De botten waren binnen 2 happen kapot, en de hele kippenbouten waren binnen 2 minuten op.

Echt mooi om te zien, ik wist niet dat ze zulke sterken kaken hadden, gemaakt om vlees mee te scheuren, en botten mee te kraken

Moderator: moderatorteam
ik heb hier ook kippenbouten in de vriezer liggen, maar ik durf ze sien niet te geven ( spok eet het zowiezo niet ) omdat ik geen idee heb welk deel van de kip het betreft ! Dragende botten kunnen splinteren of zijn te hard, begrijp ik.joline schreef:Ik heb mijn honden net voor het eerst rauwe kippenbouten gegeven, en het ging er als zoete koek in![]()
De botten waren binnen 2 happen kapot, en de hele kippenbouten waren binnen 2 minuten op.![]()
Echt mooi om te zien, ik wist niet dat ze zulke sterken kaken hadden, gemaakt om vlees mee te scheuren, en botten mee te kraken
ff heel wat andersjoline schreef:Ik heb het gevraagd op een forum over Barf, omdat ik een beginnende barfer ben, wil ik wel zeker zijn dat ik het kan geven.
Nee, daar was ik nietSandro schreef:ff heel wat andersjoline schreef:Ik heb het gevraagd op een forum over Barf, omdat ik een beginnende barfer ben, wil ik wel zeker zijn dat ik het kan geven.Was jij vandaag op bussloo?
Ik zag vandaag precies zo'n keeshond op bussloo lopen, en de foto in jou onderschrift lijkt ook wel een beetje op bussloo.
gewoon met kippennekken beginnen en nog niet met bouten als je hond niet gewend is botten te eten!!Zoie schreef:ik heb hier ook kippenbouten in de vriezer liggen, maar ik durf ze sien niet te geven ( spok eet het zowiezo niet ) omdat ik geen idee heb welk deel van de kip het betreft ! Dragende botten kunnen splinteren of zijn te hard, begrijp ik.joline schreef:Ik heb mijn honden net voor het eerst rauwe kippenbouten gegeven, en het ging er als zoete koek in![]()
De botten waren binnen 2 happen kapot, en de hele kippenbouten waren binnen 2 minuten op.![]()
Oke, dank je wel, de volgende paar keren geef ik dus kippen nekken. Moet de maag van mijn honden er ook niet aan wennen om botten te verteren? Lijkt mij wel toch? Ik zat al te twijfelen of ik niet beter eerst kippen nekken kon geven.ien schreef:gewoon met kippennekken beginnen en nog niet met bouten als je hond niet gewend is botten te eten!!Zoie schreef:ik heb hier ook kippenbouten in de vriezer liggen, maar ik durf ze sien niet te geven ( spok eet het zowiezo niet ) omdat ik geen idee heb welk deel van de kip het betreft ! Dragende botten kunnen splinteren of zijn te hard, begrijp ik.joline schreef:Ik heb mijn honden net voor het eerst rauwe kippenbouten gegeven, en het ging er als zoete koek in![]()
ze KUNNEN alles eten maar doe dit geleidelijk!! een bout is overigens een dijbeen met stukje poot van de kip!
dan krijg je een stuk poot, dit is het dragende gedeelte [en het lekkerste, zit veel merg in, maar voor beginnende honden te hard!] en dan de voet!
Het gaat er niet alleen om dat ze het wel kunnen kraken maar beginnende honden kunnen het uit gulzigheid ineens doorslikken!!! en dat kan met een kippennek geen kwaad, wel met andere botten!
lees eerst maar eens goed in over botten!!