Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekkere kippenbouten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Lekkere kippenbouten

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb mijn honden net voor het eerst rauwe kippenbouten gegeven, en het ging er als zoete koek in :eek:
De botten waren binnen 2 happen kapot, en de hele kippenbouten waren binnen 2 minuten op. :mrgreen:
Echt mooi om te zien, ik wist niet dat ze zulke sterken kaken hadden, gemaakt om vlees mee te scheuren, en botten mee te kraken :ok:
Zoie
Zeer actief

Re: Lekkere kippenbouten

Ongelezen bericht door Zoie »

joline schreef:Ik heb mijn honden net voor het eerst rauwe kippenbouten gegeven, en het ging er als zoete koek in :eek:
De botten waren binnen 2 happen kapot, en de hele kippenbouten waren binnen 2 minuten op. :mrgreen:
Echt mooi om te zien, ik wist niet dat ze zulke sterken kaken hadden, gemaakt om vlees mee te scheuren, en botten mee te kraken :ok:
ik heb hier ook kippenbouten in de vriezer liggen, maar ik durf ze sien niet te geven ( spok eet het zowiezo niet ) omdat ik geen idee heb welk deel van de kip het betreft ! Dragende botten kunnen splinteren of zijn te hard, begrijp ik.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ik heb het gevraagd op een forum over Barf, omdat ik een beginnende barfer ben, wil ik wel zeker zijn dat ik het kan geven. :wink:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

joline schreef:Ik heb het gevraagd op een forum over Barf, omdat ik een beginnende barfer ben, wil ik wel zeker zijn dat ik het kan geven. :wink:
ff heel wat anders :mrgreen: Was jij vandaag op bussloo?
Ik zag vandaag precies zo'n keeshond op bussloo lopen, en de foto in jou onderschrift lijkt ook wel een beetje op bussloo.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
joline
Zeer actief

Sandro schreef:
joline schreef:Ik heb het gevraagd op een forum over Barf, omdat ik een beginnende barfer ben, wil ik wel zeker zijn dat ik het kan geven. :wink:
ff heel wat anders :mrgreen: Was jij vandaag op bussloo?
Ik zag vandaag precies zo'n keeshond op bussloo lopen, en de foto in jou onderschrift lijkt ook wel een beetje op bussloo.
Nee, daar was ik niet :mrgreen:
Die foto is gemaakt bij een waterplas in Nijmegen :wink:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Dragende botten van kip kunnen honden makkelijk kraken. Anders wordt het met bv. kalkoen, dat is echt te hard en heeft vlijmscherpe punten.
Kippenbout en hele kip kun je zeker aan een grote hond met een gerust hart geven. :ok:
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Idd. Van kip kun je makkelijk alles geven,idem voor kwartels en konijnen en haas enzo!

Van de grotere dieren,dus kalkoen,lam,geit, zou ik geen botten geven aan een hond die niet fulltime barft.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Zoie schreef:
joline schreef:Ik heb mijn honden net voor het eerst rauwe kippenbouten gegeven, en het ging er als zoete koek in :eek:
ik heb hier ook kippenbouten in de vriezer liggen, maar ik durf ze sien niet te geven ( spok eet het zowiezo niet ) omdat ik geen idee heb welk deel van de kip het betreft ! Dragende botten kunnen splinteren of zijn te hard, begrijp ik.
gewoon met kippennekken beginnen en nog niet met bouten als je hond niet gewend is botten te eten!!
ze KUNNEN alles eten maar doe dit geleidelijk!! een bout is overigens een dijbeen met stukje poot van de kip!
dan krijg je een stuk poot, dit is het dragende gedeelte [en het lekkerste, zit veel merg in, maar voor beginnende honden te hard!] en dan de voet!
Het gaat er niet alleen om dat ze het wel kunnen kraken maar beginnende honden kunnen het uit gulzigheid ineens doorslikken!!! en dat kan met een kippennek geen kwaad, wel met andere botten!

lees eerst maar eens goed in over botten!! :ok:
Afbeelding
joline
Zeer actief

ien schreef:
Zoie schreef:
gewoon met kippennekken beginnen en nog niet met bouten als je hond niet gewend is botten te eten!!
ze KUNNEN alles eten maar doe dit geleidelijk!! een bout is overigens een dijbeen met stukje poot van de kip!
dan krijg je een stuk poot, dit is het dragende gedeelte [en het lekkerste, zit veel merg in, maar voor beginnende honden te hard!] en dan de voet!
Het gaat er niet alleen om dat ze het wel kunnen kraken maar beginnende honden kunnen het uit gulzigheid ineens doorslikken!!! en dat kan met een kippennek geen kwaad, wel met andere botten!

lees eerst maar eens goed in over botten!! :ok:
Oke, dank je wel, de volgende paar keren geef ik dus kippen nekken. Moet de maag van mijn honden er ook niet aan wennen om botten te verteren? Lijkt mij wel toch? Ik zat al te twijfelen of ik niet beter eerst kippen nekken kon geven. :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Hondenmagen moeten ook wennen aan verteren van botten of liever gezegd, het klein maken van de botten of grote stukken rauw voedsel
Als voedsel van verschillende samenstelling in de maag komt, dus brokken of kvv en harde botten [het bekende "toetje" ]dan loop je het risico dat het gemalen of brokken al heel snel de maag uit is ,dit is al zo fijn van samenstelling dat het afbreken van materiaal niet gebeurd, maar dan blijft dat harde bot nog wel in de maag zitten want dat deel is nog niet afgebroken in kleine deeltjes om naar de darmen getransporteerd te worden.
Als dit wel gebeurd en bot is nog niet klein genoeg..dan kan je problemen krijgen.

dus zacht voer..zachte botten! :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”