Ik heb een puppy van 8 weken oud.
Hij is heel lief, hij kwispelt, speelt (bijt) en slaapt veel . Een echte pup dus!
Toch voel ik me nogal onzeker. Dit is de eerste hond die ik zelf opvoed. Zaterdag gaan we naar cursus met hem. Maar ik ben zo bang dat ik hem nu al iets leer/niet bestraf wat helemaal niet mag.
Hij slaapt bijvoorbeeld in zijn bench (gesloten) en dat gaat prima. 's nachts rond een uur of 2 gaat ie piepen, dan laat ik hem eruit om te plassen. Dan gaat hij weer keurig slapen en ik ook. Om 7 uur piept ie weer en mag hij weer eruit om te plassen. Om 7 uur staan we ook allemaal op.
Ik ben blij dat hij piept als hij wil plassen en daarna weer slaapt. Maar ik vraag me ook af of het goed is om hem eruit te laten als hij piept. Hij moet nu ook gaan leren (eventjes) alleen in een gesloten bench te blijven als hij niet slaapt! Ik ben bang dat hij nu steeds blijft piepen. Hoe leer ik hem om stil in zijn bench te blijven als ik dat wil?
Disney
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onzeker
Moderator: moderatorteam
- starfleet
- Erelid
Re: Onzeker
Een puppie moet je altijd gelijk laten plassen als hij aangeeft te moeten plassen. Het is fijn dat hij het zo keurig aangeeft en het al een paar uur redt 's nachts.Disney schreef:Ik heb een puppy van 8 weken oud.
Hij is heel lief, hij
Ik ben blij dat hij piept als hij wil plassen en daarna weer slaapt. Maar ik vraag me ook af of het goed is om hem eruit te laten als hij piept. Hij moet nu ook gaan leren (eventjes) alleen in een gesloten bench te blijven als hij niet slaapt! Ik ben bang dat hij nu steeds blijft piepen. Hoe leer ik hem om stil in zijn bench te blijven als ik dat wil?
Disney
Anne
- Disney
- Vaste gebruiker
-
Suuz
- Zeer actief
Hij is nu pas 8 weken?Ik ben bang dat hij nu steeds blijft piepen. Hoe leer ik hem om stil in zijn bench te blijven als ik dat wil?
Waarom moet hij nu al leren stil te zijn als jij dat wil?
Het belangrijkste is nu toch dat hij zindelijk word.
Ik denk dat je met 8 weken nog geen eisen moet stellen maar gewoon veel geduld moet hebben en vooral van hem moet genieten!!
- Disney
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je pup is echt nog heel erg jong hoor! Het leren alleen te blijven moet je nu nog niet willen doen met behulp van de bench. Gewoon als je op de wc zit de deur sluiten maakt al dat de pup even een aantal tellen alleen is. Dat is al aanleren om alleen te blijven!
Succes vandaag!
Succes vandaag!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie