Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje voor de Schiedammers onder jullie
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Vraagje voor de Schiedammers onder jullie
Wie woont er in Schiedam en kan mij vertellen of je hond los kan lopen in het Beatrixpark of het Hargapark? Ik ben bezig met een koophuisje in die omgeving en ik wil wel mijn hond lekker laten rennen in de parken! Hoop daarom niet dat er strenge controle is.,,, wie heeft hier ervaring mee?
groeten!
groeten!
Life with a boxer is the road of excess that leads to the palace of wisdom.
-
- Zeer actief
ik heb er jaren gewoond, in schiedam west, achter de B.K. laan.
heb de honden altijd los gehad, zowel in het sterrenpark (waar het heel erg druk is met hondjes) als in het beatrix-park.
in de zomer is het in het b.park wel druk, vooral met mooi weer en dan in de buurt van het pannekoeken huis, bij de kinderboerderij en het speelfort. er wordt ook veel ge bbq'd dus opletten voor botjes dan
heb de honden altijd los gehad, zowel in het sterrenpark (waar het heel erg druk is met hondjes) als in het beatrix-park.
in de zomer is het in het b.park wel druk, vooral met mooi weer en dan in de buurt van het pannekoeken huis, bij de kinderboerderij en het speelfort. er wordt ook veel ge bbq'd dus opletten voor botjes dan

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Hoi,
In Schiedam zijn er diverse mogelijkheden (al dan niet toegestaan) om je hond lekker uit te laten;
- het Sterrebos; is niet zo groot maar een gedeelte er van is losloopgebied; maar door het hele park lopen (veel) honden los.
- het Beatrixpark; is officiëel niet toegestaan (loslopen) maar wordt gedoogd (ik kom met regelmaat politieagenten tegen die me vriendelijk groeten of vragen wat voor hond ik heb
) Als je op zomerse dagen maar niet s'middags komt dan is het vaak druk (vooral in de weekenden), maar 's morgens zie je haast niemand. Bij Dante is vooral 'de oude heemtuin' favoriet; alleen staan daar sinds kort 's zomers een paar runderen, helaas.
- "de Dijk"; de (nog) niet aangelegde A4 die helemaal begroeid is; komen erg veel hondjes! Dit is tussen Schiedam en Vlaardingen.
- Midden delfland; gebied wat vroeger weilanden zijn geweest, is nu recreatiegebied. Heel leuk om te wandelen!
- Maasboulevard; voor Dante een beetje saai, alleen maar gras. Maar voor honden die van spelen houden wel leuk; komen vrij veel honden.
- Idem Gusto-terrein (vlak bij maasboulevard) is niet zo groot veld maar komen vrij veel honden.
Je ziet toch wel aardig wat keus voor de stadshondjes! Ik woon in Oost maar met de fiets komen we overal.
Gr. Marijke
In Schiedam zijn er diverse mogelijkheden (al dan niet toegestaan) om je hond lekker uit te laten;
- het Sterrebos; is niet zo groot maar een gedeelte er van is losloopgebied; maar door het hele park lopen (veel) honden los.
- het Beatrixpark; is officiëel niet toegestaan (loslopen) maar wordt gedoogd (ik kom met regelmaat politieagenten tegen die me vriendelijk groeten of vragen wat voor hond ik heb

- "de Dijk"; de (nog) niet aangelegde A4 die helemaal begroeid is; komen erg veel hondjes! Dit is tussen Schiedam en Vlaardingen.
- Midden delfland; gebied wat vroeger weilanden zijn geweest, is nu recreatiegebied. Heel leuk om te wandelen!
- Maasboulevard; voor Dante een beetje saai, alleen maar gras. Maar voor honden die van spelen houden wel leuk; komen vrij veel honden.
- Idem Gusto-terrein (vlak bij maasboulevard) is niet zo groot veld maar komen vrij veel honden.
Je ziet toch wel aardig wat keus voor de stadshondjes! Ik woon in Oost maar met de fiets komen we overal.
Gr. Marijke
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Weet je wel zeker dat je in Schiedam wil komen wonen met een hond?
Schiedam is in NL de duurste gemeente qua hondenbelasting vooral als je meer dan 1 hond hebt....
Verder is alles hier boven al gezegd. Ik laat mijn honden meestal alleen los op "De Dijk" en bij "de Polderplas" dat is het nieuwe aangelegd natuurgebied aan de Kandelaarweg. Heet geloof ik anders maar wij noemen het zo omdat het naast de Poldervaart ligt.
Verder kan je aardige (aangelijnde) wandelingen maken in het beschermde stadspark van Kethel, de (snipper)paadjes om de weilandjes lopen in elkaar over en geven je het gevoel in een dorp te wonen.
Schiedam is in NL de duurste gemeente qua hondenbelasting vooral als je meer dan 1 hond hebt....

Verder is alles hier boven al gezegd. Ik laat mijn honden meestal alleen los op "De Dijk" en bij "de Polderplas" dat is het nieuwe aangelegd natuurgebied aan de Kandelaarweg. Heet geloof ik anders maar wij noemen het zo omdat het naast de Poldervaart ligt.
Verder kan je aardige (aangelijnde) wandelingen maken in het beschermde stadspark van Kethel, de (snipper)paadjes om de weilandjes lopen in elkaar over en geven je het gevoel in een dorp te wonen.
Groetjes van Charlotte

- Moon
- Zeer actief
O,ja, is onze stad het duurste? Dat wist ik niet
Wat ik nog vergeet; ik ga ook vaak naar Vlaardingen, de Broekpolder. Eerst voor mij alleen bereikbaar als iemand zijn auto te beschikking stelde
Maar we hebben nu een nieuwe sneltram die er mij in 20 min. brengt
. Echt een geweldig gebied. (Dante vindt dat ook)
Gr. Marijke

Wat ik nog vergeet; ik ga ook vaak naar Vlaardingen, de Broekpolder. Eerst voor mij alleen bereikbaar als iemand zijn auto te beschikking stelde

Gr. Marijke
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Broekpolder is geen losloopgebied toch?Moon schreef:O,ja, is onze stad het duurste? Dat wist ik niet![]()
Wat ik nog vergeet; ik ga ook vaak naar Vlaardingen, de Broekpolder. Eerst voor mij alleen bereikbaar als iemand zijn auto te beschikking steldeMaar we hebben nu een nieuwe sneltram die er mij in 20 min. brengt
. Echt een geweldig gebied. (Dante vindt dat ook)
Gr. Marijke
Een deel van het jaar de Krabbeplas wel.
Groetjes van Charlotte

Ik liep altijd in het beatrixpark. Niet op zondag gaan bij mooi weer, want dan stikt het van de buitenlandse families die aan het bbq-en zijn en zich doodschrikken van een loslopende hond.
Verder liep ik ook vaak in de polder midden in schiedam noord. Ik weet niet meer hoe het er heet.
Dat kleine dorpje midden in de stad. Kethel!!!! Dat was het! Daar kan je mooi wandelen.

Verder liep ik ook vaak in de polder midden in schiedam noord. Ik weet niet meer hoe het er heet.

- Moon
- Zeer actief
Ik weet niet of de Broekpolder losloop gebied is.... Ik wandel er al 4 jaar en eerst stonden er borden met 'honden aan de lijn'. Deze zin is op alle borden weggeverfd. Ik heb dus geen idee of dat door hondenliefhebbers is gedaan of officiëel door de gemeente
En ik wil het niet weten ook
. Als ik daar door de week loop (trouwens ook in het weekend) kom ik haast niemand tegen. En die ik tegen kom hebben een (loslopende) hond bij zich.... Heb wel geleerd dat je af en toe burgerlijk ongehoorzaam moet zijn als je een hond een fijn leven wilt bezorgen in de randstad (en geen auto ter beschikking hebt). Wil echt met mijn hond geen last aan anderen bezorgen of wild opjagen, maar dat enkele fazantje of konijntje wat mijn hond opjaagt in dat gebied lijkt me toch geen doodzonde.
Als ik me trouwens aan de regels zou houden kon ik ook niet meer naar het Beatrixpark.
Gr. Marijke

Als ik me trouwens aan de regels zou houden kon ik ook niet meer naar het Beatrixpark.
Gr. Marijke
- cane corso
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Ik heb ook van meer mensen gehoord dat ze daar bekeurd zijn.cane corso schreef:Kijk toch maar uit in de broekpolder, want er is een klein stuk echt losloopgebied en de rest toch echt niet.
en de bekeuringen zijn hoog hoor en de jachtopzieners lopen er toch wel vaak,jij heb gewoon geluk gehad maar kijk toch maar uit.
Groetjes van Charlotte

- cane corso
- Zeer actief
En dat is toch zonde van het geld als de surfplas vlakbij is en daarachter prachtig kan wandelen en het wel los mag.Sjalot schreef:Ik heb ook van meer mensen gehoord dat ze daar bekeurd zijn.cane corso schreef:Kijk toch maar uit in de broekpolder, want er is een klein stuk echt losloopgebied en de rest toch echt niet.
en de bekeuringen zijn hoog hoor en de jachtopzieners lopen er toch wel vaak,jij heb gewoon geluk gehad maar kijk toch maar uit.

Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Moon
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer: