Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand (of meer mensen) die mij kunnen helpen bij het afleren van het snauwgedrag van mijn border collie. Ik wil graag dat ze weer wat socialer wordt maar zonder mensen (en honden) om mee te oefenen wil dit niet....
Het volgende is het probleem bij Maya:
Maya is angstig en dominant. Na een aantal slechte ervaringen heeft Maya de keuze gemaakt dat ze in vervolg gelijk de aanval ingaat ipv af te wachten wat de andere hond doet.
Nu wil ik graag met haar gaan oefenen met andere honden die ze nog niet kent. Honden die ze kent is absoluut geen probleem en ze loopt ook altijd gewoon los met hondenwandelingen enzo en dat gaat prima maar als we ergens lopen en er komt een vreemde hond aan dan vliegt ze erop af. Haar zusje vertoonde ditzelfde gedrag en haar vrouwtje heeft dit er met wekelijks oefenen redelijk uitgekregen. Dus dat wil ik ook gaan doen. Ik ben op zoek naar mensen met erg stoïcijnse honden die niet gauw onder de indruk zijn van Maya. Mijn bedoeling is om de honden langzaam aan elkaar te laten wennen eerst zonder dat Maya erbij kan (dus aan de riem) en dat steeds een stukje uit te bouwen als dit goed gaat.
Ze is extra bang voor grote zwarte honden dus die zouden extra welkom zijn!
Ik woon zelf in het noorden des lands en wil best een uurtje ofzo in de auto zitten om ergens af te spreken maar veel verder gaat niet lukken qua tijd.
Zijn er hier mensen die me kunnen en willen helpen??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulp gevraagd bij training snauwende border collie
Moderator: moderatorteam
-
Dinky
- Vaste gebruiker
- moeli
- Actief
- Contacteer:
Kan je niet helpen met oefenen , woon in het zuiden van het land, maar waarom denk je dat ze dominant is , een hond heeft zowieso met vreemde honden geen relatie ,kan dan angstig , onzeker of zelfverzekerd gedrag vertonen, dan moet je heel goed op de lichaamshouding letten , een zelfverzekerde hond heeft alles "hoog" staart , oren naar voren , een onzekere hond heeft een lagere houding, een onzekere hond kan zelfs als hij veel succes heeft met het wegjagen zelfverzekerd lijken. border collie's leren natuurlijk razendsnel en dus ook snel ongewenst gedrag. Zelf ben ik met mijn tervuur die toen ze met zes maanden een afstraffing kreeg van een andere hond en toen ook is gaan reageren van aanval is de beste verdediging, bij een gt geweest , later kon ik bij haar op de hondeschool oefenen en gewoon cursus mee lopen , puur alleen om te oefenen met andere honden. succes annemieke
-
Dinky
- Vaste gebruiker
Maya is angstig én dominant. Ik let heel goed op haar gedrag voor zover ik dat kan beoordelen aangezien ik haar dagelijks meemaak en mijn conclusie is dat door haar angst ze de aanval kiest maar in de omgang met honden kan ze heel dominant zijn. Afhankelijk van haar dag en moment is ze heel leuk met andere honden of een bitch. Om haar dit gedrag af te leren wil ik gewoon heel veel oefenen met haar maar dat kan ik niet alleen vandaar mijn oproepje...
Ik kan ook prima met haar naar de hondenschool en daar kan ze ook gewoon prima de oefeningen los volgen en plaats sturen doen en dan knapt ze me er niet zomaar tussenuit maar vooral buiten wil ze nog wel eens gewoon door een commando heenknappen als ze een vreemde hond ziet.
Ook wandelingen in een groep gaan tot nu toe eigenlijk super en het is niet zo dat ze echt een probleemhond is maar ik wil ook graag erger voorkomen. Nu oefen ik zelf ook veel met haar en het contact tussen ons wordt ook steeds beter maar het contact met andere honden verslechterd helaas.
Omdat ik wél graag wil dat ze gewoon sociaal met andere honden om kan gaan wil ik dus meer en vaker met vreemde honden oefenen.
Ik kan ook prima met haar naar de hondenschool en daar kan ze ook gewoon prima de oefeningen los volgen en plaats sturen doen en dan knapt ze me er niet zomaar tussenuit maar vooral buiten wil ze nog wel eens gewoon door een commando heenknappen als ze een vreemde hond ziet.
Ook wandelingen in een groep gaan tot nu toe eigenlijk super en het is niet zo dat ze echt een probleemhond is maar ik wil ook graag erger voorkomen. Nu oefen ik zelf ook veel met haar en het contact tussen ons wordt ook steeds beter maar het contact met andere honden verslechterd helaas.
Omdat ik wél graag wil dat ze gewoon sociaal met andere honden om kan gaan wil ik dus meer en vaker met vreemde honden oefenen.

-
plenty
- Zeer actief
-
Dinky
- Vaste gebruiker
Nee maar Dinky is een reuplenty schreef:Is Dinky al loops geweest Nicole ??
Gr Janet.
Maya is al wel loops geweest. Maar voor haar loopsheid vertoonde ze dit gedrag ook al. Tijdens haar loopsheid was ze eigenlijk heel lief maar toen had ik Dinky ook uit logeren gestuurd. Dat is de laatste keer geweest dat ik haar echt met een andere hond heb zien spelen. Dat is ruim twee maanden geleden geweest.