Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv of andere brokken proberen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

kvv of andere brokken proberen?

Ongelezen bericht door saffie »

Ik zit erover te denken om mijn hond over te zetten op kvv.

Ze krijgt nu Farmfood en soms Rodi. Het is niet dat ze het niet goed doet op brokken, eigenlijk doet ze het overal wel goed op maar ze vind FF gewoon echt niet meer lekker. Ze eet het alleen als ik er iets doorheen meng, zoals geraspte kaas. Of ik moet de brokken in zo'n speelbal doen met wat frolicjes erbij. Dan rolt ze net zo lang tot ze de frolicjes heeft en daarna gaat ze de andere brokjes die verspreid liggen over de hele woonkamer opscharrelen :smile: Gewoon brokken uit een bakje eet ze niet. Ik ben wel eens een paar dagen streng geweest en heb toen gewoon elke keer de bak weggehaald, dan gaat ze na een dag of twee met veel tegenzin wel weer eten voor een paar dagen.
Rodi daarentegen vind ze echt heeerlijk, dan staat ze te springen in de keuken als ik haar bak vul. Ik vind het dan echt fijn dat ze lekker eet.
Ik kan natuurlijk gewoon eens andere brokken kopen, maar ik denk dat ze daar vrij snel op uitgekeken zal zijn. Van versvlees weet ik zeker dat ze het echt lekker vind

Het probleem en de reden dat ik nog niet over ben op Rodi o.i.d. is dat ik een nogal klein vriesvakje heb. Ik kan hier zover ik weet alleen aan Rodi en Energique komen, en er is wel ergens een C1000 dus Smuldier moet ook wel lukken. Van welke heb je relatief minder nodig?

Saffie is een kruising stabijtje van 8 maand. Ze weegt iets van 15 kilo en is dus vrij klein, ongeveer formaat kooiker.

Iemand ervaring met kvv en een klein vriesvakje? :mrgreen:
Charlotte*
Zeer actief

Re: kvv of andere brokken proberen?

Ongelezen bericht door Charlotte* »

saffie schreef: Iemand ervaring met kvv en een klein vriesvakje? :mrgreen:
Ik voer ook kvv en heb twee middel grote honden en geen vriezer. :mrgreen:
Mijn zus heeft wel twee grote vriezers en daar haal ik 1x in de twee dagen voer uit.

Heb jij geen familie of vrienden in de buurt wonen die en grote vriezer hebben? Misschien hebben hun wel een plekje voor jou kvv over.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik voer hier ook Rodi en heb een kleine en een middelgrote hond, ik heb ook niet veel ruimte in de vriezer. Ik moet dus ook zeker 3 keer in de week naar de winkels om Rodi te kopen. Ik wil over een tijdje wel en vriezer erbij aanschaffen, maar tot die tijd koop ik de Rodi gewoon een paar keer per week :mrgreen:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb ook maar een beetje ruimte maar ik haal het gewoon regelmatig. Ik kom toch wel een paar keer per week in de supermarkt en dan neem ik het gewoon mee :ok: Gaat prima!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Als het jullie lukt met twee honden dan zal het mij met één vrij kleine hond ook wel lukken :mrgreen: ik denk dat ik de hoeveelheid die ik nodig heb een beetje heb overschat.
Ik ken geen mensen met een grote vriezer die ruimte over hebben, misschien mijn ouders maar die wonen een stuk verder weg dan de winkel :mrgreen:

Ik ga haar lekker overzetten op vers vlees :ok: ik ben het gedoe zat met brokken die ze toch niet lekker vind, en ik denk dat ze het op vers vlees net zo goed zal doen.
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Zo niet beter!!!

:ok: :ok: :ok:

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

saffie schreef:Als het jullie lukt met twee honden dan zal het mij met één vrij kleine hond ook wel lukken :mrgreen: ik denk dat ik de hoeveelheid die ik nodig heb een beetje heb overschat.
Ik ken geen mensen met een grote vriezer die ruimte over hebben, misschien mijn ouders maar die wonen een stuk verder weg dan de winkel :mrgreen:

Ik ga haar lekker overzetten op vers vlees :ok: ik ben het gedoe zat met brokken die ze toch niet lekker vind, en ik denk dat ze het op vers vlees net zo goed zal doen.
Misschien kun je eens op zoek gaan(Marktplaats ofzo)naar een tweedehands vriezertje voor erbij?Ik zelf vind het altijd wel fijn om een voorraadje te hebben.Maar wel goed van je dat je je hond lekker KVV gaat geven ipv van hem te dwingen die brokjes te eten die hij niet zo lekker vind.Succes! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”