Even een staaltje hondengedrag wat ik niet helemaal kan plaatsen:
In ons gelegenheidsroedeltje is een kleine herdermixteef wel zo 'n beetje de baas. Het is echt een dametje dat respect afdwingt, gewoon door houding, en verder is heel tolerant naar de andere honden en ondanks haar leeftijd (9 meen ik) nog lekker speels en actief. Maar een paar weken geleden liep ze opeens te hinken, iets ingescheurd met een te wilde draai ofzo, dus ze moest lijnrust van de DA.
Vandaag liep ze weer voor het eerst mee, pootje ging prima. Maar ze deed heel moeilijk naar de andere hondjes. De teven viel wel mee, die kregen alleen een grauw, maar bij de reuen ging ze echt het rijtje af, sommige werden alleen even opgejaagd (zoals een stomverbaasde Jack), anderen (vooral de beagle) werden de huid volgescholden.
Het was absoluut geen chagrijnig zijn omdat ze pijn had ofzo, ze was verder heel opgewekt, maar het kwam op mij over alsof ze haar positie weer even heel duidelijk wilde maken. Alleen... waarom dan veel duidelijker naar de reuen als naar de teven?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De baas is er weer?
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
De baas is er weer?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien dat de reuen een wat minder respectvolle houding lieten zien? Als de teven zoiets hadden van daar heb je haar weer, houdingen laag en respect, dan voelt ze de neiging minder dan bij de reuen die misschien zoiets hadden van eerst even snuffelen of ze niet loops is en of ze nog zo bazig is. Dat vraagt om een bevestiging
Ik kan me nl wel voorstellen dat de teven haar direct herkenden en ook direct hun normale wat repectvollere houding geven. Reuen moeten toch eerst even bepalen hoe het ook al weer zat. Na haar corrigerende gedrag was alles dus weer helemaal duidelijk.
Ik kan me nl wel voorstellen dat de teven haar direct herkenden en ook direct hun normale wat repectvollere houding geven. Reuen moeten toch eerst even bepalen hoe het ook al weer zat. Na haar corrigerende gedrag was alles dus weer helemaal duidelijk.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier staat er geen reu bovenaan hoor! Het zijn allemaal nog net geen watjes.corason del perro schreef:ik denk ook dat ze haar plek were duidelijk wou maken en misschien bij de reuen meer omdat deze hoger in de rangorde staan meestal staat er ook een reu boven aan...... waarschijnlijk heeft ze haar punt nu gemaakt en gaat t de volgende keer weer haar gangetje
Ah, dat zou wel eens kunnen!MARC_S schreef:Misschien dat de reuen een wat minder respectvolle houding lieten zien? Als de teven zoiets hadden van daar heb je haar weer, houdingen laag en respect, dan voelt ze de neiging minder dan bij de reuen die misschien zoiets hadden van eerst even snuffelen of ze niet loops is en of ze nog zo bazig is. Dat vraagt om een bevestiging![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes