Mijn ouders hebben een hondje, Ketser. We hebben al een paar keer de vraag gehad van mensen waar we dit markiesje vandaan hebben, omdat zij op de wachtlijst staan. Nu is Ketser "gewoon" een bastaard maar lijkt inderdaad erg op een markiesje. (dat vind ik, maar ben natuurlijk geen kenner.)
Nu ben ik internet gaan afspeuren naar markiesjes, en las over het terugfok programma. Ik vertelde mijn ouders daarover, en zij willen Ketser niet laten keuren, omdat ze hem toch niet willen laten dekken. Zij geven daar twee redenen voor aan:
-er zijn al zoveel honden in de asiels, laat die eerst maar een thuis krijgen
-ze zijn bang dat Ketsers gedrag zal veranderen als hij gedekt heeft.
Nu hoeft Ketser van mij helemaal geen pups te maken, ben het met mijn ouders eens wat de eerste reden betreft.
Over de tweede reden heb ik een vraag. De hond is nu 8 jaar. Hij is erg vrolijk, meegaand en luistert erg goed.
Kan het zijn dat als hij eenmaal gedekt heeft, de "smaak te pakken" heeft, en niet meer luistert als er een (loopse) teef voorbij komt?
Nu is hij natuurlijk wel nieuwsgierig naar teven, en als er loopse hondjes in de buurt zijn zal hij daar best naartoe willen, maar het is niet zo dat hij bijvoorbeeld aan de lijn trekt of van huis wegloopt.
Nogmaals, mijn ouders en ik hebben geen belangstelling in een nest van Ketser, maar het gaat wel om een terugfok programma. Ik weet ook helemaal niet of de hond uberhaupt wel aan de eisen voldoet.
We zijn wel eens naar een markiesjes dag geweest, en het was erg leuk om allemaal "Ketsers" te zien lopen. Vooral omdat hij een bastaard is.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, puur interesse.
Groetjes Marjolijn.
(ik zou wel een foto willen plaatsen, maar weet niet goed hoe.)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedragsverandering na dekken?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief