Op het moment dat Juna niet dÃe aandacht van ons krijgt die ze op dat moment verlangt, gaat ze uitdagend staan blaffen. We negeren haar geblaf, wat ze ook al niet accepteert en op dat moment gaat ze vaak alle dingen doen waarvan ze dondersgoed lijkt te weten dat ze dat niet mag..; knagen aan iets dat niet tot haar speeltjes behoort, zich vergrijpen aan de bloemen...etc..en ondetussen ons maar met een schuin oogje aankijken..
Naast het negeren lopen we ook weleens gewoon weg van haar, zonder iets te zeggen gaan we de woonkamer uit en komen na een minuut weer terug. Gisteren leek ze het na 3 keer te snappen en ging ze naar haar plaats en speelde ze met haar speeltje.
Toch lijkt het blaffen steeds meer te gebeuren de laatste tijd, ik merk dat als ik alleen thuis ben met haar dat zij me heel erg veel energie kost. Ze lijkt zich moeilijk alleen, op een positieve manier te kunnen vermaken, waar we uiteraard wel naar streven. Even rustig computeren met een wakkere Juna is er haast niet bij, dan komt ze weer met een schoen aan, dan weer met een vuile onderbroek die ze uit de wasmand heeft geplukt (
Natuurlijk krijgt ze gedurende de dag wel genoeg aandacht van ons, maar als wij dat willen en niet als zij dat steeds wil, want dan lijkt zij de regie wel te hebben.
Ik vraag me af of jullie nog tips en adviezen voor ons hebben of jullie eigen hond herkennen in Juna's gedrag?
Groetjes Juul