mee krijg omdat ik het doof zijn onderschat heb, als dat zo is.
Maar misschien is het makkelijker omdat hij al 6 is? Of juist niet? Hij is lief tegen kindjes maar er wonen geen kindjes bij hem in huis waar hij nu woont.
Ik ben gewoon heel hard aan het twijfelen...
Als ik jou was zou ik gewoon eventjes wat langer doorzoeken naar een hondje dat niet doof is i.v.m. je kinderen. Niet alleen kan het gevaarlijk zijn voor de kinderen als het hondje schrikt en hapt, maar het hondje is ook niet gelukkig als hij constant opeens kan schrikken omdat er een kindje onverwachts achter hem staat.

- starfleet
- Erelid
Met kinderen zou ik op zoek gaan naar een probleemloos hondje tot hooguit een jaar of 5, 6,7. Er zitten juist in België best wel vaak leukerdjes in het asiel. Dan kan je beter een paar maandjes wachten tot er een geschikte voorbij komt.Boutje schreef:Da's misschien inderdaad het verstandigste...
Ik vond het alleen zielig, maar da's geen goede reden om een hondje te nemen.
Heb in de Belgische asiels drie maltezer-achtige hondjes gezien (met een beetje krulletjes dus niet zuiver, maar dat maakt niet uit als het karakter leuk is verder) maar die waren al 10 en 12, ik wil best zo'n hondje een thuis geven maar naar de kinderen toe kan ik dat niet maken dat ze vb al na een jaartje terug afscheid moeten nemen.
Zo'n oudere hond uit het asiel dat heb ik ook altijd gezegd dat ik dat wel wilde als ik zelf oud was, maar met kinderen zou ik dat ook niet doen.
Anne
- Moos
- Zeer actief
Ik zou die site even in de gaten houden, en anders ook eens contact op nemen met de asielen bij jou in de buurt. Maltezer-achtige hondjes verschijnen echt bijna elke dag wel op dierenasiels.com, ook jongere hondjes die bijvoorbeeld niet de hele dag alleen konden zijn als de baas werkte.Boutje schreef:Da's misschien inderdaad het verstandigste...
Ik vond het alleen zielig, maar da's geen goede reden om een hondje te nemen.
Heb in de Belgische asiels drie maltezer-achtige hondjes gezien (met een beetje krulletjes dus niet zuiver, maar dat maakt niet uit als het karakter leuk is verder) maar die waren al 10 en 12, ik wil best zo'n hondje een thuis geven maar naar de kinderen toe kan ik dat niet maken dat ze vb al na een jaartje terug afscheid moeten nemen.
Bij het dove hondjes moet je je denk ik goed realiseren dat het nog veel zieliger is als je het hondje in huis neemt en hij steeds schrikt (wat eigenlijk onvermijdelijk is met jonge kinderen). Of, nog zieliger, je het hondje weer moet herplaatsten omdat het niet gaat een doof hondje en jonge kinderen.

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Def
- nieuw lid
- Contacteer:
Boutje schreef:Hmmm... als ik dat topic lees...
Ben ook even op het dove honden forum gaan kijken, daar is iedereen zo positief, daar lijkt het zo makkelijk...
Ik wil gewoon terug een hondje als gezelschap nu de kids allemaal naar school zijn, en misschien beter geen pupje omdat ik nog weet hoe veel tijd dat vraagt (tijd die er overdag en na 20 uur wel is, maar rond huiswerk en net-terug-van-school tijd schiet het opletten voor een plasje er wel eens bij in, en telkens het druk is de hond in een bench is ook niet leuk.
Ik dacht aan een maltezertje en toen kwam ik op een te koop site dit hondje tegen. Wat natuurlijk ook een goed plekje verdient. En het dus niet verdiend dat ik er problemen mee krijg omdat ik het doof zijn onderschat heb, als dat zo is.
Maar misschien is het makkelijker omdat hij al 6 is? Of juist niet? Hij is lief tegen kindjes maar er wonen geen kindjes bij hem in huis waar hij nu woont.
Ik ben gewoon heel hard aan het twijfelen...
Ik heb zelf een dove pup en ook lid van het dovehonden forum,mijn pup is doof geboren is dat bij dit hondje ook?
Dat scheelt al wel heel veel!!
Ik heb 3 kids 3,5 en 10 jaar en het gaat prima!!
Het is een omschakeling van de commando's aanleren maar het is zeker te doen,ik heb nog nooit zo'n fijne hond gehad!!
Groetjes Anouk en Def
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
He wat jammer joh! (Nou ja, wel fijn voor het hondje dat hij nu weer thuis is, maar toch...)Boutje schreef:Net nog eens met het asiel gebeld en het hondje is opgehaald door zijn eigenaar. Ik dacht wel dat ze zo'n lievertje niet kwijt zouden willen.
Ben blij voor het beestje, wij zoeken verder. Maar 't zal wel even duren voor er nog eens zo'n "klik" is vrees ik. Geen van de andere honden daar kon me bekoren.
En die klik komt echt nog wel een keer!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes