Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

misschien een domme vraag

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

misschien een domme vraag

Ongelezen bericht door britty »

maar, de honden die hier een muilkorf dragen tijdens de wandelingen, laat je die dan wel gewoon loslopen, met het idee, hij kan een andere hond toch niet aanvallen? of toch maar gewoon ondaks muilkorf aan de lijn houden?
onze bullmastiffteef vliegt op alles wat maar hond is af en echt fel..

dan is het denk ik toch niet verstandig om haar, als ik haar zou muilkorven, toch los te laten lopen?
We gaan wel geregeld naar plekken waar ze wel los kan, maar met de doordeweekse wandelingen mag ze gewoon niet los en mijn rottie wel, best sneu..
dus, haar muilkorven, en toch los laten lopen.. als ze dan op een andere hond klapt, is er niks aan de hand..toch?

Voor de duidelijkheid, ze is ontzettend lief en aanhankelijk naar mensen en kinderen..het muilkorven zou echt puur zijn om andermans honden heel te laten.. :roll:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Als echt alles leeg is laat ik Bulles wel los lopen...
Zie ik dat er mensen aankomen lijn ik hem meteen aan...
Ik moet wel zeggen dat hij wel heel erg goed luistert mocht er plotseling een hond aankomen...
Ik hoef maar 1 x "kom" te zeggen en hij staat naast me...

De reden dat hij de muilkorft draagt is ook omdat andere mensen het vaak niet nodig vinden hun hond aan te lijnen...en deze dan weer naar Bulles komen (aangelijnd)
En sowieso voor het geval er plots een kind op hem afkomt..
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Re: misschien een domme vraag

britty schreef: haar muilkorven, en toch los laten lopen.. als ze dan op een andere hond klapt, is er niks aan de hand..toch?
Ik persoonlijk vindt dit zeker niet ok
Nou lekker als ik jou dan (bv) met m'n pupje tegenkom
Dat kun je echt niet maken hoor..
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Een BM kan ook met muilkorf heel veel schade aanrichten bij andere honden :wink: .
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Hutsje schreef:Een BM kan ook met muilkorf heel veel schade aanrichten bij andere honden :wink: .
Dat denk ik idd ook wel!
Arme Punky als er zo'n zwaargewicht op in komt geknald...
Ligt ze ook in de kreukels denk ik...
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Nee, ik zou zelf nooit een gemuilkorfde hond laten loslopen in de buurt van andere honden.
Hij kan dan wel niet meer bijten, maar zoals je zelf al aangeeft, nog wel op een andere hond klappen.
En nee, dat is helemaal niet OK, vooral niet voor de andere partij dan.
Hij kan dan trouwens nog steeds meer en meer vechtervaringen opdoen wat me ook niet goed lijkt om het af te leren.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

bij mij gaat het niet om andere honden maar om vreemde mensen die hij 99x niks doet maar die ene keer hapt hij even snel uit.....dat wil ik dus nu voorkomen dmv een muilkorf.
Dinges
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dinges »

Laika droeg ook een muilkorf, en liep ook altijd los. Zelfs in het dorp, of in de stad. Maar zij luisterde echt perfect, ook als er een andere hond of kat liep. Die keer dat ze mijn kat aanviel, liet ze onmiddelijk los toen ik dat zei. Maar ja, zoiets wil je niet hebben.

Laika was voor 98% betrouwbaar. Net niet helemaal dus. Achteraf denk ik dat ze last van haar hormonen had, iedere keer nadat ze een dier echt aan wilde vallen, werd ze een week of twee later loops. Dit is in de tien jaar dat ik haar had maar drie keer gebeurd. (Hoezo maar drie keer?) Daarvan had ze dus twee keer een muilkorf.

Het lijkt onverantwoord om een gemuilkorfde hond los te laten lopen. De reden dat ik dat met Laika wel deed, was dat ze nergens op af stormde. Ze deed het alleen bij onze eigen katten. En alleen heel af en toe, het grootste deel van de tijd konden ze het heel goed met elkaar vinden. Samen op de bank, samen uit dezelfde bak eten. Poes steelt de koekjes uit de kast, en Laika stond erbij te kijken om de restjes op te eten.

Ik denk dat daar ook een beetje de grens ligt: Als je hond alleen uitvalt als die ander bij hem in de buurt komt, is dat heel anders, dan als je hond echt ergens op afstormt. Als het weinig gebeurt, kan ik me heel goed voorstellen dat je je hond toch graag los laat lopen. Maar een muilkorf verandert niets aan het gedrag van je hond, mogelijk wordt hij zelfs nog feller. En een andere hond weet niet eens wat een muilkorf is, dus die schrikt zich wezenloos. Zeker met zo'n megabeest als dat van jou :wink:

Helaas, ik denk dat je beter kunt proberen een megalange lijn voor haar te vinden.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Hutsje schreef:Een BM kan ook met muilkorf heel veel schade aanrichten bij andere honden :wink: .
Inderdaad, een Engelse Bull of Bordeaux Dog gaat gewoon op de hond liggen en drukt hem tegen de grond en klemt de hals af. Ook met de poten kan de hond tijdens een gevecht veel schade aanrichten.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

britty schreef: dus, haar muilkorven, en toch los laten lopen.. als ze dan op een andere hond klapt, is er niks aan de hand..toch?

Voor de duidelijkheid, ze is ontzettend lief en aanhankelijk naar mensen en kinderen..het muilkorven zou echt puur zijn om andermans honden heel te laten.. :roll:
Als ze met haar volle gewicht fel op een van mijn honden klapt, met muilkorf om, dan zijn mijn honden ook behoorlijk stuk.
Afbeelding
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Leanne schreef:
britty schreef: haar muilkorven, en toch los laten lopen.. als ze dan op een andere hond klapt, is er niks aan de hand..toch?
met pupjes heeft ze geen enkel probleem..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ik heb er ook overnagedacht omdat mijn teef precies hetzelfde doet, maar het feit blijft dat zij op een andere hond af zal stormen en dat is ook al niet oke. Dus gewoon maar lekker aan de lijn houden.
Afbeelding
poema
Actief

Ongelezen bericht door poema »

Leanne schreef:
Dat denk ik idd ook wel!
Hoi Leanne
Hefft bulle geen problemen met jou eigen honden dan nu of toen je ze er net bij kreeg.
Leanne
Zeer actief

poema schreef:
Leanne schreef:
Dat denk ik idd ook wel!
Hoi Leanne
Hefft bulle geen problemen met jou eigen honden dan nu of toen je ze er net bij kreeg.
Yunio was als 1e hier (Bijna 12 jaar)...
Nooit hebben ze problemen gehad...tot voor kort
Dit komt omdat Bulles te wild is voor Yunio...ze heeft daar gewoon geen zin meer in...
Dus probleem ligt hier bij Yunio eigenlijk en niet bij Bulles :wink:

Met punky kopen was het idd een risico dat het niet goed zou gaan...
Daarvoor hebben we duidelijke afspraken gemaakt...
Maar ik had het idee dat het echt een leuk ravot en speelkameraadje voor Bulles zou zijn...
En gelukkig nu bijna 2 jaar later kan ik zeggen dat het zo is :ok:
Nooit heeft Bulles haar gebeten enz...
Enigste wat hij deed was haar door het hele huis of de tuin duwen :piew:
Dit probeerd hij nu nog hoor af en toe :smile1:
Alleen kan Punky zich nu iets beter schrap zetten :mrgreen:
Ze hebben de grootste lol samen en zijn echt dikke vrienden geworden...
Zitten ook continu bij elkaar...
Waar de een is is de ander :wink:
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Leanne schreef:
Dit heb ik zelf meegemaakt toen Emma 3,5 maand was. Een herder klapte op haar en toen ik die even ferm verwijderde was het commentaar:"Maar er is niets aan de hand hoor. Hij heeft een muilkorf om." En in dezelfde week gebeurde iets soortgelijks, maar dan elders met een andere hond (zonder muilkorf). Als je hond zich zo gedraagt dan moet je hem aan de lijn houden.
Leanne
Zeer actief

britty schreef:
Leanne schreef:
Ook mensen met volwassen honden liggen er niet op te wachten tot iemands hond op die van hun klapt...
Er zijn ook oudere honden bij...ook die trekken dat lichamelijk niet
Degene die zijn hond op die manier op 1 van mijn honden af laat stormen heeft een groot probleem
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Leanne schreef:
britty schreef:
Leanne schreef:
Ook mensen met volwassen honden liggen er niet op te wachten tot iemands hond op die van hun klapt...
Er zijn ook oudere honden bij...ook die trekken dat lichamelijk niet
Degene die zijn hond op die manier op 1 van mijn honden af laat stormen heeft een groot probleem
Precies. Of honden met gevoelige heupen of die net geopereerd zijn. Ik weet niet of het formaat van de honden nog iets uitmaakt voor d'r, maar zoals ik al zei, als ze met haar volle gewicht op mijn honden klapt, en dan helemaal 4 kilo Saar dan is ze ook behoorlijk stuk, hoeft ze niet voor gebeten te worden.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef:
Precies. Of honden met gevoelige heupen of die net geopereerd zijn. Ik weet niet of het formaat van de honden nog iets uitmaakt voor d'r, maar zoals ik al zei, als ze met haar volle gewicht op mijn honden klapt, en dan helemaal 4 kilo Saar dan is ze ook behoorlijk stuk, hoeft ze niet voor gebeten te worden.
Of je treft een hond die eens flink van zich afbijt omdat hij het gedrag niet pikt. Dan zit je met een hond met muilkorf en flinke gaten.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef:
Of je treft een hond die eens flink van zich afbijt omdat hij het gedrag niet pikt. Dan zit je met een hond met muilkorf en flinke gaten.

Anne
Dat kan ook nog inderdaad.
Afbeelding
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Ik ken een verhaal van een gemuilkorfde akita inu die op een bejaarde tervuren heeft ingebeukt en deze hond is wel overleden. Dus schade en schrik kunnen ze nog altijd brengen. Aanlijnen dus.
AfbeeldingAfbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

om je hond te leren omgaan met andere honden kan je een muilband gebruiken. NIET om hem los te laten lopen.
de gemuilkorfde hond moet in aanraking komen met geschikte honden zodat eenerzijds zijn probleem kan opgelost worden maar anderzijds hij ondanks muilband geen andere honden een trauma kan bezorgen.
En als je gemuilkorfde hong gebeten word is het helemaal hopeloos geworden.
hoe je het draaid of keerd een hond met een probleem laat je niet los lopen.je werkt aan het probleem.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik zelf zou het niet doen ook om de reden dat er meer agressieve honden lopen dan alleen die van jou! En niet alleen de tanden geven agressie aan maar ook de rest van het lichaam. Dus is de kans nog groot op een gevecht en dan kan het net zo goed zijn dat jou hond dus wel flink gebeten wordt.

Neem een sterke flexi riem! dan kan ze toch wel een stuk vooruit lopen! :ok:
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

dat is vervelend, maar als je hond dan idd niet los kan lopen en een lange lijn zou ik je ook nog een longeerlijn kunnen aanraden, die gebruikt wordt voor en met paarden. zijn lang en sterk genoeg voor zo'n hond. want een flex riem ok zijn wel sterk maar in mijn ogen niet sterk genoeg. maar ja longeerlijn is lekker lang en zeer zeker stevig.
Afbeelding
Noa_sbt
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noa_sbt »

Wanneer je het nodig vindt om een hond te muilkorven zou ik er ook voor kiezen om de hond niet los te laten lopen. Dit om de volgende redenen,

Wat al beschreven werd de hond kan met zijn gewicht en snelheid nog steeds lichamelijk dan wel geestelijk letsel aan bregen bij andere honden, ondanks de muilkorf.

En, wanneer je hond gemuilkorfd is kan hij zichzelf ook nog maar moeilijk verdedigen. Dus wanneer hij door een andere hond wordt aangevallen terwijl hij losloopt met muilkorf heeft hij niks om die hond van zich af te snauwen. En de geleider is dan vaak te ver weg om dit voor de hond te doen. Met als gevolg dat de gemuilkorfde hond veel letsel kan oplopen.
Groetjes Paula, Noa & Lisa & Bonky
Afbeelding
toxic
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toxic »

ik heb hier net hetzelfde probleem met Kian, hij heeft het op geen enkele hond behalve op Zohra hier dan maar een geluk, ik kan het me ook niet indenken dat ik Kian laat loslopen want als er een hond op .... meter aankomt is ie weg, zo boos word ie dan, normaal luisterd hij ook perfect maar als hij een hond ziet kan het hem gestolen worden wat ik zeg :boos:

dus neen ik zou het zeker niet doen, ook niet gemuilkorft, is veel te gevaarlijk :wink:
kian en zohra, mijn schatjes!!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”