Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De eerste weken van je pup.
Moderator: moderatorteam
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
De eerste weken van je pup.
De tante van mijn vriend heeft haar teefje laten dekken en over een paar weken komen de pups. Wij hebben al 1 hond en willen erg graag een 2e hond en dan ook nog het liefst een pup van die tante. Nu is mijn vraag wat jullie gedaan hebben toen jullie je pup kregen. Hoe lang heb je vrij genomen, moest de pup daarna voor langere tijd alleen zijn omdat je weer aan het werk ging en hoe lang liet je de pup alleen? Wij zijn de voor- en nadelen aan het afwegen voordat we deze beslissing nemen. We kunnen in totaal 6 weken vrij nemen maar daarna moeten we wel weer aan de slag. We zitten voor na die tijd allemaal oplossingen te bedenken maar we hebben niet echt een oppas in de buurt. Pffff, we willen het heel graag maar het moet wel kunnen met zo'n klein pupje. Af en toe denken we dat we nog een paar jaartjes moeten wachten maar over een paar jaar hebben we hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie het opgelost met jullie pup?
Groetjes
Groetjes
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
wij hebben het grote geluk dat mijn vriend op de grote vaart zit, hij is 4maanden weg en 3maanden thuis. toen hij de vorige keer een week thuis was kwam dickie. dus de eerste maanden had hij altijd iemand om zich heen.
ik werk nu als postbezorgster en dat is 2-3 uur per dag. dus dat is goed te doen. nu werk ik tijdelijk als invalskracht en moet dan 7uur werken, dan gaat dick naar mijn schoonouders of ouders. soms maar een paar uur, maar dan moet hij niet zo lang alleen zitten.
heb je geen buren die zouden willen oppassen of uitlaten?? mijn buurvrouw (is al ouder dan 70, maar nog heel fit) heeft altijd honden gehad en is vanaf dag 1 helemaal verliefd op dickie. en hij op haar
mijn overbuurvrouw (alleenstaand) krijgt binnenkort (20april) ook een pupje, maar ze werkt 40uur. dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaat doen?? dat ga ik haar binnenkort eens vragen.
succes
ik werk nu als postbezorgster en dat is 2-3 uur per dag. dus dat is goed te doen. nu werk ik tijdelijk als invalskracht en moet dan 7uur werken, dan gaat dick naar mijn schoonouders of ouders. soms maar een paar uur, maar dan moet hij niet zo lang alleen zitten.
heb je geen buren die zouden willen oppassen of uitlaten?? mijn buurvrouw (is al ouder dan 70, maar nog heel fit) heeft altijd honden gehad en is vanaf dag 1 helemaal verliefd op dickie. en hij op haar
mijn overbuurvrouw (alleenstaand) krijgt binnenkort (20april) ook een pupje, maar ze werkt 40uur. dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaat doen?? dat ga ik haar binnenkort eens vragen.
succes
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

-
Marion.
Re: De eerste weken van je pup.
Situatie is onvergelijkbaar. Bij de eerste twee hebben we een paar weken vrij genomen, en daarna nam buuf het een paar dagen van ons over. De andere dagen was er iemand thuis (vrij, of werkte thuis).Frenkie schreef:Hoe hebben jullie het opgelost met jullie pup?
Bij Saar weet ik het eigenlijk niet meer
Ik denk dat we het zo geregeld hadden dat óf een van ons thuis werkte, of vrij was. Bij Miep was het makkelijk. Was Pieter thuis.
-
Marja
- Zeer actief
Het ligt er wel aan hoevaak en hoelang je werkt!
Bij mijn eerste heb ik 6 weken vrij genomen, en daarna weer aan het werk, 4 ochtenden van drie uur!
toen de tweede erbij kwam heb ik drie weken vrij genomen.
Moet wel zeggen dat ze allebei ruim een jaar vreselijk gesloopt hebben
Bij mijn eerste heb ik 6 weken vrij genomen, en daarna weer aan het werk, 4 ochtenden van drie uur!
toen de tweede erbij kwam heb ik drie weken vrij genomen.
Moet wel zeggen dat ze allebei ruim een jaar vreselijk gesloopt hebben
groetjes Marja Zara en Stapper

- starfleet
- Erelid
Ik weet niet hoe lang je werkt op een dag. Als de pup na 6 weken 8 of 9 uur per dag alleen moet zijn, dan zou ik er zelf nooit aan beginnen. Dat is veel te lang voor een pup van een week of 14 en persoonlijk vind ik dat voor elke hond niks als het regelmatig voorkomt.
Ik werkte niet buitenshuis toen pup kwam, maar als ik gewerkt zou hebben zou ik een pup van 14 weken hooguit een uur of drie, vier per dag alleen laten. Als het meer wordt oppas of opvang inschakelen.
Wat is het voor ras dat puppie?
Anne
Ik werkte niet buitenshuis toen pup kwam, maar als ik gewerkt zou hebben zou ik een pup van 14 weken hooguit een uur of drie, vier per dag alleen laten. Als het meer wordt oppas of opvang inschakelen.
Anne
- Moos
- Zeer actief
Mee eens. Alhoewel ik met 14 weken 2-3 uur al lang zat vindt. Er is natuurlijk ook een andere hond dat scheelt. Tenminste, gaan jullie ze dan samen alleen laten? Of moet de pup in de bench bijvoorbeeld?starfleet schreef:Ik weet niet hoe lang je werkt op een dag. Als de pup na 6 weken 8 of 9 uur per dag alleen moet zijn, dan zou ik er zelf nooit aan beginnen. Dat is veel te lang voor een pup van een week of 14 en persoonlijk vind ik dat voor elke hond niks als het regelmatig voorkomt.
Anne
En dan ligt het er ook heel erg aan wat voor pup je treft denk ik. Saar kon met 14 weken samen met Moos zo'n 2 uur alleen zijn. Langer wilde ik ook niet i.v.m de zindelijkheid. Saar was met 12 weken al zindelijk, en 3 uur ophouden kon ze niet. Ik vond het dus niet eerlijk naar haar toe om haar dan langer alleen te laten dan ze haar plas kon ophouden.
Maarrrrr Saar was ook een heel makkelijk pupje; sloopte niet, blafte amper, was heel rustig in huis.
Ik heb nu Bram erbij, en als hij 'alleen' is zit hij dus met twee andere honden. Bram is nu 12 weken en langer dan een uurtje doe ik het nog niet. Ten eerste is Bram nog niet zindelijk, en wordt dat dus niet bevorderd als hij 3 uur 'alleen' is en in huis moet plassen.
Ten tweede is Bram gewoon echt een handenbindertje, in staat tot negatief gedrag wat ik graag om wil kunnen buigen. Dat lukt niet als ik er niet ben.
Als je dus een wat 'lastiger' pupje treft dan vind ik persoonlijk het alleen laten ook weer anders omdat je dan niet wil dat hij/zij negatief gedrag aanleert als jij er niet bent. (en de bench doe ik dus niet aan met nog twee andere honden in huis

- Lies en co
- Zeer actief
Bij de komst van Dinah heb ik twee weken verlof genomen, nadien werkte ik steeds een halve dag per week. Drie weken later, kwam ik in zwangerschapsverlof, en kreeg ik 8 maand vrij. Voordeel nu (voor mij toch), is dat Dinah mij als baas ziet. Zoiezo omdat ik wel strenger ben dan m'n vriend hoor. Maar ook omdat ik véél meer tijd met haar heb doorgebracht in 't begin.
Groetjes, Lies
Groetjes, Lies
- lissie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Wij hadden samen 5 weken vrij geregeld, om en om. Zodoende was Ningbo ook meteen aan beide baasjes goed gewend.
Daarna opgebouwd van 5 minuten alleen laten tot max. 2 uurtjes vanaf het moment dat hij zindelijk was. Wel altijd in de bench. Voor langer dan 2 uur hadden we oppas (ouders en schoonouders).
Dit hebben we volgehouden tot hij een jaar was. Toen kwam Woeli erbij, herplaatser, dus vanaf toen konden ze ook wel wat langer alleen zijn. Nu max. 5 uur, maar dat gebeurt maar soms. We werken beiden onregelmatig dus dat is heel erg handig met honden.
Succes!
Daarna opgebouwd van 5 minuten alleen laten tot max. 2 uurtjes vanaf het moment dat hij zindelijk was. Wel altijd in de bench. Voor langer dan 2 uur hadden we oppas (ouders en schoonouders).
Dit hebben we volgehouden tot hij een jaar was. Toen kwam Woeli erbij, herplaatser, dus vanaf toen konden ze ook wel wat langer alleen zijn. Nu max. 5 uur, maar dat gebeurt maar soms. We werken beiden onregelmatig dus dat is heel erg handig met honden.
Succes!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat maakt dus volgens mij niet zo heel veel uit,Lies en co schreef:Bij de komst van Dinah heb ik twee weken verlof genomen, nadien werkte ik steeds een halve dag per week. Drie weken later, kwam ik in zwangerschapsverlof, en kreeg ik 8 maand vrij. Voordeel nu (voor mij toch), is dat Dinah mij als baas ziet. Zoiezo omdat ik wel strenger ben dan m'n vriend hoor. Maar ook omdat ik véél meer tijd met haar heb doorgebracht in 't begin.
Groetjes, Lies
de jongste teef hier kwam toen ik full-time werkte en na een paar maanden ben ik ook nog voor een jaar intern gegaan voor mn opleiding waardoor ik alleen in de weekenden (en niet eens ieder weekend) thuis was, maar toch trekt zij meer naar mij dan naar haar "baasje", mijn toenmalige vriend, vandaar ook dat ik haar nu overgenomen heb op de training........
en over t alleen thuisblijven,
bij onze eerste 2 honden studeerden we beide nog en waren we dus veel en onregelmatig thuis en konden de puppen ook veel mee,
bij Umi mocht ik haar meenemen naar de zaak en dat was in de winter dus ze bleef op een gegeven moment in de auto en dan liet ik haar tussendoor steeds uit tot ze oud genoeg was om een halve dag alleen te blijven (vriend/huisgenoot werkt in de horeca, dus we kunnen dat redelijk splitten),
Delwyn is een week of 2 meegeweest naar kantoor en bleef toen thuis in een puppyren buiten en in overleg met mn vriend die zn horeca diensten er op aanpaste
nu met het nest zat ik (onverwacht) thuis tot de puppen 3,5 mnd waren (we hebben er 1-tje gehouden) maar ook nu weer stemmen we t werk er gewoon op af, dus hij veel avond/sluit diensten zodat de pup hooguit van 4 tot 6/7 alleen zit en op dagen zoals gisteren als hij moet openen neem ik Borgir mee naar mn werk en zit ie daar in de vari kennel en laat ik hem tussendoor uit.....
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Allemaal bedankt voor jullie reactie! Mijn vriend en ik hebben er de afgelopen dagen nog eens heel goed over nagedacht en we zijn tot de conclusie gekomen dat we nog een paar jaartjes wachten met het nemen van een pup. Het is gewoon nog niet het juiste moment alhoewel we een 2e hond erg leuk hadden gevonden. Maar over een paar jaar is ons leven hopelijk stabieler en hebben we meer tijd voor een pup. We gaan hopelijk eerst nog een tijdje van Timo genieten en dan over een tijdje een pup erbij nemen. Hoe jammer we het ook vinden we weten gewoon dat dit de beste oplossing is voor ons en zeker voor een pup.
Groetjes
Groetjes
-
Marja
- Zeer actief
Frenkie schreef:Allemaal bedankt voor jullie reactie! Mijn vriend en ik hebben er de afgelopen dagen nog eens heel goed over nagedacht en we zijn tot de conclusie gekomen dat we nog een paar jaartjes wachten met het nemen van een pup. Het is gewoon nog niet het juiste moment alhoewel we een 2e hond erg leuk hadden gevonden. Maar over een paar jaar is ons leven hopelijk stabieler en hebben we meer tijd voor een pup. We gaan hopelijk eerst nog een tijdje van Timo genieten en dan over een tijdje een pup erbij nemen. Hoe jammer we het ook vinden we weten gewoon dat dit de beste oplossing is voor ons en zeker voor een pup.
Groetjes
groetjes Marja Zara en Stapper

-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer: