Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tzn

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Letchimi©

tzn

Ongelezen bericht door Letchimi© »

ja
Laatst gewijzigd door Letchimi© op 25 mar 2006 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zou zorgen dat je kat de tuin niet uitkon en als je dat niet voor elkaar krijgt moet je hem maar binnen houden.
Ik wil ook geen katten van iemand anders in mijn tuin :19: .
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Letchimi©

Inge schreef:Ik zou zorgen dat je kat de tuin niet uitkon en als je dat niet voor elkaar krijgt moet je hem maar binnen houden.
Ik wil ook geen katten van iemand anders in mijn tuin :19: .
Dat zou kunnen je zou op een diervriendelijke manier er voor kunnen zorgen dat ze niet meer in je tuin komen , bv een emmer water er naar toe gooien of gewoon op de ouder wetse manier wegjagen.
De kat van mijn buren komt ook weleens hier in de tuin , vind ik ook altijd niet leuk als een van mij door hem achter na gezeten wordt en met gang naar binnen rent dan jaag ik hem ook weg en dan is ie ook weg :wink:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Sorry hoor, maar ik word een beetje moe van die reactie van katteneigenaren.
Waarom moet IK die kat wegjagen of met water bekogelen terwijl het JOUW kat is? Jij hebt er zelf voor te zorgen dat je kat geen overlast bezorgd, net zo goed als ik zorg dat mijn honden geen overlast bezorgen.
Een tuin afzetten is niet zo moeilijk. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
toxic
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toxic »

ik zou het ook geen pretje vinden moesten er katten van mijn buren rond komen lopen bij mij in de tuin maar ja, zolang je je kat niet binnen houd of niet zorgt dat die niet meer in de tuin van de buren kan ga je het probleem nog erger maken :wink:

ik denk dat hier niet veel aan te doen valt, er zijn mensen die zich daar dus dood aan ergeren aan katten van iemand anders en dan ja, als ze dan nog iets kapot bijten is het niet moeilijk te begrijpen dat die man zo uitvaart denk ik, nu ik ken het verhaal van ervoren niet dus kan ik eigenlijk niet oordelen maar zoals ik dit verhaal lees :denken:

ik vrees dat je de raad van de wijkagent moet gaan opvolgen hoor hoe erg je dat dan nog mag vinden, denk dat er geen andere mogelijk gaat zijn :wink:

succes :cheer:
kian en zohra, mijn schatjes!!
Letchimi©

Nou ja kijk ik heb het recht om overal met mijn hond te lopen , als ik maar zijn behoefte e.d opruim , het is niet aan hem om te zeggen daar mag je wel en daar mag je niet lopen , en of spelen.
Denk ook dat deze meneer de wijkagent , geen zin heb in dit soort zaken en het er zo vanaf probeert te maken.
Maar ja goed de raad opvolgen dat doen we niet , heb het er met mijn ouders over gehad , en met wat honden eigenaren hier in de buurt , het is niet aan hem om dat te bepalen en er staan hier ook geen bordjes verboden voor honden waar ik altijd wandel , wel bij het speeltuintje hier achter maar dat is ook terrecht.
Ik vind het gewoon jammer , wil het goed oplossen krijg je dit :19:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Letchimi© schreef:Nou ja kijk ik heb het recht om overal met mijn hond te lopen , als ik maar zijn behoefte e.d opruim , het is niet aan hem om te zeggen daar mag je wel en daar mag je niet lopen , en of spelen.
Denk ook dat deze meneer de wijkagent , geen zin heb in dit soort zaken en het er zo vanaf probeert te maken.
Maar ja goed de raad opvolgen dat doen we niet , heb het er met mijn ouders over gehad , en met wat honden eigenaren hier in de buurt , het is niet aan hem om dat te bepalen en er staan hier ook geen bordjes verboden voor honden waar ik altijd wandel , wel bij het speeltuintje hier achter maar dat is ook terrecht.
Door in ieder geval het probleem niet bij de wijkagent neer te leggen, en te gaan lopen roepen dat hij geen zin heeft in dit soort zaken. Verder lekker je kat binnen houden als anderen er last van hebben.
Letchimi©

astrid schreef:
Letchimi© schreef:Nou ja kijk ik heb het recht om overal met mijn hond te lopen , als ik maar zijn behoefte e.d opruim , het is niet aan hem om te zeggen daar mag je wel en daar mag je niet lopen , en of spelen.
Door in ieder geval het probleem niet bij de wijkagent neer te leggen, en te gaan lopen roepen dat hij geen zin heeft in dit soort zaken. Verder lekker je kat binnen houden als anderen er last van hebben.
De politie is van het eerste incident op de hoogte gesteld van toen het gebeurde , mijn vader kreeg toen contact met de wijkagent die toen de zaak behandelde , en moesten als er nog iets zou spelen contact opnemen , dan vind ik het zelf er laf om het zo maar te noemen , om het er zo van af te maken politie zijnde.
Ze hadden in ieder geval een gesprek of zo met bij de kanten kunnen houden , of met zijn alle rond de tafel dan zo het er maar van af te doen :roll:
toxic
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toxic »

Letchimi© schreef:
astrid schreef:
De politie is van het eerste incident op de hoogte gesteld van toen het gebeurde , mijn vader kreeg toen contact met de wijkagent die toen de zaak behandelde , en moesten als er nog iets zou spelen contact opnemen , dan vind ik het zelf er laf om het zo maar te noemen , om het er zo van af te maken politie zijnde.
Ze hadden in ieder geval een gesprek of zo met bij de kanten kunnen houden , of met zijn alle rond de tafel dan zo het er maar van af te doen :roll:
weet je, je wil er zo rap mogelijk af van al dat gezever over je buur, dan zou ik gewoon je kat binnen houden en zorgen dat ie niet meer bij de buren geraakt, ik denk dat je het niet makkelijker gaat maken door andere dingen te gaan doen :wink:
kian en zohra, mijn schatjes!!
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik heb een vogeltuin en als daar een kat een beetje de vogels gaat zitten vermoorden, word ik ook niet vrolijk van!
Hou de kat in je eigen tuin, dat doe je met je hond toch ook??
Letchimi©

nance schreef:Ik heb een vogeltuin en als daar een kat een beetje de vogels gaat zitten vermoorden, word ik ook niet vrolijk van!
:piew: zou je ontopic willen blijven, mijn vraag was wat jullie in de geval zouden doen , niet wat je wilt dat ik ga doen.
Waar woon je kank patrick langsturen :smile:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik vond de reactie best ontopic hoor maar goed! Ik heb zelf een kat en gelukkig geen buren die er moeite mee hebben dat hij overal loopt zowat iedereenheeft hier katten was dit wel zo zou ik gewoon mijn hele tuin omheinen zodat hij er echt niet uit kon of binnen houden dan is de kans op verkeers ongelukken ook kleiner dus ik denk dat je dat het beste doen kan er zijn bij jou namelijk wel klachten.

En verder ken ik het verhaal van september niet maar uit eigen ervaring weet ik dat de politie heel vaak niet kan ingrijpen ook niet bij ergere delicten helaas dus adviseren ze jou om miss wel voor je eigen veiligheid om te lopen of je dat dan doet of niet dat is je eigen beslissing
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik zelf zou mijn kat dus wel binnen houden :19:
En niets makkelijk praten.. ik heb zelf 2 katten gehad en die waren prima binnen te houden :pffff:
Groetjes Rob
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Letchimi© schreef:
nance schreef:Ik heb een vogeltuin en als daar een kat een beetje de vogels gaat zitten vermoorden, word ik ook niet vrolijk van!
:piew: zou je ontopic willen blijven, mijn vraag was wat jullie in de geval zouden doen , niet wat je wilt dat ik ga doen.
Waar woon je kank patrick langsturen :smile:

volgens mij wil je geen raad :denken: wil je gelijk krijgen dat het normaal is dat je kat bij iedereen door de tuin banjert. Zet je tuin fatsoenlijk af waardoor je kat er niet meer uit kan dan heb je waarschijnlijk ook geen gezeur meer met je buurman
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zou niet zo zeuren en ervoor zorgen dat mijn kat(ten) geen overlast bezorgen. Ik heb drie katten en hou ze allemaal in mijn eigen huis en tuin. Echt niet zo moeilijk.

Verder zou ik persoonlijk niet zo'n drama maken. Je hebt een boze buurman, dus probeer zijn lange tenen een beetje te ontwijken. Dan is er verder ook geen probleem.
Letchimi©

Nahja jullie begrijpen volgens mij het topic blijkbaar niet , zal te titel verduidelijken

Wat zou jij ZELF doen in zo'n soort geval ?
Dus je hebt bijv. katten , ben in feite in mekaar geslagen door meneer de buurman , nog maals bedreigd etc , en de wijkagent doet er niets aan.
Ik me zelf deze vraag al gesteld en doe wat ik moet doen , maar de vraag is aan jullie
Dat was mijn vraag niet anders toch niet zo moeiljk :19:
Laatst gewijzigd door Letchimi© op 13 feb 2006 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik kan mijn kat (vondelingetje) ook niet binnenhouden en heb al bij voorbaat bij de buren aangekaart dat ze het meteen moeten melden als ze er last van hebben.Ik heb nooit katten gewild om die reden en ook omdat ik veel vogels in m'n tuin heb.Hier liepen ook wel eens vreemde katten en al zou ik daar persoonlijk nooit een probleem van maken, er zijn nu eenmaal mensen die het vreselijk vinden als een vreemde kat voor hun ogen vogels doodt.
Ik zou proberen die meneer tot kalmte te manen,desnoods met een vriendelijk briefje, en je tuin afmaken of een ren maken voor je kat.
Toon dat je van goede wil bent en gaat dat niet, vermijd dan het conflict liever.
Dat is wat ikzelf zou doen, maar ik heb het probleem proberen te vermijden door eerst zelf met de buren te overleggen.En dat werkt hier prima :ok:
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Gewoon je kat aan een lijntje in je tuin of hem binnen houden, ik heb zelf geen katten, maar wel heel veel overlast van andermans katten. Ik jaag ze samen met mijn honden de tuin uit. En je mag blij zijn dat je niet bij mijn ouders in de straat woont, want daar zijn al verscheidene katten en poezen gedood, omdat een aantal buurtbewoners hun vogels en vissen zagen verdwijnen door katten.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Letchimi© schreef:Nahja jullie begrijpen volgens mij het topic blijkbaar niet , zal te titel verduidelijken

Dus je hebt bijv. katten , ben in feite in mekaar geslagen door meneer de buurman , nog maals bedreigd etc , en de wijkagent doet er niets aan.
Ik me zelf deze vraag al gesteld en doe wat ik moet doen , maar de vraag is aan jullie
Dat was mijn vraag niet anders toch niet zo moeiljk :19:
Mij overkomt dit al niet omdat ik dus zorg dat ik weinig/geen overlast bezorg.
Niet met mijn honden en niet met katten.
Ik heb een redelijk goed contact met mijn buren en wil dat graag zo houden. :wink: Ik woon prettig.

Je kan het probleem wel bij een ander neerleggen (bij de boze buurman, bij de wijkagent) maar je kunt zelf heel veel doen zodat een ander zich niet aan je hoeft te storen.

Ik ga hier niet voor andermans deur met balletjes gooien, ik ruim de ontlasting van mijn honden op, ik blijf in gesprek met mijn buren óók als er wel overlast is etc. en dat werpt dus gewoon zijn vruchten af. :wink:
Het is geven en nemen in de maatschappij. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Verhuizen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Letchimi© schreef:Nahja jullie begrijpen volgens mij het topic blijkbaar niet , zal te titel verduidelijken

Volgens mij hebben de meeste mensen toch wel gereageerd met "ik zou...." :denken:
Letchimi© schreef:Dus je hebt bijv. katten , ben in feite in mekaar geslagen door meneer de buurman , nog maals bedreigd etc , en de wijkagent doet er niets aan.
Alleen dat eerste stukje van deze zin is relevant. Ik heb dus bv katten. Dan heb ik er dus voor te zorgen dat ze geen overlast bezorgen in de buurt. Zo gaat dat ook met honden, kinderen, en harde muziek bv. Overlast bezorgen met jouw bedoeninkje moet je ten alle tijden proberen te voorkomen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Tsja, als jij schijt hebt aan de buren kan je wachten opdat de buren schijt hebben aan jou. Ik heb geen idee wat er eerder is gebeurt tussen jullie, maar de manier van omgaan met elkaar is uitermate onaardig. Ik zou dus ook gewoon vrezen voor mijn dieren.
Verder vind ik dat je hetgeen wat iemand in zijn tuin doet hebt te respecteren. Als iemand daar graag vogeltjes heeft en voert of andere beestjes heeft, zit die niet op een buurkat te wachten.
Ik zou dat ook echt niet leuk vinden. Mijn vogels dood en jouw kat zijn eigen goddelijke gang laten gaan? Nee hoor, zo werkt het niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik heb 3 katten en die zitten lekker binnen. Kunnen ze ook geen overlast veroorzaken.

Daarnaast ben ik al een paar jaar bezig om na te denken hoe ik mijn katten in mijn tuin naar buiten kan laten gaan en ze toch binnen ons eigen terrein kan houden. En daar zijn op het internet heel wat leuke voorbeelden van te vinden:

http://members.home.nl/laszlo/kattenren.htm

http://www.kattenrennen.nl/nl/dept_2.html

http://www.zwartdierenverblijven.nl/kattenrennen.htm

Zo voorkom je dat je kat in elkaar geschopt wordt door de buurman (wat ik op zich inderdaad heel verwerpelijk vindt, een bak water over zijn lijf is net zo effectief en minder schadelijk.

Vroeger had ik wel katten die buiten kwamen en mijn buurman vond dat ook geen goed idee, dus daar had ik ook de afspraak mee dat ik zoveel mogelijk probeerde om de katten uit zijn tuin te houden door een goede afscheiding etc en hij mocht met water gooien. :mrgreen:
Maar het is nu eenmaal heel lastig om tegen je kat te zeggen dat ie niet naar de buren mag, dus daarom houden wij ze nu binnen en heb ik op de bovenverdieping grote horren met kippengaas waar de katten niet doorheen kunnen maar wel lekker frisse lucht op hun neus krijgen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Letchimi©

Eline* schreef:Tsja, als jij schijt hebt aan de buren kan je wachten opdat de buren schijt hebben aan jou. Ik heb geen idee wat er eerder is gebeurt tussen jullie, maar de manier van omgaan met elkaar is uitermate onaardig. Ik zou dus ook gewoon vrezen voor mijn dieren.
Verder vind ik dat je hetgeen wat iemand in zijn tuin doet hebt te respecteren. Als iemand daar graag vogeltjes heeft en voert of andere beestjes heeft, zit die niet op een buurkat te wachten.
Ik zou dat ook echt niet leuk vinden. Mijn vogels dood en jouw kat zijn eigen goddelijke gang laten gaan? Nee hoor, zo werkt het niet.
Nee ik heb zeker geen schijt aan mijn buren , het zoveel al geprobeert , goed gesprek , mijn ouders hebben ook van alles geprobeert , ik doe er alles aan om mijn beesies daar weg te houden , maar , ik weet gewoon weg niet meer wat ik er aan moet doen , ik heb het zelf inmiddels opgegeven hoor , doet gewoon nu mijn best om mijn beesies daar weg te houden , en houdt er rekening mee dat hij daar ook woont. want ik heb al gezien waarhij toe in staat in
Dus vroeg me gewoon af wat jullie zo in dit soort situaties zouden doen
Laatst gewijzigd door Letchimi© op 15 feb 2006 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Letchimi© schreef:Dus vroeg me gewoon af wat jullie zo in dit soort situaties zouden doen
Ieder geval dus mijn dieren daar weghouden! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Eline* schreef:
Letchimi© schreef:Dus vroeg me gewoon af wat jullie zo in dit soort situaties zouden doen
Ieder geval dus mijn dieren daar weghouden! :wink:
Dat doet ze niet. Ik lees ergens anders dat de kat(ten) nog gewoon naar buiten mogen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik moet zeggen dat ik er af en toe ook schijtziek van wordt als er weer een kat op de voliere onze vogels in de stress zitten te jagen.
Of als ze een dikke drol zitten te draaien in het grind van mijn voortuin.
Letchimi©

Roelfien schreef:
Zo voorkom je dat je kat in elkaar geschopt wordt door de buurman .
:denken: ja ja dat bedoel ik met het hele verhaal lezen mijn kat is niet in me kaar geschopt hoor :roll: :19:
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Wat de ruzie met je buurman betreft kan (en mag) de politie vaak weinig doen. Zo is het in nederland nu eenmaal geregeld.
Maar iedereen heeft ook gewoon zijn of haar eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Als je de katten niet binnen wil houden dan zou je buiten een soort ren kunnen maken voor ze?
Ik heb persoonlijk ook weleens een kat gehad, maar die bleef binnen.
Waarom veel katteneigenaren hun beesten maar laten lopen snap ik werkelijk niet. Voor een hond betaal je zelfs belasting maar die laat je toch ook niet in de tuin van de buren de vogels vangen en zitten schijten?
Ik kan me voorstellen dat een vogelliefhebber gek wordt van telkens die katten in zijn tuin. En helaas lost niet iedereen dat even vriendelijk op, daarom zou ik zeggen; als dit te voorkomen is zou ik dat zeker doen.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Precies, je honden laat je ook niet in de tuin van de buren, dus waarom je katten wel............ :denken: t zijn jouw dieren, hou ze dan ook bij je :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”