Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jullie mening

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Jullie mening

Ongelezen bericht door Canto »

Sommige mensen :jank:

Een hond die zijn voerbak ten alles verdedigt. Dat de eigenaren er geen eens bij kunnen komen :denken: De hond niks wil afgeven zoals een bot of speeltje en als hij in zijn bench ligt en ze lopen langs dat hij met z'n tanden bloot ligt?!

Als ik dat zo hoor dan vraag ik me eigen af hoe dat zit met de hond-baas relatie :19: Maar dit zit niet echt goed. Hier is een rangorde probleem aan de hand.
Maar wat vinden jullie hiervan?

Groetjes :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk niet dat je daar een hele berg informatie als een rangordeprobleem uit kan halen :wink:

De ene hond is de andere niet en waarom mag een hond geen baknijd hebben? Ik zou er zelf ook niet heel erg blij mee zijn maar apart voeren en geen kluiven zou ik prima vinden.

Iemand die meer dan 1 hond heeft zal baknijd wel vaker zien en dan is het dus helemaal niet gezegd dat alleen de ranghoogste hond zijn bak verdedigd tov de ranglagere hond. De hond met het meest hebberige karakter of een verleden met veel concurrentie zal zijn bak het hardst verdedigen.
Een hond die je vanaf pup hebt hoeft inderdaad geen baknijd te hebben, dat had je kunnen afleren. Een herplaatser daarentegen kan wel baknijd hebben. Misschien hebben de vorige baasjes hem dat af willen leren door de bak weg te pakken steeds als de hond wilde eten. Of erger, slaan met een krant of aan zijn nekvel pakken als hij gromde bij de bak. 10 tegen 1 dat die hond vreselijke baknijd krijgt zonder dat er perse een rangorde probleem hoeft te zijn. :ok:

Ook honden die het slecht hebben gehad of als pup tussen extreem veel andere pups geleefd hebben kunnen ook makkelijk baknijd hebben zonder dat dat iets te betekenen heeft.

Ik zie erge baknijd meer als iets dat met een verleden te maken kan hebben of met een verkeerde opvoeding om dat af te leren.
Afbeelding
Canto
Zeer actief

Oké. Ik zal het even verder toelichten.
Ze hebben maar één hond en ze hebben hem al van pup af aan. De hond is nu 11 maanden. Dus idd hadden ze deze hond het af kunnen leren om baknijd te creëren.

Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand telkens mijn bord onder mijn neus vandaan haalt :mrgreen: Maar dit is nooit gebeurd. Ik vind ook gewoon dat je de hond rustig moet laten eten. Maar ik heb hier 8 honden rondlopen en ik kan als ik zou willen alle voerbakken wegnemen. Wat je ook al zegt met meerdere honden zal je eerder voernijd zien. Maar die van ons krijgen allemaal in aparte gedeeltes hun etensbak. Tegenover mij beschermen ze hun etensbak niet maar tegenover de rest van de andere honden wel.

Maar bij deze hond is dat niet aan de orde :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Jullie mening

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Canto schreef:Sommige mensen :jank:

Een hond die zijn voerbak ten alles verdedigt. Dat de eigenaren er geen eens bij kunnen komen :denken: De hond niks wil afgeven zoals een bot of speeltje en als hij in zijn bench ligt en ze lopen langs dat hij met z'n tanden bloot ligt?!

Als ik dat zo hoor dan vraag ik me eigen af hoe dat zit met de hond-baas relatie :19: Maar dit zit niet echt goed. Hier is een rangorde probleem aan de hand.
Maar wat vinden jullie hiervan?

Ik heb altijd begrepen dat baknijd niks met rangorde problemen te maken heeft. Maar je schrijft ook dat hij z'n tanden laat zien als ze langslopen. Als Bram dat zou doen, zou ik me te pletter schrikken.

Lijkt me dat er idd iets niet goed is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Canto
Zeer actief

Ja hij begint te grommen en laat zijn tanden zien als hun langslopen en als hij in de bench ligt.

Sibirianwoman
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sibirianwoman »

Canto schreef:Ja hij begint te grommen en laat zijn tanden zien als hun langslopen en als hij in de bench ligt.

dan is er toch niet iets goed lijkt mij?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

lijkt me iets niet helemaal in orde nee.
Hier hoeven ze dat in ieder geval niet te proberen en ze doen het ook niet.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Lijkt me niet goed, hier doen ze het ook niet, maar dat zullen ze denk ik ook nooit in hun hoofd halen :wink:
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

Dat baknijd hoeft idd niet een rangorde-probleem te zijn, maar dat ie ook met ontblote tanden in zijn bench ligt lijkt me niet echt goed...
Wat voor een ras is de hond en wat voor achtergrond heeft hij/zij?
De eigenaren van de hond wat zijn dat voor mensen? Hebben ze bijv. de hond weleens geslagen? Ik beschuldig ze natuurlijk nergens van maar met de info die je gegeven hebt kan je eigenlijk alleen maar gissen, kan je mischien iets meer vertellen over de gehele situatie?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”