Edit: o ja, het valt me ook op dat er bijna nooit kruisingen meetrainen. Het zijn bijna allemaal rashonden. Dat is toch ook vreemd?

Moderator: moderatorteam
Die indruk heb ik dus ook... waar labradors en golden retrievers constant met hun neus op de grond hangen, volgen de schoothondjes dapper alle commando's op... en nog met plezier ook. Will to please hebben ze immers meer dan het merendeel van de jachthonden... (en hier gaat weer heel veel commentaar op komen, maar dat is hoe zelfs de instructeurs op onze hondenschool het zeiden)yamie schreef:mijn bo'tje was het kleintje ( oh nee er liep ook nog even een jackie mee, pinkeltje)
en de enige kruising... werd daar ook niet echt leuk behandeld moet ik zeggen, mijn pishondje, mijn puienzeiker, niet interesant genoeg voor de instructeur daar, en hij deed het mooi als 1 van de beste allemaal...zo
ik ervaar het niet zo hooryruvian schreef:Die indruk heb ik dus ook... waar labradors en golden retrievers constant met hun neus op de grond hangen, volgen de schoothondjes dapper alle commando's op... en nog met plezier ook. Will to please hebben ze immers meer dan het merendeel van de jachthonden... (en hier gaat weer heel veel commentaar op komen, maar dat is hoe zelfs de instructeurs op onze hondenschool het zeiden)yamie schreef:mijn bo'tje was het kleintje ( oh nee er liep ook nog even een jackie mee, pinkeltje)
en de enige kruising... werd daar ook niet echt leuk behandeld moet ik zeggen, mijn pishondje, mijn puienzeiker, niet interesant genoeg voor de instructeur daar, en hij deed het mooi als 1 van de beste allemaal...zo
Als ik dit soort dingen met mijn muis zou hebben ...dan zou ik ook niet schromen een cursus te volgen,hoor. Of in ieder geval hulp te zoeken voor zijn gedrag.mercedes2803 schreef:
Moet je natuurlijk in het achterhoofd houden dat wij trainden in groepen met honden die allemaal een probleem hadden...trekken, slecht alleen kunnen zijn, uitvallen, hond agressie, wantrouwend, angst, etc.