Ik maakte me er in het begin nogal zorgen over, maar zo langzamerhand heb ik iets van 'zoek het maar uit'. Ze valt ze immers niet echt aan of zo, het is gewoon een hele bitchy correctie als zij vindt dat een hond moet dimmen. En ik maak me er vooral niet druk meer over omdat ik dus keer op keer zie dat de andere hond die 'correctie' nauwelijks als zodanig ervaart en meestal gewoon doorgaat met wat hij aan het doen was.
Maar goed, zo zette ze haar tanden van de week weer eens in die labreu waar ze zo'n bloedhekel aan heeft. Lab had er niks van, bleef haar uitdagen en poten op haar rug leggen, dus Lilo hapte nog een paar keer. Okee, vervelend, en vriendjes gaan het niet worden, dus zo snel mogelijk passeren en doorlopen.
Maar dat soort dingen gaan dus in een park met heeeel veel honden en mensen een eigen leven leiden, en de baas van de lab in kwestie verkondigt overal dat Lilo een valse hond is.
En tuurlijk, als ik die lab in de verte zie lijn ik Lilo aan. Daar wordt het niet beter van, want dan komt hij op haar afgestormd en bijt ze hem nog venijniger. Dus als die baas dan niet ziet dat ik eraan kom en zijn hond niet ook aanlijnt (als hij hem bij zich kan roepen, want wat ik al zei: luistert voor geen meter), gooi ik Lilo weer los, want zonder mijn steun is ze toch iets minder stoer.
Maar goed, terug naar de vraag: ben ik nou te makkelijk? Ik heb behalve met deze hond toch de indruk dat het beter gaat als ik het Lilo lekker zelf laat uitzoeken. Maar ik wil ook weer niet de naam krijgen dat ik mijn 'valse' hond overal in laat happen. (Hoewel de meeste mensen in het park die verhalen niet zo serieus nemen hoor, want die zien Lilo met hun eigen honden spelen en zo 'n bitch is het dan niet. )
Dus: mag ze honden die ze niet mot corrigeren met een hap, of niet?