Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Hij wilde alleen maar spelen"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Baily

"Hij wilde alleen maar spelen"

Ongelezen bericht door Baily »

We waren net in het bos, Buck, Dino en ik, en we liepen heerlijk door een rustige omgeving. Komen er een man en een vrouw aan met een enthousiaste boxer.

Boxer sprong tegen de vrouw op en kreeg een "foei"en een dreun op zijn neus van het vrouwtje. Toen ergerde ik me al kapot.

We lopen er langs en meneer zeg "ha leuke speelkameraadjes". Dus ik zeg, "nou liever niet, want mijn hond kan niet met elke andere hond spelen". Gaat hartstikke goed hoor de laatste tijd, maar ik zag al aan Buck dat het maar "zo zo"was., hoe hij reageerde op de boxer.

Dus we lopen door, mensen lopen ook door en de boxer liep gezellig met ons mee. :N: Geen goed plan dus, maar ik denk, hij wordt zo wel gehaald.

Mensen riepen "Daaaaaan". Maar ja, Daan kwam niet. Die ging Buck lopen vervelen. Werd erg opdringerig, en Buck ging daardoor van zich afsnauwen. Hij wilde niet spelen, of wat dan ook en Dino hield zich op verre afstand van die twee.

De situatie werd steeds vervelender, en die mensen bleven maar roepen in de verte. We waren zo ongeveer 50 a 60 meter van elkaar verwijderd.

Ik probeerde de boel uit elkaar te houden, Buck bleef keurig bij me, ik moet zeggen da ik daar wel trots op ben, maar als ik naar links liep stond de boxer rechts en dook onder mijn handen door. Dus ik kon ze niet uit elkaar houden. De baas van Daan, had eindelijk door dat Daan niet terug kwam en begon op zijn elvendertigst naar me toe te lopen.

Maar ondertussen escaleerde de boel bij mij en ging Daan rijden op Buck. Dat heeft dus nog nooit een hond gedaan, en Buck snauwde dus van zich af. Waarop Daan de aanval inzette, en boven op Buck knalde en hem meerdere malen beet.

Ik was echt zo kwaad ondertussen. Ik heb mijn riemen gepakt en vol op Daan zijn kop geslagen, waarop hij Buck los liet. En na wat geschreeuw van mijn kant bleef hij op een metertje of twee afstand staan.

Toen begon de baas van Daan wat vaart te maken en zei tegen mij "jouw hond beet eerst hoor, mijn hond wilde alleen maar spelen. :wall: "

Dat kon hij waarschijnlijk allemaal zien vanaf die afstand :roll: En ik die er met mijn neus bovenop stond zeker niet.

Buck heeft zich in mijn ogen correct gedragen, en dat de boxer, net als zijn baas een enorm bord voor zijn kop had, kan hij niks aan doen.

Wat ik wel vervelend vond achteraf is dat ik die hond geslagen heb, en het was echt hard. Maar ik wist niet wat ik anders moest doen. Buck was namelijk ook helemaal niet de aanvallende partij en toen de boxer ophield was het ook gelijk over.

Ik vind eigenijk dat Buck zich prima heeft gedragen, of zou ik nog anders hebben kunnen reageren om dit te voorkomen.

Hij heeft er trouwens ook wat wondjes aan overgehouden.
Laatst gewijzigd door Baily op 01 mar 2006 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Danoontje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Danoontje »

Ik weet dat het niet mag, maar eigenlijk..................had je de baas van die boxer het pak rammel moeten geven wat je die boxer gaf........

Sommige mensen snappen het gewoon niet......

Ik zou geen schuldgevoel proberen te hebben........ je bent voor jou eigen hond opgekomen omdat hij niks deed en zich fatsoenlijk gedragen heeft (zoals jij het hem geleerd hebt). De boxer is in dit geval misschien te hard aangepakt...... maar zal en hopenlijk wel wat van geleerd hebben, jammer dat zijn eigen bazen het niet doen en dat het zo ver moet komen dat het op deze manier moet........ maar goed.

Ik had hetzelfde gedaan (en wellicht die man nog verrot gescholden ook.....) :ok:
Vito en Juna 4ever.............
Baily

Danoontje schreef:Ik weet dat het niet mag, maar eigenlijk..................had je de baas van die boxer het pak rammel moeten geven wat je die boxer gaf........

Sommige mensen snappen het gewoon niet......

Ik zou geen schuldgevoel proberen te hebben........ je bent voor jou eigen hond opgekomen omdat hij niks deed en zich fatsoenlijk gedragen heeft (zoals jij het hem geleerd hebt). De boxer is in dit geval misschien te hard aangepakt...... maar zal en hopenlijk wel wat van geleerd hebben, jammer dat zijn eigen bazen het niet doen en dat het zo ver moet komen dat het op deze manier moet........ maar goed.

Ik had hetzelfde gedaan (en wellicht die man nog verrot gescholden ook.....) :ok:
Ik was te veel geschrokken om die man verrot te schelden, maar na een paar minuten verder gelopen te hebben was ik zo kwaad. Ik heb die boxer te hard geslagen, maar ze waren dus echt serieus aan het vechten, en ik wist ook niet hoe ik ze in mijn eentje uit elkaar moest krijgen.De boxer keek trouwens alleen maar verbaast na die klap. Dus hij gaf helemaal eigenlijk geen pijn aan ofzo.

Maar ik hou er niet van om een dier te slaan, en zal dit ook niet snel doen. ik ben eigenlijk harstikke kwaad op die man dat het door zijn lamzakkerige houding nodig was. En ik had inderdaad erg de behoefte om hem ook een mep met mijn riemen te geven. Ik was ook niet kwaad op de hond, maar echt op zijn baas en door die laatstre opmerking helemaal.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Zoiets zou ik nu ook kunnen tegenkomen.
Vind dat best moeilijk.
Ik zou er eens over nadenken hoe je het best de aandacht krijgt
van zo'n domme baas.
Ik zou het zo niet weten, behalve me stem uit me keel roepen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je hebt het goed gedaan. Bij vechtende honden MOET je hard grijpen anders jut je alleen maar de boel op. Je kan dus niet anders als je ingrijpt dan hard ingrijpen. Je schetst trouwens precies waarom ik zo de pest heb aan veel boxers. Ze luisteren slecht en hebben een ontzettend kort lontje..en ze zijn sterk..erg sterk waardoor ze vlot een andere hond slopen. En er zijn maar weinig fijne boxerbazen die hun hond gewoon even aanlijnen of meenemen. Althans, ik ken er misschien 1.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Eline* schreef:Je hebt het goed gedaan. Bij vechtende honden MOET je hard grijpen anders jut je alleen maar de boel op. Je kan dus niet anders als je ingrijpt dan hard ingrijpen. Je schetst trouwens precies waarom ik zo de pest heb aan veel boxers. Ze luisteren slecht en hebben een ontzettend kort lontje..en ze zijn sterk..erg sterk waardoor ze vlot een andere hond slopen. En er zijn maar weinig fijne boxerbazen die hun hond gewoon even aanlijnen of meenemen. Althans, ik ken er misschien 1.
Ik was er helemaal doodziek van dat ik hem zo hard op zijn kop heb geslagen. :jank: Maar anders was hij inderdaad doorgegaan en had hij Buck gesloopt. Hij was echt vreselijk fel.

Maar ja, ik weet nu wel dat ik kan handelen als het nodig is, en dat geeft me wel zelfvertrouwen moet ik zeggen. Ik dacht eigenlijk geen moment na, en achteraf kreeg ik pas de zenuwen.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik denk dat er geen andere opties waren en dat je hebt gehandeld naar hoe de situatie het op dat moment toeliet. Ik zou me er in ieder geval niet schuldig over voelen :wink: . En zoals Eline al zegt kan je op zo'n moment beter te hard ingrijpen dan te zacht.

Wat een vreselijk mensen heb je toch :roll: Ik zit hier helemaal met een geirriteerd gevoel na het lezen van je verhaal :roll: Zo onnadenkend en dan ook nog zeggen dat brave Daan alleen maar wil spelen, sommige mensen begrijpen er echt helemaal niks van.

Wel even een pluim voor Buck (en daarmee ook voor jou natuurlijk) :ok:
Dat zal dan wel weer fijn voelen :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Mijn vader heeft ook ooit iets dergelijks meegemaakt, heeft ook op dezelfde manier ingegrepen en werd door de aanvallende hond vervolgens in zijn hand gehapt. Gevolg: een scheur van 4 centimeter in de muis van zijn hand. Desondanks bleef hij erbij dat hij weer zo zou handelen als het nog eens zou gebeuren. Stoere paps...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hmm ik had hetzelfde gedaan hoor :wink:
Boxer liep los en jouw honden toch aan de riem, je kan geen kant op.
Waar haalt die meneer het lef vandaan eigenlijk :denken: jouw hond begon nou nee hoor, jouw hond stalkte :pffff:
Sommige mensen zijn het niet waard om kwaad op te worden.
Ik snauw wel vaker honden weg en heb in het verleden ook een hollepeut uitgedeeld als het uit de hand liep :roll: Dat deed ik niet voor mijn lol maar als een andere hond gewoon aan het slopen is en de verhouding totaal zoek is, moet je wel.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Baily

Rataplan schreef:Hmm ik had hetzelfde gedaan hoor :wink:
Waar haalt die meneer het lef vandaan eigenlijk :denken: jouw hond begon nou nee hoor, jouw hond stalkte :pffff:
Ik snauw wel vaker honden weg en heb in het verleden ook een hollepeut uitgedeeld als het uit de hand liep :roll: Dat deed ik niet voor mijn lol maar als een andere hond gewoon aan het slopen is en de verhouding totaal zoek is, moet je wel.
Mijn honden liepen ook los. Het was in een losloopgebied. :wink:

En ik zag dat de hond niet van plan was om op te houden. Buck was niet aan de riem, maar liep de hele tijd naast me. Maar ik was gewoon echt helemaal perplex dat zo'n baas zo stom kan zijn.

Ik was trouwens wel blij dat Dino zich er ook niet nog mee ging bemoeien. Maar die weet altijd haarfijn wanneer hij zich uit de voeten moet maken. :wink:
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik vind dat je groot gelijk hebt gehad om zo te reageren en in geval van nood zoals nu reageerd iedereen zoals het in hem opkomt. Je moet jezelf niets verwijten. De bazen van die boxer zijn de enigen wie iets te verwijten valt.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Baily schreef:
Rataplan schreef:Hmm ik had hetzelfde gedaan hoor :wink:
Mijn honden liepen ook los. Het was in een losloopgebied. :wink:

En ik zag dat de hond niet van plan was om op te houden. Buck was niet aan de riem, maar liep de hele tijd naast me. Maar ik was gewoon echt helemaal perplex dat zo'n baas zo stom kan zijn.

Ik was trouwens wel blij dat Dino zich er ook niet nog mee ging bemoeien. Maar die weet altijd haarfijn wanneer hij zich uit de voeten moet maken. :wink:
Oh ok maakt niet uit voor het verhaal verder. Je loopt met een roedel, als ze zich ook nog met elkaar gaan bemoeien heb je de vlam in de pan.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Eline* schreef:Je hebt het goed gedaan. Bij vechtende honden MOET je hard grijpen anders jut je alleen maar de boel op. Je kan dus niet anders als je ingrijpt dan hard ingrijpen. Je schetst trouwens precies waarom ik zo de pest heb aan veel boxers. Ze luisteren slecht en hebben een ontzettend kort lontje..en ze zijn sterk..erg sterk waardoor ze vlot een andere hond slopen. En er zijn maar weinig fijne boxerbazen die hun hond gewoon even aanlijnen of meenemen. Althans, ik ken er misschien 1.
wie is dat dan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik heb last van plaatsvervangende irritatie, want wat een sukkel was die vent zeg! Ik vind dat je het goed opgelost hebt, en op een zacht tikje had die boxer waarschijnlijk niet gereageerd.

*eline; jammer dat je zo'n beeld hebt van boxers. Ik ben opgegroeid met boxers en ken ze niet anders dan goed luisterende trouwe honden. Een boxer staat of valt met een juiste opvoeding, dat wel. *
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik geef je ook groot gelijk hoor Rio is laatst ook aangevallen door drie reuen waaronder een boxer en die heb ik ook een harde punter verkocht,en de begeleidster van deze honden mijn ongezouten mening :mrgreen: :mrgreen:
Je kunt niet veel anders als je met een groepje bent voor je het weet knokken ze allemaal.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

knokkende mormels zijn alleen met loeiharde meppen op de kop van elkaar te scheiden.

dat is niet leuk. daarom doe ik mijn uiterste best om knokpartijen te voorkomen. het is voorgekomen dat ik boeboe aanlijnde, omdat ik een niet zo aardige ontmoeting met een ander reutje voorzag, hem later weer losliet en hij als een speer terugrende naar de reu in kwestie om het zaakje even te regelen. ik ben dan als een speer teruggerend en heb hem, onderwijl duizend maal excuses uitend, weer aangelijnd. die boxerbaas is in gebreke gebleven.

je gaat met een rotgevoel naar huis. honden meppen is niet wat je wilt. toch moet het soms. ik hoop dat de boxerbaas er van geleerd heeft.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef: Je schetst trouwens precies waarom ik zo de pest heb aan veel boxers. Ze luisteren slecht en hebben een ontzettend kort lontje..en ze zijn sterk..erg sterk waardoor ze vlot een andere hond slopen. En er zijn maar weinig fijne boxerbazen die hun hond gewoon even aanlijnen of meenemen. Althans, ik ken er misschien 1.
ik ken er maar liefst drie. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tineke schreef:
wie is dat dan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gut ja, ik was je vergeten! Dan ken ik er ieder geval 1 en misschien nog wel eentje dan! :mrgreen:

Annemieke; ik heb geen hekel aan boxers op zich, maar die patserige reuen hekel ik wel als ik ze tegenkom, zeker in handen van onnozele halsen van bazen. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik had precies hetzelfde gedaan hoor. En ik zou het ook niet zielig vinden, mijn hond lijdt ook pijn en dat is veel minder leuk.

Ik ken trouwens een boxerbaas die echt geweldig met zijn boxer omging. Het beestje luisterde echt perfect, ik stond er vaak met verbazing naar te kijken. Als hij zijn kinderen naar school bracht, zette hij de hond naast de ingang neer en beval hem te wachten.
Die boxer verroerde zich niet, keek alleen maar naar de ingang wanneer zin baasje terugkwam. Langslopende kinderen interesseerde hem helemaal niets, hij keek alleen maar naar de deur. Als de baas dan terugkwam, werd hij helemaal gek en de baas ook, prachtig om te zien was dat.
Die boxer is inmiddels overleden en hij heeft weer een nieuwe gekocht, war hij precies hetzelfde mee omgaat, dus ook heel goed opgevoed.
AfbeeldingAfbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Waardeloos.... je hebt goed gehandeld maar het gevoel is idd niet fijn.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

pf .. wat een eikel die vent. Sommige mensen snappen er echt niks van.

in dit soort situaties met een niet - luisterende hond handel ik op dat moment overeenkomstig mijn gevoel. Dat geeft vaak kwade gezichten van de baasjes, maar ja, of ze doen het zelf, of ik doe het, en daar moeten ze het dan maar mee doen.

Wel balen voor de hond, ik zou daar ook mee zitten.

En wat boxers betreft, die kunnen echt wel leren luisteren hoor. Ken er zat. Ik vind ze ook leuk, en in mijn situatie ( met spok en nu dan ook sien bedoel ik, met luna wordt het een ander verhaal :mrgreen: ) probeer ik altijd even met ze te dollen als ze op me afkomen. Veel zijn er wel voor in.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik vind dat je heel goed gehandeld hebt!
Zelf heb ik een aantal jaren geleden ook ongeveer zoiets meegemaakt.
Mijn hond stond aangelijnd ergens naar te kijken,en ik stond met het baasje van twee herders te praten.
Die herders waren lekker samen aan het spelen,en ze waren al een aantal keer achter mijn hond langs gelopen.
Ineens draait een van die honden zich om,en klapt vol op die van mij :80:

Het vrouwtje van die hond pakte haar hond bij zijn borstkas,maar hij liet niet los.
Toen hij eindelijk los was,zag ik dat haar hand erg bloedde.
Ik vroeg haar of ze gebeten was,en ze zei ja.
Mijn hond stond met zijn kont naar haar toe,en ik had hem bij zijn buik vast,zodat haar hond niet met hem kon gaan sleuren.
Ze kwam later naar ons huis toe,met de mededeling dat mijn hond haar in haar hand had gebeten!!
Wat dus in mijn ogen niet kon,want ik had hem vast.

Ik moest wel met Joey naar de da,want hij had een grote scheur in zijn nek.
Volgens de da was het een aanval geweest om te doden,gezien de plaats van de verwondingen (nek en buik).

Ik vroeg later aan het vrouwtje van de herder waarom ze dacht dat mijn hond haar gebeten had. Bleek dat mensen die zo'n 20 meter!! verder stonden dat tegen haar gezegd hadden!!!!

Maar 2 weken later had ze haar hond niet meer,omdat ie nog twee andere mensen had aangevallen,waarvan 1 aanval gericht naar het gezicht van haar moeder!!
Toen geloofde ze wel dat het niet kon zijn dat Joey dat haar gebeten had,en dat het toch haar hond geweest moet zijn.

Maar voor sommige mensen is het moeilijk om de fouten van hun eigen hond te zien,en is het makkelijker om de beschuldigende vinger te wijzen naar de ander!

Groetjes Petra.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

echt belachelijk waar ik woon stadskanaal heb je ook zo'n eikel van een baas met een chow chow die heeft al zo veel honden gestalk en gegrepen deze man heet niet eens een riem nou toen die hond mijn hond beet hem ik die hond ook een ram terug gegeven ik voelde me schuldig daarna
ik weet hoe je je voelt maar je hebt helemaal gelijkt als een boxer echt geergerd word was hij voor jou hond zijn oren gegaan nou beter die boxer een flinke klap als jou hond uit elkaar je had die baas ook een flinke uitbrander moeten geven had ik wel gedaan hahahahahahaha
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Weeeeeerr van die mensen die denken dat een boxer leuk en speels is en vanzelf wel luisterd :devil:
Ik vind het heerlijke honden, echt mijn types, maar je moet ze oh zo strak houden anders hebben ze een flink bord voor hun kop.
Zoals al gezegd werd, een boxer kan heel goed luisteren, maar dan moet je zeer consequent zijn en vooral duidelijk en LEUK.

Boris roep ik ook altijd bij me als er een andere hond aankomt en hij luisterd ook goed gelukkig. Hier geen andere boxer eigenaren in de buurt, maar waar ik me juist weer aan erger is de mensen die een schattige labrador nemen omdat dat gemakkelijke honden zouden zijn volgens hun (dit deel ik echt niet!!!!!!) en zodra de hond groot is en sterk ze hem niet meer kunnen houden. Binnen een week 3x aanvaring gehad met vrouwen die hun labrador niet konden houden en maar lieten gaan naar mijn reu die niets moet hebben van vreemde honden :N: :N: :N:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

boxersien schreef:Weeeeeerr van die mensen die denken dat een boxer leuk en speels is en vanzelf wel luisterd :devil:
Ik vind het heerlijke honden, echt mijn types, maar je moet ze oh zo strak houden anders hebben ze een flink bord voor hun kop.
Zoals al gezegd werd, een boxer kan heel goed luisteren, maar dan moet je zeer consequent zijn en vooral duidelijk en LEUK.

Boris roep ik ook altijd bij me als er een andere hond aankomt en hij luisterd ook goed gelukkig. Hier geen andere boxer eigenaren in de buurt, maar waar ik me juist weer aan erger is de mensen die een schattige labrador nemen omdat dat gemakkelijke honden zouden zijn volgens hun (dit deel ik echt niet!!!!!!) en zodra de hond groot is en sterk ze hem niet meer kunnen houden. Binnen een week 3x aanvaring gehad met vrouwen die hun labrador niet konden houden en maar lieten gaan naar mijn reu die niets moet hebben van vreemde honden :N: :N: :N:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben toevallig vanmiddag nog belaagd door een labrador. Ik liep in het bos en er kwam een stel aan met 2 labradors, de ene graaide ze net nog aan zijn halsband bij zich en de andere kwam al vol gas aangestoven......Ze bleven maar roepen maar dat beest luisterde echt voor geen meter. Op een gegeven moment bleef ik ook maar staan maar na een minuut of wat aangekeken te hebben hoe ze dat beest proberen te vangen :roll: wilde ik toch wel weer verder. Zelf een graai gedaan naar hem en verdomt ik had hem :mrgreen: Hun excuus: sorry hoor, maar hij is pas een jaar daarom luistert hij nog niet :piew: Nou lekker dan, Sun die wordt helemaal hyper van dat soort honden, die vind ie leuk :jank: Juul haat ze en de logeerhond, ook een Jack Russel vond het ook al zwaar minder. Wat een dom volk....

boxersien schreef:Weeeeeerr van die mensen die denken dat een boxer leuk en speels is en vanzelf wel luisterd :devil:

Kan me voorstellen hoor, dat je gek kunt zijn op een bepaald ras. :wink:

In dit geval luisterde de boxer dus inderdaad niet naar die mensen en daarbij had hij een erg kort lontje.

Hij sprong al tegen ze op toen ik ze in het begin zag, en naar mijn idee gingen ze daar ook al verkeerd mee om, toen dus het feit dat ze totaal geen overwicht hadden op de hond, hij luisterde echt niet. En hij kon gewoon maar door en door blijven gaan zonder dat ze ingrepen.

Dus ik denk zeker dat het aan de bazen heeft gelegen, en dat dat gewoon het hele verschil uit maakt. Maar ja, dat is met de meeste honden zo. :wink:

Maar er zullen ook mensen zijn die veel verstand hebben van boxers en die er anders mee om gaan en dat die nooit zulke dingen hebben met hun boxer.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Baily schreef:

Kan me voorstellen hoor, dat je gek kunt zijn op een bepaald ras. :wink:

In dit geval luisterde de boxer dus inderdaad niet naar die mensen en daarbij had hij een erg kort lontje.

Hij sprong al tegen ze op toen ik ze in het begin zag, en naar mijn idee gingen ze daar ook al verkeerd mee om, toen dus het feit dat ze totaal geen overwicht hadden op de hond, hij luisterde echt niet. En hij kon gewoon maar door en door blijven gaan zonder dat ze ingrepen.

Dus ik denk zeker dat het aan de bazen heeft gelegen, en dat dat gewoon het hele verschil uit maakt. Maar ja, dat is met de meeste honden zo. :wink:

Maar er zullen ook mensen zijn die veel verstand hebben van boxers en die er anders mee om gaan en dat die nooit zulke dingen hebben met hun boxer.
:smile: Nooit hebben met hun boxer? :mrgreen: De mijne is zo'n clown (daarom doe ik hem altijd vast) en als het eens fout ga dan kijkt hij er óf niet naar om, of knalt er bovenop (gelukkig nog maar 1x gebeurt in 2 jaar). Iedereen zal dat weer kunnen over hun ras, maar een boek vol schrijven over streken van boxers is in het geheel niet moeilijk :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik zou ook alles op alles zetten om die hond van mijn hond af te krijgen.. koste wat t kost..
op dat moment denk je niet dat het zielig is voor die hond.. alleen maar blijf van mijn hond af :boos:
vind ook dat je goed hebt gehandeld..

verder ken ik hier ook 1 iemand met een boxer reu.. gewoon een rustig beestje.. ik was zelf aan het wandelen met een vriendin die ook een bull terrier heeft.. we hebben beiden ook een reu
en toen had die boxer 2 opdringerige bull terrier reutjes aan hem snuffelen (en kwispelen) en deed niets hoor, vond het wel grappig en liep daarna gewoon door.. baas hoefde niets te zeggen..
Ibizagirlke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ibizagirlke »

Euh hier wil ik ff op in gaan. Ik zelf heb ook een Boxer hij was 2 toen ik hem uit het asiel haalde. Idd zoals jullie bespreken ik moet met mijn Boxer nergens heen gaan. Ik nam hem in het begin mee naar de stad maar daar deed hij niks anders dan vechten ook aangelijnd hij trok me zowat op de grond echt met 2 moeten we hem tegen houden, hij valt mensen lastig enz.. Hebben dus besloten men Boxer nergens meer mee te nemen. Nu neem ik hem wel mee naar de kreek hier bij ons daar loopt hij altijd alleen en bijna nooit los. Mijn Boxer is laatst aangevallen door een Golden Retriever die los liep en zijn baas lachte alleen maar en terwijl ik mijn Boxer omhoog hield zodat die niet kon bijten bleef die andere baas maar staan en zei tegen me dat ik hem maar op de grond moet zetten en ze moet laten uit vechten. Wel sorry maar ik ben dus geen Boxer baas die men hond los laat lopen en al zeker niet hou van vechtende honden. Ik vind dat er bij elk ras wel een vechtende moeilijke hond bij zit. Niet alleen bij de Boxer!

Groetjes
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
Boy men Boxerreu van 5 jaar
&
Gizmo men Staffordteef van 7jaar
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”