Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lady is de baas

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

RanNutai
geregistreerd lid

Lady is de baas

Ongelezen bericht door RanNutai »

Lady van 1 jaar oud denkt dat zij de moeder is van Sunny 3 mnd oud.
Ze behandeld Sunny als HAAR puppenkindje en alleen wij, ik en m'n ouders dus, mogen van haar alles met Sunny doen, iemand die lady WEL heel goed kent mag niks, die mag Sunny slechts aanhalen (aaien enzo)
en daar is dan ook alles mee gezegd.

Als een bekende van Lady, Sunny ook maar durft op te pakken begint Lady vreselijk zenuwachtig rond te wachelen (wanneer krijg ik m'n puppenkindje terug)....en begint te piepen.

Wat ik wel weer heel erg leuk vindt om te zien is dat Lady haar wel corrigeerd als ze iets fout doet.
Ook als Sunny begint te piepen dan is Lady haantje de voorste, want dan is ze al eerste bij Sunny om haar gerust te stellen.

Maar wat ik me dus afvraag is, is het normaal gedrag van de oudste of moet ik me nu echt serieus zorgen gaan maken hierom?

P.S. Lady heeft overigens zelf geen nestje gehad.
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Nou mijn reutje heeft dan geen moedergevoelens, maar als ik mijn 2 jaar jongere teefje oppak, dan staat hij vaak ook zenuwachtig om me heen te springen. Zie dat toch eerder als een vorm van jaloezie of aandachtvragerij (euh eigenlijk opeiserij van 'ik wil oooooook aandacht', hij doet dat trouwens ook bij een vreemde die zijn/haar eigen pup optilt).

In het begin, toen Nala nog pup was, rende hij ook meteen naar haar toe als ze pieptje (bv omdat een grotere hond met haar wilde spelen). Toen die kleine dat uit ging buiten heb ik daar een stokje voor gestoken, want ze mocht uiteindelijk ook wel leren om voor zichzelf op te komen.

Corrigeren doet die 'grote' alleen als ze aan zijn spulletjes zit en als ze iets doet wat ze allebei niet mogen dan gaat juist mijn reutje schuldig kijken en mij aankijken (hij haalt me nog net niet op zodat ik mijn teefje kan betrappen op het iets fout doen :mrgreen: ).

Volgens mij wordt het allemaal wel minder als je pupje wat groter en zelfstandiger wordt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”