Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

werken, wat zou je doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets
Aantal honden: 1

werken, wat zou je doen?

Ongelezen bericht door Billy98 »

Hallo allemaal!

Stel je hebt een baan voor 2 dagen per week en je hebt een hond die goed gewent is om alleen thuis te zijn.

Je kan 2 hele dagen werken en zo'n 9 uur van huis zijn of je kan het verdelen over 4 dagen en dan de ochtend werken.

Wat zou je doen??

Het gaat overigens niet (direct) over mijn eigen situatie maar ik vraag me af wat jullie in deze situatie zouden doen.

Groetjes Lianne en een poot van Billy.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

4 ochtenden.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ik ook 4 ochtenden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
oejsje
Actief

Ongelezen bericht door oejsje »

4 ochtenden
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

Dan zou ik ook voor de 4 ochtende gaan...
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ligt er aan, als ik iemand kan vinden die mijn hond(en) uit wil laten op de 2 dagen dat ik werk zou ik voor die 2 dagen kiezen, kan ik zo iemand niet vinden/regelen, dan zou ik persoonlijk voor 4 ochtenden kiezen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou voor 2 dagen gaan. Niet vanwege de hond, maar vanwege mijzelf. In twee hele dagen kun je meer werk verzetten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

2 hele dagen!! :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zou ook voor 2 dagen gaan, zodat ik op de andere dagen ook alle tijd heb om de honden voldoende aandacht te geven en mijn huis bij te houden.
Ik werk nu pas vanaf 's middags, erg prettig met de honden maar ik merk ook dat mijn huishoudelijke taken wat meer op de achtergrond blijven. :wink: 's Ochtends is de tijd voor de honden, compleet met lekkere boswandeling, 's middags werken tot 6 of 7 uur 's avonds en als ik dan thuis ben, de honden heb gedaan, mijn eten heb gekookt en de afwas weg is gewerkt kom ik eigenlijk niet meer echt aan de rest van het huishouden toe :wink: Iedere zaterdag ben ik dus aan het poetsen hier. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Twee dagen!
Je hebt het natuurlijk niet altijd te kiezen :wink: Nu is er altijd iemand thuis, maar binnenkort moet hij 2 dagen alleen. En of Duncan nu 4 uur of 8 uur alleen is, dat kan hem volgens mij heel weinig schelen.
Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Billy98 »

Persoonlijk zou ik ook liever kiezen voor 2 hele dagen.
Deels voor mezelf omdat je inderdaad meer werk kan verzetten en anders is het wel 4 (dagen) x heen en weer rijden.
Aan de andere kant denk ik dat je dan met 2 hele dagen uiteindelijk toch meer tijd zal hebben voor je hond omdat je op die middagen toch snel weer wat andere dingen als huishouden tussendoor gaat doen.
En als je de overige dagen de hele dag thuis bent is er tijd genoeg omdat goed te combineren.

Maar ik vroeg me gewoon af wat jullie zouden zeggen.
Er zijn natuurlijk zoveel meningen over het "alleen" laten van je hond.

Groetjes Lianne en een poot van Billy.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik werk nu 4 ochtenden, maar als ik dat in 2 hele dagen zou kunnen doen, zou ik daarvoor kiezen.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik zou voor 2 hele dagen gaan, maar dan moet ik wel iemand hebben die mijn honden uitlaat, want zolang kunnen ze niet alleen hier.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Martijn schreef:
Inge schreef: Ik werk nu pas vanaf 's middags, erg prettig met de honden maar ik merk ook dat mijn huishoudelijke taken wat meer op de achtergrond blijven. :wink: 's Ochtends is de tijd voor de honden, compleet met lekkere boswandeling, 's middags werken tot 6 of 7 uur 's avonds en als ik dan thuis ben, de honden heb gedaan, mijn eten heb gekookt en de afwas weg is gewerkt kom ik eigenlijk niet meer echt aan de rest van het huishouden toe :wink: Iedere zaterdag ben ik dus aan het poetsen hier. :roll:
Hahahaha...ik weet er alles van!
Het grote verschil sinds marc en ik samenwonen is dat er nu geen dag van blinde poetspaniek meer is als er iemand op bezoek gaat komen. :mrgreen:

Vrijgezelle hondenbazen hebben het zwaar!
Oh, gelukkig, dus dat ligt ook niet aan mij :mrgreen:

Ik zou ook gaan voor twee hele dagen denk ik, mits je iemand hebt om de hond even lekker uit te laten tussendoor.
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Als ik een hondenuitlater zou hebben zou ik ook voor 2 dagen gaan.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik zou voor 2 dagen gaan. En dan misschien nog niet eens oppas regelen als er niemand thuis zou zijn.
Groetjes Rob
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

2 hele dagen werken
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik zou kiezen voor de ochtenden. Tenzij ik een goede oppas heb natuurlijk. Negen uur alleen zitten is voor mijn hond te lang ook al zou ie tussendoor uitgelaten worden.
Afbeelding
yeppe
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door yeppe »

4 ochtenden
Dogs and horses are our link to heaven
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

4 ochtenden, zeker weten :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Als de honden goed uitgelaten zouden worden zou ik voor die 2 dagen kiezen. Anders 4 ochtenden.

Mijn honden kunnen geen hele werkdag alleen zijn, zou ik zelf ook niet willen denk ik.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

4 ochtenden, omdat ik dat zelf lekkerder vind. Dus ook als ik geen honden had zou ik dat willen
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik werkte eerst hele dagen en had een hondenuitlaatservice die de honden lekker uit liet overdag. Dat gaf heel veel rust. Maar toen mijn ouwe hondjes echt te oud werden ben ik gestopt met de uitlaatservice.
Toen voelde ik me super schuldig en ben ik minder uren per dag gaan werken maar meer dagen. Dan hoefden de honden niet zo lang alleen te zitten. Nu zijn de oudjes er niet meer, maar ik laat het wel zo, want ook voor mijn huidige honden vind ik het toch wel prettig dat ik geen lange dag weg ben en 's middags nog met daglicht ('s winters dus) een flinke wandeling met ze kan maken. En ja, voor het huishouden is het ook wel lekker. Nadat de honden gedaan zijn ga ik in huis nog wat doen en als Tim dan thuis komt om een uur of 20.00 ben ik wel klaar en heb ik ook het eten gemaakt. Bevalt me prima zo.
Ik denk echter dat het helemaal af hangt van waar je je prettig bij voelt en/of je hond de hele dag alleen kan zijn
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Sassie schreef:Ik zou kiezen voor de ochtenden. Tenzij ik een goede oppas heb natuurlijk. Negen uur alleen zitten is voor mijn hond te lang ook al zou ie tussendoor uitgelaten worden.
Hier ook, ze kunnen goed alleen thuis blijven, maar als ze zo lang alleen zitten worden ze knettergek denk ik :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik zou voor de twee dagen gaan, en dan de rest van de week heerlijk vrij. (mits je hond geen verlatings angst heeft)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Ik zou kiezen voor de ochtenden. Uit ervaring weet ik dat als ik de hele dag vrij ben, ik de ochtende meestal toch zit te verlummelen, pas tegen twaalven kom ik een beetje op gang om nuttige dingen te doen. Ook i.v.m. de honden zou ik liever de ochtenden werken, zodat ik ook in de winter iedere dag nog met licht naar het bos kan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

als ik alleen monky zou hebben dan zou ik voor 2 dagen gaan maar dan niet achter elkaar :wink: hij zou ook gewoon in de tuin kunnen dan :wink: en monky is rustig als hij alleen is (als ik er ben is dat wel anders :mrgreen: ) maar amy kan dat niet die zit ook in de bench en dan zou ik het zielig vinden :wink: (al zit die smurf in de grooste bench 120 breed of lang :denken: ) die vindt het alleen zijn niet zo leuk :mrgreen: ze kan het wel maar zij is het niet gewent :wink: toen ik haar kreeg ben ik gestopt met werken :wink: toch zit ze normaal gesproken wel min. 4 uurtjes alleen (verdeeld over de dag want ik laat amy & monky altijd apart uit :wink: ) alleen nu minder omdat monky aan het revalideren is en dus nog niet zo lang naar buiten mag :roll:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

4 ochtenden, indien absoluut noodzakelijk ben ik er geen voorstander van om mijn honden hele dagen alleen in huis te laten.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb die keuze gehad en heb dus gekozen voor 4 ochtenden. Allereerst voor m'n honden zodat ik 's middags lekker naar het bos kan met ze en 1 van mijn honden had ik absoluut niet meegekregen als ik hele dagen zou werken, en daarnaast maak je veel meer mee dan met 2 dagen werken. Bij ons werken er ook een aantal die gekozen hebben voor 2 dagen maar maken de helft niet wat er gebeurd op het werk..... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Twee hele dagen. Sowieso, of er nou honden zijn of niet.
Halve dagen werken vind ik heerlijk vanuit het oogpunt van mijn werk, maar vreselijk vanuit het oogpunt van mijn thuissituatie.
Laat mij dan maar twee dagen goed werken en de rest ook echt vrij hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”