Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dik(ker) makers?
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
dik(ker) makers?
Wie heeft voor mij tips om Rimpel wat kilootjes er bij aan te voeren?
Even ter info...
Hij krijgt 700 gram Carnibest Light op een dag
HIj weegt net 22 kilo. Voor zijn gewicht krijgt hij dus al aardig wat.
Maar ik heb het idee dat hij toch wat schraler wordt...ik kan zijn wervelkolom bovenop zijn rug zien als hij opgerold ligt en ik wil er graag wat kilootjes bij aanvoeren.
De light variant staat erom bekend dat het voor honden is die aanleg hebben dik te worden...dat is bij Rimpel dus absoluut niet aan de orde maar light is de enigste optie voor mij omdat Rimpel geen kip mag hebben.
Nog even ter info
Rimpel is allergisch voor granen - kip en tarwe...
Macaroni weet ik dus niet of dat wel zo'n strak plan is...net als pannekoeken.
Ik voer hem nu al twee keer in de week 125 gram zalm extra naast zijn voer. zalm is een vette vis vandaar.
Sardientjes heeft hij 1 keer gehad en was drie dagen aan de kak...was ook op olie trouwens...dus misschien was dat het probleem.
Iemand dikker maak tips?
Even ter info...
Hij krijgt 700 gram Carnibest Light op een dag
HIj weegt net 22 kilo. Voor zijn gewicht krijgt hij dus al aardig wat.
Maar ik heb het idee dat hij toch wat schraler wordt...ik kan zijn wervelkolom bovenop zijn rug zien als hij opgerold ligt en ik wil er graag wat kilootjes bij aanvoeren.
De light variant staat erom bekend dat het voor honden is die aanleg hebben dik te worden...dat is bij Rimpel dus absoluut niet aan de orde maar light is de enigste optie voor mij omdat Rimpel geen kip mag hebben.
Nog even ter info
Rimpel is allergisch voor granen - kip en tarwe...
Macaroni weet ik dus niet of dat wel zo'n strak plan is...net als pannekoeken.
Ik voer hem nu al twee keer in de week 125 gram zalm extra naast zijn voer. zalm is een vette vis vandaar.
Sardientjes heeft hij 1 keer gehad en was drie dagen aan de kak...was ook op olie trouwens...dus misschien was dat het probleem.
Iemand dikker maak tips?
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
- mercedes2803
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
- greatdane
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
- greatdane
- Zeer actief
Hier krijgt hij ook wel zo'n botten,maar ik laat hem er nooit te lang op bijten ivm slijtage.toran schreef:Hoezo niet?greatdane schreef:Of juist niettoran schreef:koeienknieën???
Zijn ook meteen goed voor zijn gebit
Ik heb juist altijd gedacht dat knieën en ook andere botten goed voor het gebit waren

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Daar wordt een hond toch niet dikker van?toran schreef:koeienknieën???
Zijn ook meteen goed voor zijn gebit
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zijn goed om het tandsteen tegen te gaan en in dat opzicht goed voor het gebit, maar koeienbotten zijn vrij harde botten, dus de tanden slijten er wel weer van.toran schreef:Hoezo niet?
Ik heb juist altijd gedacht dat knieën en ook andere botten goed voor het gebit waren
Groetjes, Karen
- mercedes2803
- Zeer actief
Ja...hij zou voor zijn gewicht toekunnen met 500 gram....en hij krijgt nu al 700 gram...vanaf het begin af aan al...Daan schreef:wat is er mis met gewoon wat meer voeren?
Moet ik dan een kilo gaan voeren op een hond van 22 kilo?
Dan gaat mijn portomoneen ook een stuk harder leeg ben ik bang...
Ik ben niet zo van de centjes als het om Rimpel gaat, maar een kilo per dag gaan voeren?
Ik zat dus meer te denken aan huis-tuin-keuken dingen die niet zo in de papieren gaan lopen als hem 1 kg CB geven...iets wat met een week echt wat zoden aan de dijk zet...hij hoeft niet in rap tempo te groeien maar bij meer voeren gaat het langzamer denk ik.
Ik wil hem gewoon bijvoeren met iets wta aanzet...snappie?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,
Als hij meer nodig heeft, zou je hem ook Carnibest Aktief kunnen geven. Dat is wat vetter en net zo duur als de Natuurvoeding.
Als hij meer nodig heeft, zou je hem ook Carnibest Aktief kunnen geven. Dat is wat vetter en net zo duur als de Natuurvoeding.
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ik weet niet hoe Rimpel Rodi verdraagt, en of hij wel kan verdragen maar mijn ervaring is dat honden daar sneller van bijkomen.
Verder..macaroni zet inderdaad aan en rauwe ham schijnt ook een echte dikmaker te zijn. Maar ham is dus varkensvlees en veel mensen durven dat niet te geven ivm ziekte van Aujeszky.
Ik heb het zelf ook nooit gegeven dus adviseren durf ik niet aan. Het is meer ter info zeg maar.
Verder..macaroni zet inderdaad aan en rauwe ham schijnt ook een echte dikmaker te zijn. Maar ham is dus varkensvlees en veel mensen durven dat niet te geven ivm ziekte van Aujeszky.
Ik heb het zelf ook nooit gegeven dus adviseren durf ik niet aan. Het is meer ter info zeg maar.
- mercedes2803
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik geef idd geen varkensvlees nee...pooh schreef:Ik weet niet hoe Rimpel Rodi verdraagt, en of hij wel kan verdragen maar mijn ervaring is dat honden daar sneller van bijkomen.
Maar macaroni toch eens proberen dan...met wat CB erdoor denk ik dan maar want kale macaroni eet ie vast niet op

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik geef nu sinds een paar dagen aan Blisje afsnijdsel van kalkoenhartjes, spiervlees dan en vet, meer zou ik zowie nooit doen, teveel wisselen weet je ook niet wat wel of niet werkt, je hebt gewoon een dieet als onderhoud dus komt niet aan of verliest en dat kun je aanpassen door wat vettere dingen te gaan voeren en nooit dingen met koolhydraten zoals macaroni aangezien een hond gewoon niet ingesteld is op zoveel koolhydraten, ik vind als je dat doet het hele versvoeren-principe ook dan onzin is.
Vanuit een onderhoudsdieet kun je hem sneller droog laten worden maar ook kunnen opbulken, alleen niet te snel maar geleidelijk aan, anders wordt ie weer te dik dan en moet je weer omschakelen en daar word ie ook weer niet vrolijk van.
Vanuit een onderhoudsdieet kun je hem sneller droog laten worden maar ook kunnen opbulken, alleen niet te snel maar geleidelijk aan, anders wordt ie weer te dik dan en moet je weer omschakelen en daar word ie ook weer niet vrolijk van.
- mercedes2803
- Zeer actief
-
- Zeer actief
En als je dan gewoon naar een slachthuis toe gaat en daar gewoon vlees gaat halen? Is dan niet light en je weet precies wat hij eet.
Bij sardientjes laat ik trouwens altijd alle olie eruit lopen voor ik het geef. Bij Quincy kan het geen kwaad als er veel olie bij zit maar bij Quasar werkt dat dus ook niet :N: Misschien kun je dat ook eens proberen gewoon de olie eruit laten lekken en dan geven.
Bij sardientjes laat ik trouwens altijd alle olie eruit lopen voor ik het geef. Bij Quincy kan het geen kwaad als er veel olie bij zit maar bij Quasar werkt dat dus ook niet :N: Misschien kun je dat ook eens proberen gewoon de olie eruit laten lekken en dan geven.

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoelang geef je al Carnibest? Het is namelijk vaak zo dat honden die net verse, rauwe voeding krijgen eerst wat schraler/dunner worden vanwege de overgang van zeeeeeer koolhydraatrijke brokken naar een koolhydraatarme voeding. Koolhydraten leveren heel snel energie. En die krijgt hij nu niet meer zoveel binnen. Dus moet zijn lichaam de energie voornamelijk uit eiwitten en vetten gaan halen. Dat vraagt om een omschakeling. Daar moet het lichaam aan wennen.
Ik heb veel vaker gelezen dat honden op KVV over het algemeen dunner worden en er veel/meer van nodig hebben als bij honden die een BARF dieet krijgen waarbij je ze vooral voert met vlees en orgaanvlees in grote brokken en waarbij je ook vleesbotten geeft. Gemalen vlees passeert het spijsverteringssysteem namelijk veel sneller. Misschien kun je wat barfmaaltijden inlassen met grotere stukken vlees waar hij wel tegen kan en maaltijden aanbieden die ook wat extra vetten leveren, zoals lamsvlees, schapenvlees, geitenvlees, zalm, etc.
Groetjes,
Fieke
Ik heb veel vaker gelezen dat honden op KVV over het algemeen dunner worden en er veel/meer van nodig hebben als bij honden die een BARF dieet krijgen waarbij je ze vooral voert met vlees en orgaanvlees in grote brokken en waarbij je ook vleesbotten geeft. Gemalen vlees passeert het spijsverteringssysteem namelijk veel sneller. Misschien kun je wat barfmaaltijden inlassen met grotere stukken vlees waar hij wel tegen kan en maaltijden aanbieden die ook wat extra vetten leveren, zoals lamsvlees, schapenvlees, geitenvlees, zalm, etc.
Groetjes,
Fieke

-
- Zeer actief
Ja dat klopt ook, vaak moet het lichaam gaan wennen aan ander voer, ineens van koolhydraatrijk naar koolhydraatarm en wel vetrijk kan een hond mager worden, daarom zou ik zelf amper veranderen en meer vet erbij.Sennaruby schreef:Hoelang geef je al Carnibest? Het is namelijk vaak zo dat honden die net verse, rauwe voeding krijgen eerst wat schraler/dunner worden vanwege de overgang van zeeeeeer koolhydraatrijke brokken naar een koolhydraatarme voeding. Koolhydraten leveren heel snel energie. En die krijgt hij nu niet meer zoveel binnen. Dus moet zijn lichaam de energie voornamelijk uit eiwitten en vetten gaan halen. Dat vraagt om een omschakeling. Daar moet het lichaam aan wennen.
Groetjes,
Fieke
- mercedes2803
- Zeer actief
Rimpel krijgt sinds januari carnibest en daarvoor heeft hij bijna twee jaar op Energique burgers gezeten...ook vers dus...
Ik was sowieso al van plan meer te gaan barfen...dus het wordt gewoon tijd dat ik meer spiervlees en dergelijke ga geven tussen de CB door...ik was al aan het opbouwen met vis...ik ga het maar eens wat rapper uitbouwen.
Bedankt voor de tips
Ik was sowieso al van plan meer te gaan barfen...dus het wordt gewoon tijd dat ik meer spiervlees en dergelijke ga geven tussen de CB door...ik was al aan het opbouwen met vis...ik ga het maar eens wat rapper uitbouwen.
Bedankt voor de tips

- amelie
- Zeer actief
Macaroni bij een allergie voor tarwe...
Ik zou zelf meer vers vlees gaan geven.
Overigens merk ik bij Saar nu ook dat ze wat schraler wordt maar dat heeft er meer mee te maken dat haar spieropbouw in de winter altijd keldert omdat ze niet vooruit te branden is.
In de zomer, als ze weer plezier heeft in buiten lopen en rennen ziet ze er veel gezonder uit.

Ik zou zelf meer vers vlees gaan geven.
Overigens merk ik bij Saar nu ook dat ze wat schraler wordt maar dat heeft er meer mee te maken dat haar spieropbouw in de winter altijd keldert omdat ze niet vooruit te branden is.
In de zomer, als ze weer plezier heeft in buiten lopen en rennen ziet ze er veel gezonder uit.
-
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:Rimpel krijgt sinds januari carnibest en daarvoor heeft hij bijna twee jaar op Energique burgers gezeten...ook vers dus...
Bedankt voor de tips
Mweer vet, spiervlees is een bron van eiwitten en eiwitten verhogen de stofwisseling .
- mercedes2803
- Zeer actief
maar wat is vet dan? Kun je voorbeelden noemen?Rob* schreef:mercedes2803 schreef:Rimpel krijgt sinds januari carnibest en daarvoor heeft hij bijna twee jaar op Energique burgers gezeten...ook vers dus...
Bedankt voor de tips
Mweer vet, spiervlees is een bron van eiwitten en eiwitten verhogen de stofwisseling .
Schapenvet? Puur een homp geven? Bedoel je het op die manier?