Boxer sprong tegen de vrouw op en kreeg een "foei"en een dreun op zijn neus van het vrouwtje. Toen ergerde ik me al kapot.
We lopen er langs en meneer zeg "ha leuke speelkameraadjes". Dus ik zeg, "nou liever niet, want mijn hond kan niet met elke andere hond spelen". Gaat hartstikke goed hoor de laatste tijd, maar ik zag al aan Buck dat het maar "zo zo"was., hoe hij reageerde op de boxer.
Dus we lopen door, mensen lopen ook door en de boxer liep gezellig met ons mee. :N: Geen goed plan dus, maar ik denk, hij wordt zo wel gehaald.
Mensen riepen "Daaaaaan". Maar ja, Daan kwam niet. Die ging Buck lopen vervelen. Werd erg opdringerig, en Buck ging daardoor van zich afsnauwen. Hij wilde niet spelen, of wat dan ook en Dino hield zich op verre afstand van die twee.
De situatie werd steeds vervelender, en die mensen bleven maar roepen in de verte. We waren zo ongeveer 50 a 60 meter van elkaar verwijderd.
Ik probeerde de boel uit elkaar te houden, Buck bleef keurig bij me, ik moet zeggen da ik daar wel trots op ben, maar als ik naar links liep stond de boxer rechts en dook onder mijn handen door. Dus ik kon ze niet uit elkaar houden. De baas van Daan, had eindelijk door dat Daan niet terug kwam en begon op zijn elvendertigst naar me toe te lopen.
Maar ondertussen escaleerde de boel bij mij en ging Daan rijden op Buck. Dat heeft dus nog nooit een hond gedaan, en Buck snauwde dus van zich af. Waarop Daan de aanval inzette, en boven op Buck knalde en hem meerdere malen beet.
Ik was echt zo kwaad ondertussen. Ik heb mijn riemen gepakt en vol op Daan zijn kop geslagen, waarop hij Buck los liet. En na wat geschreeuw van mijn kant bleef hij op een metertje of twee afstand staan.
Toen begon de baas van Daan wat vaart te maken en zei tegen mij "jouw hond beet eerst hoor, mijn hond wilde alleen maar spelen.

Dat kon hij waarschijnlijk allemaal zien vanaf die afstand

Buck heeft zich in mijn ogen correct gedragen, en dat de boxer, net als zijn baas een enorm bord voor zijn kop had, kan hij niks aan doen.
Wat ik wel vervelend vond achteraf is dat ik die hond geslagen heb, en het was echt hard. Maar ik wist niet wat ik anders moest doen. Buck was namelijk ook helemaal niet de aanvallende partij en toen de boxer ophield was het ook gelijk over.
Ik vind eigenijk dat Buck zich prima heeft gedragen, of zou ik nog anders hebben kunnen reageren om dit te voorkomen.
Hij heeft er trouwens ook wat wondjes aan overgehouden.