Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vers

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Vers

Ongelezen bericht door MJ&DiEv »

Er word hier veel vers gegeven aan de honden, maar wat voor vers is dit dan? :denken: Vis, kip, ik lees hier alles, maar wat kan je best en wat beter niet geven? :denken: Daarnet heeft Manou een stuk spek verorbert, en echt, in twee tellen was die weg! :wink: Ik dacht zelf om stoofvlees te geven, maar dan nog rauw, mag dit? En wat bak je beter voor je het heeft? :denken: Ik heb veel vraagjes, maar ik wil het goed doen! :wink:

Oja, weet iemand ook hoelang vlees vers blijft in de vriezer? :denken:
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik geef Pens of kompleet zoals rodi
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Rauw vlees kun je gewoon rauw voeren, dus niet eerst toebereiden. Lees dit topic even door als je rauw wilt gaan voeren http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512
Je zult je hond er in ieder geval een groot plezier mee doen!

Ik heb geen idee hoelang vlees in de vriezer goed blijft, want ik heb maar een kleine vriezer en die is zo leeg met drie hondjes! :wink:
Groetjes, Monique

Afbeelding
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MJ&DiEv »

Bedankt iig! ! ! :ok:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik denk dat jij twee dingen een beetje door elkaar haalt.

Je hebt KVV Kant en klaar versvlees..dat is bijvoorbeeld Carnibest, Rodi, Energique en Duck. Dit zijn schijfjes, burgers of rollen met samengeperst vlees.groenten en dergelijke erin...diepgevoreren.
Je haalt schijfjes of iets dergelijks uit de diepvries en laat dat ontdooien...dat geef je dan zo aan de hond...niet gaan staan te verwarmen of zo...gewoon op redelijk normale kamer temperatuur.
Dit vlees is kant en klaar en dus compleet (Rodi heeft ook aanvullingen wat geen completen voedingen zijn trouwens)
Energique bijvoorbeeld zijn burgers...ze zijn wat bruinig en ik persoonlijk kon er niet veel meer in zien...af en toe wat sliertjes van bloedvaten en wat spieervlees zag ik weleens zitten...
Carnibest zijn rollen die je kunt krijgen in verschillende gewichten...Ik heb rollen van een kilo per stuk. Ik verdeel dat in portie's van 350 gram per maaltijd en dat twee keer per dag.
In carnibest zie je echt nog stukken pens zitten, stukjes spiervlees, etc.
Het is ook wat bloederiger dan Energique.

Wanneer je je hond echt rauw vlees (dus niet bewerkt door een bedrijf dat er rollen of schijfjes van maakt) dan noem je dat BARF.
We hebben het hier dan niet over een plakje spek of iets dergelijks, maar over bijvoorbeeld een kippenkarkas (dat wat er over blijft nadat het meeste eraf gehaald is :mrgreen: ) runderhart, schapenhart, spiervlees, kopvlees van de koe (Dikke lappen vlees) pens (ranzige zwartige rommel die ontzettend meurt,....te krijgen in stukken van 17 kilo :mrgreen: Of je vraagt de slager er stukken van te maken van 20 bij 20 cm :wink: )
Daarnaast botten waar nog vlees aan zit van jonge dieren en van niet dragende delen (en zo nog wel wat meer regeltjes) groentemixen die je zelf klaar maakt, vissen met koppen er nog aan inclusief graat, kalfsribbetjes met vlees eraan, etc etc.
Dit geef je dus helemaal rauw...niks koken, of wat dan ook (Groentemix kun je wel koken) het komt zo van de koe af, het maagje van jouw hond in :mrgreen:

Meer over Barf kun je lezen op www.barfplaats.nl

En dan heb je idd de honden die af en toe eens een stukkie vlees krijgen uit de boterhambeleg bakjes...of eens een stukkie kip van het bord van pa of ma...
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Elly2
Vaste gebruiker

Re: Vers

Ongelezen bericht door Elly2 »

MJ&DiEv schreef:Er word hier veel vers gegeven aan de honden, maar wat voor vers is dit dan? :denken: Vis, kip, ik lees hier alles, maar wat kan je best en wat beter niet geven? :denken: Daarnet heeft Manou een stuk spek verorbert, en echt, in twee tellen was die weg! :wink: Ik dacht zelf om stoofvlees te geven, maar dan nog rauw, mag dit? En wat bak je beter voor je het heeft? :denken: Ik heb veel vraagjes, maar ik wil het goed doen! :wink:

Oja, weet iemand ook hoelang vlees vers blijft in de vriezer? :denken:

Je kunt vlees maximaal 3 maanden invriezen.

Je hoeft vlees niet te bakken/braden voor ze , lekker rauw geven.
Tenzij de dierenarts anders voorschrijft.

Wel goed is gevarieerd vlees te geven.
Jonge honden beginnen met lamshart, dat verteerd beter als runderlap.
Pens, kangoeroevlees, je kunt ook een lap vlees geven dat ze zelf goed kunnen kauwen.
Het voordeel is als je regelmatig ander vlees geeft, wennen ze aan verschillende bacterieén dat geeft ze meer weerstand tegen ziekten.
In de natuur lukt het immers ook niet om elke dag exact hetzelfde stukje vlees te vangen.

Wat NIET gezond is voor de hond, zijn kuikentjes, kalfsvlees , want jonge dieren hebben groeihormonen.
Dat zijn voor de hond dus extra hormonen.
Let op ,belangrijk kas je een pupje hebt.
gebeurd dit een paar keer is er niet zo veel aan de hand.
Maar als je niks anders meer zou geven of heel véél geeft moet je echt opletten.
Het kan problemen geven aan botten, en doorgroei van de hond.

Verder echt slecht voer geven we onze viervoeter niet meer, er is zoveel veranderd de laatste jaren.
De droge brok is ook prima!! er zit vitamine in en vleesafval, maar een lekker vers lapje op z"n tijd is niet te versmaden.
Een beetje variatie mag best.

Groetjes van Elly

groetjes van Elly
Groenendaeler liefhebster
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Er zijn zoveel fora met goede info, zoals ook www.barf-natuurlijk.nl, maar er is hier ook zat te vinden hoor. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”