Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
agressief tijdens bewaken van buit
Moderator: moderatorteam
-
Moira
- geregistreerd lid
- Contacteer:
agressief tijdens bewaken van buit
Sinds een week of 6 hebben wij er een beagle bij.
Bono is een beagle van 3 jaar, en het gaat tot nu toe vrij aardig, onze Bas went gelukkig steeds meer aan hem.
Maar er is soms een vrij ernstig probleem met Bono :
Als hij iets heeft gepakt wat hij niet mag hebben, dan bewaakt hij het met heel zijn leven : Dat wil zeggen, wanneer ik zeg dat hij het los moet laten, dan blijft hij er bij zitten, en verroert zich verder niet.
Kom ik dan in de buurt ,dan begint hij echt te grommen naar me !
En word ik dan boos , dan komt hij gewoon grommend op me af !
Mijn vraag is :
Op welke manier kan ik het beste duidelijk maken dat ik de baas ben ?
Of is het een betere optie om niet de strijd aan te gaan, en gewoon met een snoepje proberen te ruilen ? Dit heb ik dus uiteindelijk maar gedaan, maar krijgt hij dan het gevoel dat hij beloond wordt ?
Dit probleem werd ons al verteld toen wij Bono overnamen, dus we waren er wel op bedacht. Maar het is soms best wel vervelend.
Dus wie heeft tips voor me ?
Bono is een beagle van 3 jaar, en het gaat tot nu toe vrij aardig, onze Bas went gelukkig steeds meer aan hem.
Maar er is soms een vrij ernstig probleem met Bono :
Als hij iets heeft gepakt wat hij niet mag hebben, dan bewaakt hij het met heel zijn leven : Dat wil zeggen, wanneer ik zeg dat hij het los moet laten, dan blijft hij er bij zitten, en verroert zich verder niet.
Kom ik dan in de buurt ,dan begint hij echt te grommen naar me !
En word ik dan boos , dan komt hij gewoon grommend op me af !
Mijn vraag is :
Op welke manier kan ik het beste duidelijk maken dat ik de baas ben ?
Of is het een betere optie om niet de strijd aan te gaan, en gewoon met een snoepje proberen te ruilen ? Dit heb ik dus uiteindelijk maar gedaan, maar krijgt hij dan het gevoel dat hij beloond wordt ?
Dit probleem werd ons al verteld toen wij Bono overnamen, dus we waren er wel op bedacht. Maar het is soms best wel vervelend.
Dus wie heeft tips voor me ?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: agressief tijdens bewaken van buit
gewoon ruilen, waarom niet? Hij geeft z'n bezit af in ruil voor iets anders... is toch niets verkeerds aan?Moira schreef:Of is het een betere optie om niet de strijd aan te gaan, en gewoon met een snoepje proberen te ruilen ? Dit heb ik dus uiteindelijk maar gedaan, maar krijgt hij dan het gevoel dat hij beloond wordt ?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gewoon ruilen moet je zien als trainen. Je leert de hond dat je geen bedreiging bent al hij iets heeft omdat er iets te verdienen valt. Het is onzin dat een hond altijd alles maar blij moet af willen geven aan een ranghogere. Ik ken geen éen hond die dat doet. Als ze even kans zien brommen ze of snappen ze en ze maken alleen dat ze wegkomen als ze bang zijn te veranderen in een gatenkaas.
Het is dus normaal te noemen dat Bono zijn hebbedingetjes verdedigt want hij snapt dat jij dat komt afpakken en dat vind hij niet leuk.
Lekker ruilen dus, dan gaat hij het vanzelf wel leuk vinden!
Het is dus normaal te noemen dat Bono zijn hebbedingetjes verdedigt want hij snapt dat jij dat komt afpakken en dat vind hij niet leuk.
Lekker ruilen dus, dan gaat hij het vanzelf wel leuk vinden!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik denk dat dit boek ondertussen ook in het Nederlands uit isWil de hond schreef:Er is een heel goed boekje geschreven over dit onderwerp door Jean Donaldson. Het is wel in het engels maar echt een aanrader voor je.
Het heet "Mine" en het ISBN is: 0-9705629-4-2
Ik heb het gekocht via "Break The Chain".

ISBN: 9077462260
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
-
Moira
- geregistreerd lid