Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup Alleen los laten?
Moderator: moderatorteam
-
snackie
Pup Alleen los laten?
Ik werk nu met de bench.
Als ik weg ga gaat de jack russel pup van 8 weken,in de bench,
om te slapen/spelen,weet ik veel wat,deurtje is als ik weg ga altijd dicht.
Nu vroeg ik me af
vanaf hoeveel weken kunnen ze het aan om alleen los thuis te zijn?
hoe bouw je het evt. af? of hoe wen je het aan.
ze heeft nog wel ongelukjes,
en ik verwacht dat ze wss onder de bank en de kast kruipen gaat,daar dr behoefte gaat doen,en ik die er niet bij kan,
Wie heeft raad/tips?
Andrea
Nu vroeg ik me af
en ik verwacht dat ze wss onder de bank en de kast kruipen gaat,daar dr behoefte gaat doen,en ik die er niet bij kan,
Wie heeft raad/tips?
Andrea
-
oejsje
- Actief
Ze is gewoon nog te jong om alleen thuis te zijn! Zoals al door meerdere mensen gezegd is. Ook in je andere topic.
Waarom neem je dat niet voor lief?
Is er geen andere oplossing? Misschien familie vrienden of iets dergelijks? Ik zou haar op zo'n leeftijd nog niet alleen thuis durven laten.
Maar in ieder geval, zou ik net zoals Martijn al zegt, de bench gebruiken tot na het wisselen van tandjes, na de puberteit, na het knagen en bijten op alles en nog wat en wanneer ze zindelijk is.
Waarom neem je dat niet voor lief?
Is er geen andere oplossing? Misschien familie vrienden of iets dergelijks? Ik zou haar op zo'n leeftijd nog niet alleen thuis durven laten.
Maar in ieder geval, zou ik net zoals Martijn al zegt, de bench gebruiken tot na het wisselen van tandjes, na de puberteit, na het knagen en bijten op alles en nog wat en wanneer ze zindelijk is.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Als ik het weer opnieuw mocht doen, zou ik geen bench meer gebruiken. Maar goed, dat is je vraag niet
Sloopt je pup? Is dat de reden dat ze in de bench zit? Of vanwege het zindelijk maken? Als het vanwege het slopen is, dan gaat het nog wel even duren voordat dit over is denk ik. Tijdens het wisselen ging mijn hond heel veel knagen aan van alles en nog wat.
Ik ken het andere topic over alleen zijn van je pup niet, maar ik hoop dat je het over korte tijden alleen hebt? Als je je pup niet langzaam laat wennen om alleen te zijn, heb je straks grote problemen met het alleen zijn van je hond.
Sloopt je pup? Is dat de reden dat ze in de bench zit? Of vanwege het zindelijk maken? Als het vanwege het slopen is, dan gaat het nog wel even duren voordat dit over is denk ik. Tijdens het wisselen ging mijn hond heel veel knagen aan van alles en nog wat.
Ik ken het andere topic over alleen zijn van je pup niet, maar ik hoop dat je het over korte tijden alleen hebt? Als je je pup niet langzaam laat wennen om alleen te zijn, heb je straks grote problemen met het alleen zijn van je hond.

Linda, Izzie en Bram
-
snackie
Ik werk 30u p.w.
mijn vriend minimaal 40
Ik in zeist en omstereken, alle dagen (behalve maandag) ben ik tussen de middag ook thuis.
ik werk in pozen van 3u.
die tijden dat ze alleen is is ze erg braaf,ze slaapt en speelt(nog geen klachten van de buren gehad dat ze awaaierig is)
Het kan niet anders dan de pup alleen te laten,kan moeilijk niet gaan werken.
Z emoet het toch leren om alleen te zijn ( ik merk het bij mijn schoonouders,schoonmoederis hele dagen thuis,is ze ff weg voor boodschappen,breekt de hond het huis af=een malteser)
@ oejsje, Kun je me wel aanvallen,maa rik ga niet mijn werk en andere dingen opgeven voor de hond, dan kan ik mijn paar en vrienden ook wel laten vallen.
mijn vriend minimaal 40
Ik in zeist en omstereken, alle dagen (behalve maandag) ben ik tussen de middag ook thuis.
ik werk in pozen van 3u.
die tijden dat ze alleen is is ze erg braaf,ze slaapt en speelt(nog geen klachten van de buren gehad dat ze awaaierig is)
Z emoet het toch leren om alleen te zijn ( ik merk het bij mijn schoonouders,schoonmoederis hele dagen thuis,is ze ff weg voor boodschappen,breekt de hond het huis af=een malteser)
@ oejsje, Kun je me wel aanvallen,maa rik ga niet mijn werk en andere dingen opgeven voor de hond, dan kan ik mijn paar en vrienden ook wel laten vallen.
-
oejsje
- Actief
Ik wil je niet aanvallen, ik zeg ook niet dat je iets voor je pup moet laten vallen. Maar ik vraag me af hoe je denkt iets te kunnen bereiken met je pup als je haar al vanaf 5,5 week 30 uur in de week alleen laat.snackie schreef:Ik werk 30u p.w.
mijn vriend minimaal 40
ik werk in pozen van 3u.
Jij komt met de vraag hoe je het kunt aanpakken, en ik denk dat dat met een afwezigheid van 30 uur in de week moeilijk is. En dat is het enige wat ik heb proberen duidelijk te maken. Geen kwaad woord over niemand of geen woord over wat je op moet geven. Maar de insteek advies te geven.
Zorg in ieder geval dat je de tijd die je hebt voor je pup goed besteed en zorg ervoor dat je er in ieder geval mee op puppycursus gaat.
Die ene avond in de week een avondje voor haar (of een zaterdag)!
- starfleet
- Erelid
Waarom is er eigenlijk een puppie gekomen? Wist je niet dat daar veel werk en tijd in gaat zitten en dat je eigen leven een tijdje op de tweede plaats komt met een pup? Je werkt al dertig uur en dan moet de hond alleen zijn, dat is al ontzettend lang. Als je buiten die tijd ook vindt dat je niks wil opgeven, dan vind ik dat erg unfair tegenover je pup.snackie schreef:
Anne
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
wij hebben geen bench, maar mijn vriend heeft voor een puppie een goed beroep, hij is 3maanden thuis (oke die 4maanden weg waren behoorlijk wennen voor de pup)
wij hadden dickie vanaf dat ie 6weken was, en hij volgde je overal naartoe, ik moest in het begin nog niet werken (had nog geen werk) en anders was vriend er.
ik vind het ook nog erg jong om al zo lang alleen te zijn.
hier moest vriend verplicht mee om boodschappen (een half uur) toen de pup ongeveer 10-11 weken was omdat vriend later er ook niet steeds zou zijn. wel het alleen zijn rustig opgebouwt, ging met vallen en opstaan. puppies mogen geen trap lopen voor 6maanden maar dickie kwam met 7-8 weken al alleen naar boven omdat hij weigerde alleen te zijn.
ik moet ook sommige dingen opgeven omdat ik het zonde vind om hem zolang alleen te laten. al ik echt weg moet dan vraag ik of mijn ouders of schoonouders kunnen oppassen. iedereen verklaart me voor gek want een hond moet ook alleen kunnen zijn. maar ik vind het zonde om hem s'avonds vanaf 19uur tot 23uur alleen te laten omdat ik aan de carnavalswagen ga bouwen. ik ga alleen als dickie naar de oppas kan
en laat ze maar zeuren.
ik snap dat je niet zomaar kan stoppen met werken (of vakantie nemen)
en net als anne vraag ik me dan af: waarom heb je een pup genomen??
ik wil je niet aanvallen.
groetjes brenda en dickie
wij hadden dickie vanaf dat ie 6weken was, en hij volgde je overal naartoe, ik moest in het begin nog niet werken (had nog geen werk) en anders was vriend er.
ik vind het ook nog erg jong om al zo lang alleen te zijn.
hier moest vriend verplicht mee om boodschappen (een half uur) toen de pup ongeveer 10-11 weken was omdat vriend later er ook niet steeds zou zijn. wel het alleen zijn rustig opgebouwt, ging met vallen en opstaan. puppies mogen geen trap lopen voor 6maanden maar dickie kwam met 7-8 weken al alleen naar boven omdat hij weigerde alleen te zijn.
ik moet ook sommige dingen opgeven omdat ik het zonde vind om hem zolang alleen te laten. al ik echt weg moet dan vraag ik of mijn ouders of schoonouders kunnen oppassen. iedereen verklaart me voor gek want een hond moet ook alleen kunnen zijn. maar ik vind het zonde om hem s'avonds vanaf 19uur tot 23uur alleen te laten omdat ik aan de carnavalswagen ga bouwen. ik ga alleen als dickie naar de oppas kan
ik snap dat je niet zomaar kan stoppen met werken (of vakantie nemen)
en net als anne vraag ik me dan af: waarom heb je een pup genomen??
ik wil je niet aanvallen.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Jack was geen pup, maar kon domweg niet alleen thuis zijn, dus hier hebben ook opa's en oma's op zitten passen als we een keertje allemaal weg moesten. Ja, mensen verklaren je voor gek, maar je kan volgens mij weer van voor af aan beginnen met alleen zijn trainen als je je hond een avondje laat gillen.brenjomi schreef:
ik moet ook sommige dingen opgeven omdat ik het zonde vind om hem zolang alleen te laten. al ik echt weg moet dan vraag ik of mijn ouders of schoonouders kunnen oppassen. iedereen verklaart me voor gek want een hond moet ook alleen kunnen zijn. maar ik vind het zonde om hem s'avonds vanaf 19uur tot 23uur alleen te laten omdat ik aan de carnavalswagen ga bouwen. ik ga alleen als dickie naar de oppas kanen laat ze maar zeuren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
snackie
Als ze alleen thuis is geeft ze geen kik, ze slaapt,ze speelt, kan goed alleen zijn.
verder hardstikke braaf.
maar goed,er is nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekomen??
waarom wij een pup hebben?
Omdat mijn vriend dat wilde.
Ik kreeg van iemand aangeboden(een kennis) dat als zijn teefje over een half jaar, of een jaar gedekt zou worden,dat ik er 1 zou krijgen.
vriend wilde er altijd al 1 hebben.en op een dag ,was ze dr gewoon.
niet mijn idee.maar mannen weten het altijd beter.
en ik mag er nu voor zorgen
We gaan vanmiddag naar de puppy cursus (voor de 2e x)
verder hardstikke braaf.
maar goed,er is nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekomen??
waarom wij een pup hebben?
Omdat mijn vriend dat wilde.
Ik kreeg van iemand aangeboden(een kennis) dat als zijn teefje over een half jaar, of een jaar gedekt zou worden,dat ik er 1 zou krijgen.
vriend wilde er altijd al 1 hebben.en op een dag ,was ze dr gewoon.
niet mijn idee.maar mannen weten het altijd beter.
en ik mag er nu voor zorgen
We gaan vanmiddag naar de puppy cursus (voor de 2e x)
-
oejsje
- Actief
Hoe weet je dat ze geen kik geeft als je er niet bent
...
Verder is het jouw keus en je moet doen wat je denkt dat goed is voor je hondje. Maar luister ook goed naar wat er gezegt wordt en doe er (misschien) iets mee?!?
Eigenlijk is zo ongeveer al alles gezegt door Martijn...
Succes ermee
Trouwens een antwoord op je vraag heb je, je moet wachten tot je pup er klaar voor is om haar niet meer in de bench te stoppen. En dat wil zeggen na tandjes wisselen e.d. wat al verschillende keren gezegd is.
Als ze er klaar voor is, laat je haar gewoon los en gaat de bench weg. Is er volgens mij weinig om af te bouwen?!?
Verder is het jouw keus en je moet doen wat je denkt dat goed is voor je hondje. Maar luister ook goed naar wat er gezegt wordt en doe er (misschien) iets mee?!?
Eigenlijk is zo ongeveer al alles gezegt door Martijn...
Succes ermee
Trouwens een antwoord op je vraag heb je, je moet wachten tot je pup er klaar voor is om haar niet meer in de bench te stoppen. En dat wil zeggen na tandjes wisselen e.d. wat al verschillende keren gezegd is.
Als ze er klaar voor is, laat je haar gewoon los en gaat de bench weg. Is er volgens mij weinig om af te bouwen?!?
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
dickie is al vanaf dag 1 los in huis. geen probleem, nou ja
toen ik vorige week thuis kwam van werken zat hij zo lief op de bank, half op de vensterbank, tot ik de potgrond overal zag liggen vond ik het lief :N: hij vind planten erg interresant, we hebben een soort palmboom staan, die heeft tot zo hoog dickie kan geen bladeren meer.
maar zoals eerder gezegd werd, als hij het niet gewend is zou ik wachten tot na de puberteit en tanden wisselen. want dickie heeft gelukkig nooit aan stoelen of banken gezeten. maar als hij zo lang alleen moet zijn kan de verveling wel eens toeslaan denk ik (kijk naar mijn mooie plantjes
)
succes op de cursus
toen ik vorige week thuis kwam van werken zat hij zo lief op de bank, half op de vensterbank, tot ik de potgrond overal zag liggen vond ik het lief :N: hij vind planten erg interresant, we hebben een soort palmboom staan, die heeft tot zo hoog dickie kan geen bladeren meer.
maar zoals eerder gezegd werd, als hij het niet gewend is zou ik wachten tot na de puberteit en tanden wisselen. want dickie heeft gelukkig nooit aan stoelen of banken gezeten. maar als hij zo lang alleen moet zijn kan de verveling wel eens toeslaan denk ik (kijk naar mijn mooie plantjes
succes op de cursus
-
oejsje
- Actief
Sowieso zou ik dan ook opletten met planten. Voor je het weet eet ze van een plant die niet zo gezond voor haar is en kun je ermee naar de dierenarts. En tegen die tijd dat jij thuis bent en daar tijd voor hebt is het waarschijnlijk te laatbrenjomi schreef:dickie is al vanaf dag 1 los in huis. geen probleem, nou ja![]()
toen ik vorige week thuis kwam van werken zat hij zo lief op de bank, half op de vensterbank, tot ik de potgrond overal zag liggen vond ik het lief :N: hij vind planten erg interresant, we hebben een soort palmboom staan, die heeft tot zo hoog dickie kan geen bladeren meer.![]()
maar zoals eerder gezegd werd, als hij het niet gewend is zou ik wachten tot na de puberteit en tanden wisselen. want dickie heeft gelukkig nooit aan stoelen of banken gezeten. maar als hij zo lang alleen moet zijn kan de verveling wel eens toeslaan denk ik (kijk naar mijn mooie plantjes)
succes op de cursus
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ja dat vind ik wel een heel goed advies. Hier staan ook geen planten meer in huis omdat 1) de katten de potten gebruiken als kattenbak en 2) toen wij een pup kregen we inderdaad bang waren dat ze er ziek van zou worden bij geknabbel eraan.oejsje schreef: Sowieso zou ik dan ook opletten met planten. Voor je het weet eet ze van een plant die niet zo gezond voor haar is en kun je ermee naar de dierenarts. En tegen die tijd dat jij thuis bent en daar tijd voor hebt is het waarschijnlijk te laat
Ook alle potentiele gevaarlijke planten in de tuin zijn verwijderd.
-
miekmiek
-
Marlous
- Zeer actief
En daar sluit ik me bij aan.miekmiek schreef:Wat heb ik een medelijden met jullie pup. Jong beestje en nu al urenlang alleen moeten zitten. Getver, te triest voor woorden.
Voordat wij Elvis kregen heb ik met mijn schoonouders afgesproken of Elvis daar, in ieder geval het eerste jaar, op de 2 dagen dat ik moet werken mocht blijven. En toen we hem opgehaald hadden had ik een maand vrij genomen zodat ik hem zindelijk kon maken. En eigenlijk pas toen Elvis ongeveer 5 maanden was ben ik hem gaan leren om alleen thuis te blijven.
Groetjes Marlous
-
snackie
nou,en dat slaat dus werkelijk nergenst op.
ik zie in de omgeving,talloze hopnden,allen thuis zitten,zonder speeltjes,geluidjes etc.
Ik heb mijn filmcamera er vrijdag op gehad, enhet eniste wat je har ziet doen is slapen ff spelen met dr knuffels,een slokje drinken,hapje eten(brokjes) en weer slapen.
Dus zo zielig is ze niet.
ik zie in de omgeving,talloze hopnden,allen thuis zitten,zonder speeltjes,geluidjes etc.
Ik heb mijn filmcamera er vrijdag op gehad, enhet eniste wat je har ziet doen is slapen ff spelen met dr knuffels,een slokje drinken,hapje eten(brokjes) en weer slapen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Dat is doodzielig, want dat hoort een pup niet urenlang in zijn eentje te doen.snackie schreef:Ik heb mijn filmcamera er vrijdag op gehad, enhet eniste wat je har ziet doen is slapen ff spelen met dr knuffels,een slokje drinken,hapje eten(brokjes) en weer slapen.
Kan je niet een half jaar of zo stoppen met werken, of in elk geval minder? Je vriend wou die hond, dan moet hij wat minder inkomsten van jou ook maar accepteren.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Marlous
- Zeer actief
Tuurlijk moet je je hond alleen kunnen laten, dat zeg ik ook niet. Elvis blijft nu ook weleens voor 2 uurtjes alleen thuis.
Het gaat mij er meer om dat je zo'n jong hondje nu al zo lang alleen thuis laat. Dat is toch iets wat je rustig moet opbouwen, en ik kan me niet voorstellen dat je dat in een week of 2 weken kan doen. Bij mij zijn er toch zeker 2 maanden overheen gegaan.
Je zegt ook zelf al dat ze nog steeds ongelukjes heeft, dan kan je haar toch niet zo lang alleen laten. In mijn ogen kan ze dan namelijk niet zindelijk worden, omdat je niet de mogelijkheid hebt om haar na het eten, drinken of spelen buiten te zetten. Dus zal zij niet begrijpen wat de bedoeling is.
Uit je andere topic blijkt ook dat ze toch wel behoorlijk vaak in de bench zit. Ook na je werk omdat je dan andere dingetjes moet doen. Ik werk zelf maar 2 dagen, dus ik heb ook meer tijd, maar als ik dan Elvis opgehaald heb dan stop ik hem echt niet in de bench. Dan ben ik juist blij dat ik hem weer zie en weer met hem kan spelen of oefeningen kan doen. Ik vraag me dan gewoon af of jullie wel goed over de verplichtingen van een pup hebben na gedacht en of je er wel tijd voor hebt.
je moet namelijk ook niet vergeten dat een hond een roedeldier is en dus graag bij zijn gezin is, en niet in zijn eentje in de bench moet liggen en zeker niet als hij al de hele dag alleen is geweest.
Het gaat mij er meer om dat je zo'n jong hondje nu al zo lang alleen thuis laat. Dat is toch iets wat je rustig moet opbouwen, en ik kan me niet voorstellen dat je dat in een week of 2 weken kan doen. Bij mij zijn er toch zeker 2 maanden overheen gegaan.
Je zegt ook zelf al dat ze nog steeds ongelukjes heeft, dan kan je haar toch niet zo lang alleen laten. In mijn ogen kan ze dan namelijk niet zindelijk worden, omdat je niet de mogelijkheid hebt om haar na het eten, drinken of spelen buiten te zetten. Dus zal zij niet begrijpen wat de bedoeling is.
Uit je andere topic blijkt ook dat ze toch wel behoorlijk vaak in de bench zit. Ook na je werk omdat je dan andere dingetjes moet doen. Ik werk zelf maar 2 dagen, dus ik heb ook meer tijd, maar als ik dan Elvis opgehaald heb dan stop ik hem echt niet in de bench. Dan ben ik juist blij dat ik hem weer zie en weer met hem kan spelen of oefeningen kan doen. Ik vraag me dan gewoon af of jullie wel goed over de verplichtingen van een pup hebben na gedacht en of je er wel tijd voor hebt.
je moet namelijk ook niet vergeten dat een hond een roedeldier is en dus graag bij zijn gezin is, en niet in zijn eentje in de bench moet liggen en zeker niet als hij al de hele dag alleen is geweest.
Groetjes Marlous
-
oejsje
- Actief
Weet je wat nu nergens op slaat? Jou reactie!!snackie schreef:nou,en dat slaat dus werkelijk nergenst op.
Een hond nemen en daar de consequenties niet van zien en de verantwoordelijkheid niet van nemen. Het is dan misschien wel de keus van je vriend maar ik neem aan dat hij niet de enige is die in huis wat te zeggen heeft.
Als je van te voren had geweten dat je er zo weinig tijd voor hebt, wat geeft de doorslag dan om een hond in huis te nemen, te houden?
Sta open voor kritiek en haal hier het nuttige uit en doe er wat mee!! Anders kom je niet veel verder, niet nu en in de toekomst. Beschouw het niet als kritiek maar een wijze om van te leren!!
Eigenlijk heb ik er allemaal weinig woorden voor, ik moet heel eerlijk zeggen. Ik vind het wel zielig. Mijn vader gaat op dezelfde manier met zijn hond om en ik moet je zeggen het karakter is misschien als pup goed/leuk. Maar je zou haar nu eens na 4 jaar moeten zien, niet leuk, geen pretje. Je wordt er zelf niet gelukkig van, MAAR nog veel belangrijker de hond zelf is ongelukkig!!!!
Verder weet ik nu eigenlijk niet zo goed hoe ik moet verwoorden wat ik hierbij denk/voel, ik heb er gewoon geen woorden voor...
Ik vind het gewoon ECHT zielig, net zoals de hond van mijn vader. Helaas kan ik haar ook niet helpen
-
snackie
-
bike
- Zeer actief
Nou ja, gezeik, stank voor dank dus, je wilt advies, maar neemt niets aan, het enige wat je doet is steeds een weerwoord geven op alles wat wordt gezegd. Als jij er niets voor opzij wilt zetten, vrije tijd ervoor wilt vrijmaken, vrienden minder zien en minder EURO's wilt verdienen om je pup op te voeden tot een fijne huisgenoot, dan ben je hem niet waard.
En dat gezeur van jouw dat je vriend een hond wilde daar wordt ik echt niet goed van.
Dan ben jij ook een lulletje rozewater dat je dat over je kant laat gaan, als je aan een hond begint moet je er allebei achterstaan en sowieso 1 van de 2 moet genoeg tijd hebben of maken voor de zorg van de hond. Het is niet zo dat een hond alleen maar eventjes een rondje moet wandelen (nee, hij moet zijn energie kwijt), hij moet gevoerd worden, je moet hem spele'/knuffelen, maar ook goed socialiseren (neem hem mee de bus in, de stad en noem maar op) en ga zo maar door, je moet dus VEEL TIJD IN EEN HOND STEKEN EN JE EIGEN BELANG OP DE TWEEDE PLAATS ZETTEN.
Gr.Bianca, Rico en Dribbel
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
wij gebruiken nu ook een bench maar dat is omdat mijn vriend dat graag wilde.
mijn vorige hond (westie) kreeg ik met 8 weken geloof ik en ik werkte van halg 9 tot 5. wel om de hoek dus ik ging tussen de middag een uur naar huis en om 10 uur en 3 uur hem uitlaten en ff spelen.
ik liet hem in de hal met een bak drinken en een stapeltje kranten om op te plassen. ik was wel eerst twee weken vrij van het werk.
je hoeft dus helemaal geen bench te gebruiken hoor als je dat niet wilt.
ik hen hier al advies gekregen het boek toepoels puppywijzer aan te schaffen en dat heb ik gedaan en daar staan veel tips in.
ook op internet kan je veel over bench training vinden.
Succes ermee!
mijn vorige hond (westie) kreeg ik met 8 weken geloof ik en ik werkte van halg 9 tot 5. wel om de hoek dus ik ging tussen de middag een uur naar huis en om 10 uur en 3 uur hem uitlaten en ff spelen.
ik liet hem in de hal met een bak drinken en een stapeltje kranten om op te plassen. ik was wel eerst twee weken vrij van het werk.
je hoeft dus helemaal geen bench te gebruiken hoor als je dat niet wilt.
ik hen hier al advies gekregen het boek toepoels puppywijzer aan te schaffen en dat heb ik gedaan en daar staan veel tips in.
ook op internet kan je veel over bench training vinden.
Succes ermee!
Groetjes Silvia en Diesel
-
snackie
Nou neej,want ik doe er wel wat mee, ik ben veel thuis,ook tussen door, Ik kan het me niet veroorloven om een paard te hebben,een auto te rijden,een huis te houden etc. als ik minder ga werken,om de hond.bike schreef:Nou ja, gezeik, stank voor dank dus, je wilt advies, maar neemt niets aan, het enige wat je doet is steeds een weerwoord geven op alles wat wordt gezegd. Als jij er niets voor opzij wilt zetten, vrije tijd ervoor wilt vrijmaken, vrienden minder zien en minder EURO's wilt verdienen om je pup op te voeden tot een fijne huisgenoot, dan ben je hem niet waard.En dat gezeur van jouw dat je vriend een hond wilde daar wordt ik echt niet goed van.
Dan ben jij ook een lulletje rozewater dat je dat over je kant laat gaan, als je aan een hond begint moet je er allebei achterstaan en sowieso 1 van de 2 moet genoeg tijd hebben of maken voor de zorg van de hond. Het is niet zo dat een hond alleen maar eventjes een rondje moet wandelen (nee, hij moet zijn energie kwijt), hij moet gevoerd worden, je moet hem spele'/knuffelen, maar ook goed socialiseren (neem hem mee de bus in, de stad en noem maar op) en ga zo maar door, je moet dus VEEL TIJD IN EEN HOND STEKEN EN JE EIGEN BELANG OP DE TWEEDE PLAATS ZETTEN.
Ik laat hem uit, om 8u,om 9u, om 12u ben ik thuis,laat ik hem wee ruit, voor 1u is ze dr weer al uit geweest,en vanaf 4u,heeft ze geen min. zonder aandacht.
tussen door dat ik dr uit heb gelaten, moet ik eten,sochtends ook eten,aankleden,kat en cavia eten geven.
ik heb amper tijd voor mezelf,maar nee,ik kan niet mijn werk opzij zetten voor mijn hond, niet werken = geen inkomsten. bij vriend idemdito.
@ twinmamasilvia k dahct het ook op zo'n manier te gaan doen, maar dan durf ik ze nog niet alleen samen te laten met de kat in de gang,want dan ben ik bang,aslde kat een krauw geeft,en het gaat mis,dat ik er te laat achter zou komen bij wijze van
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Pup Alleen los laten?
Kan je niet ergens een hoekje maken, of kan ze niet in de keuken.snackie schreef:Ik werk nu met de bench.
Nu vroeg ik me af
Wie heeft raad/tips?
Andrea
Luka was dolgelukkig (bench na 14 dagen weg) toen ie in zen mandje
in de veranda mocht. (verwarm en geïsoleert).
Nu loopt ie het hele huis door.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
snackie
Dat zou misschien een oplossing zijn,maar goed, dan zit ik met de vraag waar, bijv. in de gang (balkon is niets = niet afgesloten verder, = dus veeeel ste koud)
de gang zou misschien kunnen,maar de kat zit in de gang + slaapkamer
dan zou ik de bak voor ovderdags misschien ff in de slaapkamer zetten kunen, maar goed, dat si denk ik een beetje 'vissen'
dan zou ik de bak voor ovderdags misschien ff in de slaapkamer zetten kunen, maar goed, dat si denk ik een beetje 'vissen'
-
bike
- Zeer actief
Dat schreef ik ook niet, je zou minder uren kunnen gaan werken per dag (in ieder geval het eerste half jaar) of in het begin je vakantiedagen er voor gebruiken. Je moet het uiteraard zelf weten, maar dan moet je hier over een tijdje niet komen om te melden dat de hond wegmoest, omdat hij steeds zat te janken en de buren stonden te klagen of dat je hond nog steeds superactief is.snackie schreef:
ik kan niet mijn werk opzij zetten voor mijn hond, niet werken = geen inkomsten. bij vriend idemdito.
Gr.Bianca, Rico en Dribbel
- starfleet
- Erelid
Dat lijkt me lastig voor de kat. Als ik het goed begrijp is de woonkamer wel "vrij" voor pup. Als je de pup dan niet in de bench wil kun je die toch pupproof maken. Wij hadden hier alle hoeken en gaten afgesloten met spullen. De bijbel, een hele dikke (kwam die nog eens van pas) over snoertjes, de encyclopedie voor kleine spleten naast de bank, een vaas voor een kast waar ze zo niet achter kon komen en alle stekkers uit de stopcontacten.snackie schreef:
Maar ik denk niet dat je pup nou zo veel gelukkiger wordt als hij alleen in de kamer kan rondhopsen. Ik denk niet dat het veel verschil maakt met in de bench alleen blijven voor een kleine pup. Het is niet dat hij zich ineens kostelijk amuseert als hij een paar vierkante meters extra ter beschikking heeft. Het enige voordeel dat ik zie is dat hij dan zijn bench niet hoeft te bevuilen want overdag drie uur lang zijn plas ophouden is te lang voor een pup van 8 weken.
Je kan ook wat investeren in een kamerkennel ( in delen) zodat je een gedeelte van de woonkamer kan afzetten voor je pup.
Anne
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
oh ik wist niet dat je een kat hebt.
is er geen mogelijkheid om ze apart te houden als je er niet bent dan? hond in de hal en kat in huiskamer of anders om?
ik denk dat ze wel aan elkaar moeten leren wennen anders gaat het nooit samen. weet je al hoe je dat gaan aanpakken dan kat en hond samen?
is er geen mogelijkheid om ze apart te houden als je er niet bent dan? hond in de hal en kat in huiskamer of anders om?
ik denk dat ze wel aan elkaar moeten leren wennen anders gaat het nooit samen. weet je al hoe je dat gaan aanpakken dan kat en hond samen?
Groetjes Silvia en Diesel
-
snakelady33
- Vaste gebruiker
ik heb alles eens zitten lezen in dit topic.
Danger is nu 10 weken en heeft alleen de eerste 4 a 5 weken in een doos met kruik en dingetjes gelegen alleen om te slapen. en heb nooit een bench gebruikt voor hem. zal ik ook nooit aan beginnen. maar dat is ieder persoonlijk uiteraard.
en wat het alleen zijn van de pup. Danger is bij mij hooguit een uurtje a anderhalf uur alleen en niet eens elke dag. is hooguit eens in de week dat hij zo lang alleen is. verder met boodschappen doen hooguit half uurtje a 3 kwartier. en als ik langer weg moet dan gaat hij samen met brutus naar me ouders, want ik wil gewoon persoonlijk niet dat ze alleen zitten. zeker niet als het niet nodig is. maar zoals iedereen hier al zegt 30 uur per week is veel te lang. zal Danger en brutus nooit gebeuren, ook niet als ik ooit moet gaan werken weer. dan breng ik ze lekker naar me ouders of me overbuurvrouw (vriendin) past op ze als ze zelf niet weg moet.
en als dat allemaal wegvalt dan zou ik als ze langere tijd alleen moeten zijn een andere oplossing zoeken zodat ze dan toch niet alleen hoeven te zitten.
verder wens ik je succes met het ontwennen van de bench indien je daar mee gaat beginnen.
Danger is nu 10 weken en heeft alleen de eerste 4 a 5 weken in een doos met kruik en dingetjes gelegen alleen om te slapen. en heb nooit een bench gebruikt voor hem. zal ik ook nooit aan beginnen. maar dat is ieder persoonlijk uiteraard.
en wat het alleen zijn van de pup. Danger is bij mij hooguit een uurtje a anderhalf uur alleen en niet eens elke dag. is hooguit eens in de week dat hij zo lang alleen is. verder met boodschappen doen hooguit half uurtje a 3 kwartier. en als ik langer weg moet dan gaat hij samen met brutus naar me ouders, want ik wil gewoon persoonlijk niet dat ze alleen zitten. zeker niet als het niet nodig is. maar zoals iedereen hier al zegt 30 uur per week is veel te lang. zal Danger en brutus nooit gebeuren, ook niet als ik ooit moet gaan werken weer. dan breng ik ze lekker naar me ouders of me overbuurvrouw (vriendin) past op ze als ze zelf niet weg moet.
en als dat allemaal wegvalt dan zou ik als ze langere tijd alleen moeten zijn een andere oplossing zoeken zodat ze dan toch niet alleen hoeven te zitten.
verder wens ik je succes met het ontwennen van de bench indien je daar mee gaat beginnen.