Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen in omgeving De Meern/Utrecht/Montfoort enz.

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Archibald
Vaste gebruiker

Wandelen in omgeving De Meern/Utrecht/Montfoort enz.

Ongelezen bericht door Archibald »

Hallo,

Dat is dus de omgeving waar ik woon. Ik heb al een aantal leuke gebieden waar ik een lekkere flinke wandeling kan maken en waar de honden veilig los kunnen lopen zelfs in De Meern gevonden. Maar ik ben toch wel benieuwd. Ik heb zelf geen auto, met de fiets kom ik wel ergens, maar niet aan de andere kant van utrecht. Als ik de auto heb weet ik genoeg leuke plaatsen te vinden. Het gaat me nu om het improviseren in de directe omgeving.

Zijn er meer mensen die regelmatig in deze omgeving wandelen? Waar doen jullie dat? Hoe is dat?

Gaan jullie ook wel eens de polders in, zo'n beetje tussen de meern, A2 en Montfoort, daartussen zegmaar (verder niet vaag hoor :mrgreen: )? Hoe is het fietsen met de hond daar? Of wandelen?
Golden Stanley

Re: Wandelen in omgeving De Meern/Utrecht/Montfoort enz.

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Archibald schreef:Hallo,

Dat is dus de omgeving waar ik woon. Ik heb al een aantal leuke gebieden waar ik een lekkere flinke wandeling kan maken en waar de honden veilig los kunnen lopen zelfs in De Meern gevonden. Maar ik ben toch wel benieuwd. Ik heb zelf geen auto, met de fiets kom ik wel ergens, maar niet aan de andere kant van utrecht. Als ik de auto heb weet ik genoeg leuke plaatsen te vinden. Het gaat me nu om het improviseren in de directe omgeving.

Zijn er meer mensen die regelmatig in deze omgeving wandelen? Waar doen jullie dat? Hoe is dat?

Gaan jullie ook wel eens de polders in, zo'n beetje tussen de meern, A2 en Montfoort, daartussen zegmaar (verder niet vaag hoor :mrgreen: )? Hoe is het fietsen met de hond daar? Of wandelen?
Woon jij toevallig in Veldhuizen? In Veldhuizen zelf heb je achterin de wijk tegen de snelweg aan een soort natuurgebiedje met grote plassen en begroeiing.
Als je op de fiets richting de A12/A2 onder het viaduct doorgaat en gelijk naar links de parallelweg op, dan kun je tussen de weilanden door de boerenweggetjes af. Dat is ook redelijk veilig loslopen voor je hond. Als je richting Harmelen rijdt, dan heb je achter Harmelen een natuurgebied waarvan ik de naam kwijt ben (dacht Vijverlust). Daar kun je ook loslopen met je hond. Natuurlijk het Strijkviertel, maar dat zal je ongetwijfeld weten. Dan heb je de Nedereindse plas in IJsselstein, maar is misschien net iets te ver op de fiets. Heb er bijna 3 jaar gewoond, maar qua losloopmogelijkheden heb je er bijna niets. Zeker niet met al die nieuwbouw erbij achter Vleuterweide is het zo gigantisch druk geworden op de boerenweggetjes. Misschien heb je hier iets aan?
Archibald
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Archibald »

Op het strijkviertel kom ik inderdaad wel eens, al vind ik het redelijk saai en kaal. Achter veldhuizen loop ik inderdaad ook wel eens. Je kunt dan leuk om de wijk heen lopen, dat is een wandeling van een uur. Ze gaan op de geluidswal ook een wandelgebied maken (afgeschermd van de weg).

Waar ik vaak loop is het kloosterpark. Je kunt daar helemaal doorlopen tot aan het meentpark en alsje wilt nog het industrieterrijn doorsteken naar het strijkviertel of de parkjes van Parkwijk doorlopen. Dat is ontzettend leuk. Veel mensen met honden, veel paadjes en afwisseling. De hond kan redelijk goed loslopen (al mag het officieel niet) op een paar stukjes na. Er is zelfs een grote losloop weide voor de niet luisteraars.
Als je daar begint kan ik me zo vier uur vermaken.

Ik wilde dus inderdaad richting Montfoort zo'n beetje de polders verkennen, daar ben ik nog niet geweest. En dat gebied bij harmelen zegt me ook niets. Wat is dat precies? Daar ga ik eens heen dan!

Ik woon er net 4 maanden in een van die nieuwbouwwijken :mrgreen:
Opzich als mijn vriend thuis is kun je met de auto zo veel leuke plaatsen bezoeken, en ik vind dat als je een beetje zoekt, dat je in de directe omgeving ook wel aardig wat kan doen. Al begon ik een beetje uitgekeken te raken op iedere dag kloosterpark.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Archibald schreef:Op het strijkviertel kom ik inderdaad wel eens, al vind ik het redelijk saai en kaal. Achter veldhuizen loop ik inderdaad ook wel eens. Je kunt dan leuk om de wijk heen lopen, dat is een wandeling van een uur. Ze gaan op de geluidswal ook een wandelgebied maken (afgeschermd van de weg).

Kan de me tijd niet heugen dat ik bij het Strijkviertel geweest ben, maar toen Stan pup was waren we daar veel te vinden. Zwemles he.... :mrgreen: Inderdaad erg kaal.

Dat stuk bij Veldhuizen met al die waterpartijen was toen ook net aangelegd en redelijk kaal. Is wel een mooi initiatief dat ze daar een afgeschermd wandelgebied gaan maken. Mocht je trouwens over een auto beschikken, dan kan ik je ook de Middelwaard bij Vianen aanraden (naast de Lekbrug A2). Mooi water aan de plas en de stranden van de Lek. Heerlijk daar.[/color]
Waar ik vaak loop is het kloosterpark. Je kunt daar helemaal doorlopen tot aan het meentpark en alsje wilt nog het industrieterrijn doorsteken naar het strijkviertel of de parkjes van Parkwijk doorlopen. Dat is ontzettend leuk. Veel mensen met honden, veel paadjes en afwisseling. De hond kan redelijk goed loslopen (al mag het officieel niet) op een paar stukjes na. Er is zelfs een grote losloop weide voor de niet luisteraars.
Als je daar begint kan ik me zo vier uur vermaken.

Moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit naar het Kloosterpark ben geweest. Kan me er dan ook geen voorstelling van maken, eerlijk gezegd. Dat is toch langs die provinciale weg? Klinkt wel goed! Parkwijk was toen net bouwrijp. 1 kale vlakte.

Ik wilde dus inderdaad richting Montfoort zo'n beetje de polders verkennen, daar ben ik nog niet geweest. En dat gebied bij harmelen zegt me ook niets. Wat is dat precies? Daar ga ik eens heen dan!

Was iets met vijver.......het Vijverbos. Leuk daar om effe te bekijken.

http://www.natuurkaart.nl/kvn.landschap ... 01120.html

Nog in aanleg:
http://www.natuurkaart.nl/kvn.landschap ... 01119.html

Ik woon er net 4 maanden in een van die nieuwbouwwijken :mrgreen:
Opzich als mijn vriend thuis is kun je met de auto zo veel leuke plaatsen bezoeken, en ik vind dat als je een beetje zoekt, dat je in de directe omgeving ook wel aardig wat kan doen. Al begon ik een beetje uitgekeken te raken op iedere dag kloosterpark.
Oja, je kan best veel kanten op, hoor. Absoluut waar. Ik woonde aan de kant van het kanaal Leidsche Rijn. Van daaruit kun je hele mooie fietsroutes maken langs de Zandweg richting Harmelen en Haarzuilens. Stanley was toen nog echt te jong om hele enden te fietsen, maar hij heeft menige stappies daar gezet. Kom jij ook bij Broekhuizen?
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”