Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voeding
Moderator: moderatorteam
- rianneke
- Zeer actief
- odh
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi
Ik heb sinds kort ook carnibest
Daarvoor had ik kvv van Tolerant.
Vonden ze ook lekker maar van carnibest worden ze helemaal wild.
Ziet er ook erg goed uit.Ze hebben diverse uitvoeringen: Natuurvoer,Aktief,Light.Kip-Rijst,Lam-Rijst,Eend Rijsr enDiabetes.
Hebben ze in 1kg. en pondsverpakkingen
Natuurvoer kost per Kg. 2.95.(Adviesprijs)
Pond 1,60
Gr. Wim
Ik heb sinds kort ook carnibest
Daarvoor had ik kvv van Tolerant.
Vonden ze ook lekker maar van carnibest worden ze helemaal wild.
Ziet er ook erg goed uit.Ze hebben diverse uitvoeringen: Natuurvoer,Aktief,Light.Kip-Rijst,Lam-Rijst,Eend Rijsr enDiabetes.
Hebben ze in 1kg. en pondsverpakkingen
Natuurvoer kost per Kg. 2.95.(Adviesprijs)
Pond 1,60
Gr. Wim
-
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Rianneke,
Ik vind Carnibest erg goed voer. Het kost 2,95 Euro per kilo.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- rianneke
- Zeer actief
Hoi Karen,Scooby schreef:Hoi Rianneke,
ik zag dat jij het ook verkoopt. Ik heb nu een hondenschool in Arnhem gevonden die het voor 3 euro bezorgd 1 keer in de 3 weken in wijchen.
Dus dat is wel heel mooi. Ken jij ze?? En als we het willen voeren aan Layka, lhasa apso 2 jaar en 3 maanden erg veel last van jeuk en bijten (kale plekken) op de flanken welke variant moeten we dan hebben? Eend/rijs?
Nu ben ik eigenlijk nog benieuwd naar ervaringen van mensen op het forum en dan vooral m.b.t. allergie.
Wie ow Wie?

Groetjes,
Rianne en Layka
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Oh?? Kun je die bewering staven? Ik heb namelijk Corine van Carnibest wel eens gevraagd naar de verhoudingen maar omdat er nogal eens concurrentie met die aantallen gaat lopen, geeft ze die niet openbaar... Dus ben erg benieuwd waar je die wijsheid vandaan hebt...Ester&Lara schreef:Ik vind het erg duur betaald, zoveel spiervlees zit er niet in
En over ervaringen..
Ik ken een Duitse Herden van twee jaar die ernstige huidproblemen had. De hele buik was vereeld tot een soort olifantenhuid. Na twee weken eend/rijst van Carnibest werd de huid weer roze en gaat het helemaal goed! Ze zijn nu aan het proberen of ze de hond over kunnen zetten op lam/rijst omdat de eend/rijst behoorlijk prijzig is. En dat lijkt goed te gaan!
- Liesbeth
- Zeer actief
Mag je natuurlijk vinden, maar hoe weet jij dat er 'niet zoveel spiervlees' in Carnibest zit??? Heb je het überhaupt ooit wel eens gezien?Ester&Lara schreef:Ik vind het erg duur betaald, zoveel spiervlees zit er niet in
Ik heb verschillende kvv's geprobeert en bekeken en Carnibest komt er wat mij betreft (tot nu toe) als beste uit. Tenminste herkenbare brokken vlees en organen, geen fijngemalen prut samengeperst in ondefinieerbare schijven.
Persoonlijk vind ik het niet te duur. Ik begrijp dat je BARFt. Waarschijnlijk kan je als je zelf alles inkoopt (mits je je adresjes hebt) wel goedkoper uit zijn, maar ik ga niet BARFen, ik heb daar simpelweg de tijd niet voor.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Ester,Ester&Lara schreef:Ik vind het erg duur betaald, zoveel spiervlees zit er niet in
O, nee? Waar haal je die wijsheid vandaan?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Rianneke,rianneke schreef:Ik heb nu een hondenschool in Arnhem gevonden die het voor 3 euro bezorgd 1 keer in de 3 weken in wijchen.
Dus dat is wel heel mooi. Ken jij ze??
Ja, ik ken haar wel.

Ik zou met Layka gewoon met de Natuurvoeding beginnen. Grote kans dat ze daar al heel positief op reageert met betrekking tot haar allergie.
Groetjes, Karen
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
rianneke schreef:Hoi Karen,Scooby schreef:Hoi Rianneke,
ik zag dat jij het ook verkoopt. Ik heb nu een hondenschool in Arnhem gevonden die het voor 3 euro bezorgd 1 keer in de 3 weken in wijchen.
Dus dat is wel heel mooi. Ken jij ze?? En als we het willen voeren aan Layka, lhasa apso 2 jaar en 3 maanden erg veel last van jeuk en bijten (kale plekken) op de flanken welke variant moeten we dan hebben? Eend/rijs?
Nu ben ik eigenlijk nog benieuwd naar ervaringen van mensen op het forum en dan vooral m.b.t. allergie.
Wie ow Wie?
ik ken ze niet

ik zou haar de natuurmix geven. mocht ze daar niet goed op reageren dan kan je nog de lam&rijst nemen lam is zachter vlees, veel allergiehonden reageren goed op de lam. de eend zou ik alleen geven als er niets anders meer mogelijk is.

- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
- rianneke
- Zeer actief
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Een boute uitspraak die je baseert op een veronderstelling die bovendien niet klopt. Dit komt uit een mailtje rechtstreeks van corine (Carnibest):Ester&Lara schreef:Omdat er 60% spiervlees in zou moeten zitten, en dit simpelweg niet kan voor die prijs.Scooby schreef:Hoi Ester,Ester&Lara schreef:Ik vind het erg duur betaald, zoveel spiervlees zit er niet in
"Ik kan alleen zeggen dat er veel spiervlees in zit, weinig orgaanvlees (zo'n 15 a 20% verschilt per soort), niet al teveel pens maar wel ruim voldoende voor sterke darmen en allerlei vitamines en mineralen."
Dus tja...
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt je oordeel wel erg snel klaar over iets waar je geen verstand van hebt.Ester&Lara schreef:Omdat er 60% spiervlees in zou moeten zitten, en dit simpelweg niet kan voor die prijs.Scooby schreef:Hoi Ester,Ester&Lara schreef:Ik vind het erg duur betaald, zoveel spiervlees zit er niet in
Groetjes, Karen
- Liesbeth
- Zeer actief
Nou, lekker gefundeerde uitspraak, ............................... NOT.Ester&Lara schreef:Omdat er 60% spiervlees in zou moeten zitten, en dit simpelweg niet kan voor die prijs.Scooby schreef:Hoi Ester,Ester&Lara schreef:Ik vind het erg duur betaald, zoveel spiervlees zit er niet in
Mijn vraag aan jou blijft overigens staan, heb je Carnibest zelf wel eens bekeken???
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tja, je gelooft maar wat je wilt geloven hoorLiesbeth schreef:Nou, lekker gefundeerde uitspraak, ............................... NOT.Ester&Lara schreef:Omdat er 60% spiervlees in zou moeten zitten, en dit simpelweg niet kan voor die prijs.Scooby schreef:Hoi Ester,Ester&Lara schreef:Ik vind het erg duur betaald, zoveel spiervlees zit er niet in
Mijn vraag aan jou blijft overigens staan, heb je Carnibest zelf wel eens bekeken???

Jup. Gezien ja. Mooi kleurtje

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Ester,Ester&Lara schreef:Tja, je gelooft maar wat je wilt geloven hoor![]()
Waar haal je die wijsheid vandaan dan?
Groetjes, Karen
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Beetje flauwe reactie die mij zegt dat je niet echt helemaal een argument hebt voor je bewering. Waarom zouden we jou moeten geloven dan? Heb jij iets om JOUW bewering op te staven?Ester&Lara schreef:Tja, je gelooft maar wat je wilt geloven hoorLiesbeth schreef:Nou, lekker gefundeerde uitspraak, ............................... NOT.Ester&Lara schreef:Omdat er 60% spiervlees in zou moeten zitten, en dit simpelweg niet kan voor die prijs.Scooby schreef: Hoi Ester,
Mijn vraag aan jou blijft overigens staan, heb je Carnibest zelf wel eens bekeken???![]()
- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus omdat jij weet wat jij betaalt voor vers spiervlees zegt dat iets over wat er in een product als Carnibest zit? Weet jij veel welke afspraken er gemaakt zijn? Misschien slachten ze zelf wel? (heb geen idee hoor, maar er kunnen allerlei redenen zijn waarom ze het goedkoper krijgen)Ester&Lara schreef:Pleeg maar eens een paar telefoontjes naar slachthuizen en doe alsof je een worstenmakerij wilt opstarten,vraag maar eens naar de inkoopsprijs van vers spiervlees
Ik geloof Corine van de Carnibest op haar beweringen, die heeft veel te veel te verliezen mocht blijken dat ze daarover liegt. Ik geloof je bewering eventueel dat de inkoop van spiervlees prijzig is, maar zolang je niet kunt aantonen dat je bewering over Carnibest klopt ben je wat mij betreft gewoon een roepende die geen flauw idee heeft waar ze het over heeft (en zichzelf blijkbaar ook niet serieus neemt gezien al die knipoogjes..)