even een vraagje, onze bull van over een paar dagen 20 weken, vind haar eigen poep dus totaal niet vies, ze eet het op als ze de kans krijgt, maar loopt er ook heerlijk door heen gaat erin zitten etc, als we even weg zijn, bv boodschappen doen of de kids uit school halen, dat zijn hele korte tijden dat ik weg ben, dan poept ze in huis, het stinkt heel erg, ik noem haar poep dan ook meerdere malen gerecycled poep omdat ze het steeds weer op eet, loopt erdoor heen zit erin, eet het op, met als gevolg dat alles dus onder zit waar ze dan langsloopt, de bench is ze van heel jong gewend en vind ze ook niet erg, ze gaat er ook in liggen als we thuis zijn, maar daar poept ze dus ook in, en vind dat dus helemaal niet smerig,
als ze buiten wat gedaan heeft koekje geven dus goed belonen, op heterdaad betrappen lukt niet want ze doet het alleen binnen als ik er niet bij ben, ook als ik even boven ben, ze gaat een aantal keren per dag naar buiten om een stukje te lopen, en als ik weg ga of naar boven dan doet ze het even in de tuin,
nu dus mijn vraag hoe krijg ik dit gedrag er nu uit, ze moet toch een keer gaan beseffen dat in je eigen poep zitten en eten niet lekker is,
ze krijgt vers vlees en in de weekenden farmfood te eten. ze zeggen dat het dan minder zou worden, maar ze doet het nu al vanaf dat ik haar heb, met negen weken gekregen, in huis opgegroeid dus niet in een kennel.
ik doe haar nu in de keuken, omdat ze anders als ze in de bench zit zelf helemaal onder komt te zitten. in de keuken doet ze het ook, maar dat is dan een kleinere ruimte om schoon te maken.
ben heel benieuwd wat jullie hierover denken, en waarom ze het dus doet , dat wil ik nog het meest graag weten, omdat ik het nu niet snap, en hoe ik het eruit kan krijgen. ik denk wel dat ze er een keer overheen groeit.
groetjes,
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eigen poep niet vies vinden
Moderator: moderatorteam
-
gucci
- Zeer actief
eigen poep niet vies vinden
Groetjes,

- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
- Aantal honden: 2
onze bull heeft het 2 keer gedaan ik vond het heel vies ba toen hij weer gepoept had in huis heb ik er peper opgedaan hij bleef er af dat vond hij toch niet lekker hij was toen 8 weken vanaf die tijd liep hij met een boog om de poep heen hij wilde niet meer reuken of het opeten
met 2 weken hadden we hem zinlijk dus ging snel en hij heeft nooit meer poep gegeten
met 2 weken hadden we hem zinlijk dus ging snel en hij heeft nooit meer poep gegeten
ben een hondengek
- Annet
- Zeer actief
Het zou te maken kunnen hebben met een niet-optimale zindelijkheidstraining, dus dat ze te lang alleen in de bench zat en ze er niet bij weg kon lopen, zodat ze er aan wende. Of dat er bijvoorbeeld boos werd gereageerd als ze gepoept had. Sommige honden denken dan dat als ze het bewijs wegwerken, dat ze dan niet op hun kop krijgen. En als ze het dan niet meer vies vinden, krijg je dat er niet zomaar uit.
Mijn hond was ook zo'n recycler en hij ging er in de bench ook gewoon lekker midden in liggen ook al was er ruimte genoeg om er niet in te liggen. Ook als hij buiten iets geproduceerd had, draaide hij zich om en at het op. Ik heb hem een glas water over zijn kop gegooid toen hij net wilde beginnen te smullen. Zonder dat hij me zag natuurlijk. Voor zover ik weet heeft hij het nooit weer gedaan en nee, hij is ook niet bang voor water.
Mijn hond was ook zo'n recycler en hij ging er in de bench ook gewoon lekker midden in liggen ook al was er ruimte genoeg om er niet in te liggen. Ook als hij buiten iets geproduceerd had, draaide hij zich om en at het op. Ik heb hem een glas water over zijn kop gegooid toen hij net wilde beginnen te smullen. Zonder dat hij me zag natuurlijk. Voor zover ik weet heeft hij het nooit weer gedaan en nee, hij is ook niet bang voor water.