M@ri@nne schreef:Dan heb je denk ik niet te veel kennis maar ga je er verkeerd mee om.

Ik lees het al, ik heb hulp nodig

De situatie is niet meer onder controle :N:
Zal even toelichten waarom ik deze stelling neer heb gezet.
Dit is iets van een tijdje geleden, maar ik dacht er vanavond opeens weer aan.
Ik zat gehurkt hier in het park aan het water met Bowie te spelen, ik draai me om, sta op en kijk in een paar gefixeerde ogen van een mechelse herder. Hond kijkt mij recht in de ogen aan, staart recht overeind, een borstel op de rug van nek tot staart en maar grommen... Ik piste zowat in m'n broek van angst. Ik zag in gedachten die hond al in m'n arm hangen. Stond ook echt aan de grond genageld van angst en allerlei gedachtes schoten door m'n hoofd wat ik ook alweer moest doen in zo'n situatie. ( ik in gedachten het forum nog even doornemen

) Het baasje roepen van de hond maar hond niet luisteren, had alleen aandacht voor mij. Als ik op dat moment ook maar 1 teen had bewogen, ben ik er van overtuigd dat die hond me gegrepen had. Ik heb daar maar 4 minuten gestaan ofzo, maar het waren hele lange minuten, het baasje kwam er op een gegeven moment aan, die heeft haar in d'r nekvel gepakt, aangelijnd en is weggelopen zonder ook maar wat te zeggen.
"Vroeger" zou ik in zo'n situatie absoluut niet bang zijn geweest en zo ik er zo langs zijn gelopen, ben in mijn hele leven nog geen 1 keer bang geweest voor een hond en dit was de eerste keer. Het heeft wel mijn leven gered, maar toch was ik op dat moment zo bang, omdat ik gewoon teveel weet over het communiceren van honden. En op het moment supreme wist ik gewoon niet meer wat ik moest doen

Dus zoveel wist ik nou ook weer niet