Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

leren spelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

leren spelen

Ongelezen bericht door Josee »

Hallo, allemaal,

Rare vraag misschien maar hoe kan ik mijn hond leren spelen??

Mathilda is een weimaraner van 7,5 maanden. Sinds 5 weken woont ze bij ons. Daarvoor woonde ze bij haar fokster afwisselend in huis of in de kennel. Ze zou eerst bij ons komen om wat meer in aanraking te komen met andere situaties zodat ze wat vrijer werd, maar door persoonlijke omstandigheden van de fokster zou ze vanuit ons geplaatst worden.
Na flink overleggen (want willen we wel een derde als de jongste nog maar 18 mnd is). Besloten dat ze mag blijven. Het is zó'n makkelijke en lieven hond en het klikt tussen ons en de 2 andere!
MAAR..... ze kan niet spelen.... wel met de honden maar niet met ons.
Ze snapt er echt niks van...
:denken:
Ik loop nu dus al het speelgoed op te hemelen. Loop er mee rond alsof er niks leukers is. Gooi het weg en pak het weer....oftewel gedraag me als een idioot. :smile:
Maar het werkt niet echt.
Daarbij komt dat ze op de jachttraining wel een dummy of wild wil halen maar niet wil afgeven (hoezo wat je hebt nooit delen, hahaha).
Daarom wil ik haar zo graag een apporteerspelletje leren. dat ze inziet dat het geweldig is om samen met de baas te spelen.
Iemand een idee?? :idea:

Groetjes Josee
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Als je een stuk pVC pij neemt en daar 2 dopjes in doet kan er voer in. Een paar gaatjes voor de lucht. beetje gek maken met dat ding en wegooien. Als ze hem pakt geeft je een voetje eruit. De bedoeling hiervan si dat die leert dat alleen jij het voer kunt geven en dus de sneltse weg is om dat bij jou terug te brengen. Als de intersse nog niet groot genoeg kun jer een touwtje eraan en achter je aanslepen
Jan
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

ik denk dat je al goed opweg bent idd de speeltjes helemaal ophemelen. Ik zou eens proberen om bv. een bal te pakken en zelf voor haar neus mee te gaan zspelen en als je haar aandacht hebt leg je de bal onberijkbaar op de kast ofzo en dit een aantal keren herhalen. Omdat ze het niet mag of kan berijken is het vaak veel intresanter. werkt in iedergeval wel vaak succes!
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

En mocht je haar toch willen verleiden tot een trekspelletje, probeer dan eens een oude sok met voer erin (Frolic ofzo, want dat ruikt sterk). En ga dan pas leuk doen als ze de sok pakt. Anders wordt het niet spelen leuker dan het wel spelen.
Josee
Zeer actief
Contacteer:

bedankt voor alle tips, ga hier wat mee doen, ik hou jullie op de hoogte!!!

Groetjes Josee
Laurie en Denis
Actief
Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laurie en Denis »

Hoi Josee,

Ik denk idd dat je heel goed bezig bent. Onze weimaraner van bijna 6 jaar oud speelt ook niet. Het is hem niet geleerd of hij vindt er gewoon niets aan. Hooguit hij verstopt zijn speelgoed en staat dan een uur later heel vrolijk te kwispelen wanneer hij het dan weer heeft gevonden!! En als we dan met hem willen spelen dan komt dat nog niet echt op hem over. Met het flostouw gaat het al een stuk beter, die verstopt ie ook niet meer!

Succes met Mathilda, ik denk dat het wel goed gaat komen hoor, blijven doorzetten.
Groetjes Laurie & Betyar.
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gabber »

nnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat de goede kant op!!!
Ze begint de dummy leuk te vinden. Los laten is geen probleem, want regelmatig loopt ze met 'verboden'spullen (kussens, kleden, lepels van het aanrecht e.d. ) die ze prima op commando loslaat. :smile:
Ze heeft nu 2 dagen achter elkaar de dummy in de huiskamer terug gebracht waarbbij ik m dan keurig ruil voor een snoepje.
Ik dus helemaal trots op ons meiske :pffff: :wink:
Ze heeft uitgevonden dat je balletjes moet slopen... en met een stok of flos gewoon heel hard wegrennen.... :smile:
Dus nu weer letten op het terugbrengen.
Ik hou jullie op de hoogte
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Laurie,

Wat leuk om nog een weim eigenaar te zien....
Waar komt die van jullie vandaan??

Groetjes Josee
Laurie en Denis
Actief
Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laurie en Denis »

Hoi Josee,

Ik lees dit berichtje nu pas...
Onze weim komt van de herplaatsingssite van de Weimaranervereniging. Wij zijn de derde eigenaars van Damian. Hij komt oorspronkelijk bij de fokker Of the grey noble vandaan.
Zijn allereerste eigenaar weigerde zijn stamboompapieren mee te geven en de vorige eigenaars vonden dat wel best. Dus nu hebben we sinds een week zijn stamboompapieren. Dat was wel een heel gedoe. Maar we weten nu dus zeker dat hij Gray Damian of the Grey Noble is.

Hij is van 05-03-2000. Het is een hele makke beer. En het spelen gaat steeds beter. Wij wilden ook graag een jachttraining met hem gaan doen, maar weten niet of dat haalbaar is hij is 6 jaar oud en voorstaan doet ie niet echt, alleen naar andere honden en/of drollen :denken: . Wel gaat ie sinds twee weken achter eenden en ganzen aan. Hij blaft ze zeg maar het water in. En de afgelopen week was hij bij mijn schoonouders aan het logeren en daar ging hij achter fazant aan. Dus wie weet.

Zijn eerste cursus heeft hij met ons gevolgd en die heeft hij met vlag en wimpel gehaald. Hij staat gelukkig met twee seconden naast ons.

Jij volgt toch jachttraining met een van je honden? Kun je mij iets meer daarover vertellen?
En waar komen jou honden vandaan? Vind ik wel leuk om te lezen, dat er nog een weim eigenaar is!
Groetjes Laurie & Betyar.
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

onze hond uit het siel speelde in het begin helemaal niet. niet met andere honden en niet met ons. toen hij meer dan een half jaar bij ons was is hij pas begonnen om met ons te spelen en sinds kort speelt hij ook al een beetje met andere honden. misschien heeft het gewoon wat tijd nodig.

groetjes kim
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”