Hallo,
Ik heb een airedale terrier van 10 jaar oud.Echt een geweldige hond.Nooit problemen mee gehad totdat hij opeens(weet eigenlijk niet eens meer vanaf wanneer dit begonnen is) extreem bang is voor onweer.Tegenwoordig zelfs als het een beetje harder begint te regenen.Hij is dan zo angstig dat hij niet meer reageert op ons,op iets lekkers of wat dan ook.Hij begint met zijn poten op de betonvloer(we hangen hem dan vast in de garage aan zijn riem) te krabben,laat zijn urine lopen en soms ook ontlasting.Daar krabt hij dan in met gevolg dat zijn poten naderhand helemaal kapot zijn.Dit is zeer moeilijk als het 's nachts begint te regen/onweren of wanneer we effe niet thuis zijn.Hij is ook bang voor vuurwerk,maar dan kunnen we vantevoren maatregelen nemen door hem pilletjes te geven die we van de dierenarts krijgen.Maar bij regen of onweer gaat dit niet.En dit doen we alleen 1x per jaar met oud en nieuw!Lijkt me ook niet zo gezond.Ik heb ook al homeopatische druppels/pilletjes geprobeerd.Niks helpt!
Heeft iemand een idee om dit gedrag om te buigen want ik zie met angst en beven de zomer tegemoet met meerdere onweersbuien etc.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
extreem angstig regenbui/onweer
Moderator: moderatorteam
-
molleke
- nieuw lid
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
molleke
- nieuw lid
Ik vind het ook heel zielig als ik hem moet vastmaken maar als ik hem gewoon bij ons in de kamer laat gaat hij heen en weer lopen,hard hijgen,water loopt hem uit zijn bek, springt op de bank,laat urine overal gewoon lopen en heeft ook al eens ontlasting laten lopen.Ik weet dat hij dan zooooooo vreselijk bang is.We hebben vanalles geprobeerd.Zijn gedrag negeren,proberen af te leiden etc.Niks helpt.Dus dat vastbinden is een soort zelfbescherming.Als er s'nachts onweer komt doet hij zelf alle deuren open en komt hij onze slaapkamer binnen.Dan ga ik met hem naar beneden en maak hem aan zijn riem vast.Soms sta ik dan zolang naast hem totdat het weer rustig is.Dit is slecht voor mijn nachtrust....
Ik heb ook maar een beetje hoop dat iemand een idee heeft.verder is het de fitste en liefste,grappigste hond die je je kunt voorstellen!
Ik heb ook maar een beetje hoop dat iemand een idee heeft.verder is het de fitste en liefste,grappigste hond die je je kunt voorstellen!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
molleke
- nieuw lid
voor aimee
Hallo Aimee,
Wat jij voorstelt over die bench daar heb ik ook even aan gedacht.Maar als het onweert hoe krijg ik hem daar in godsnaam in.Het is geen klein hondje!Maar als dit zou lukken zou ik misschien nog een donkere deken erover kunnen doen zodat hij in elk geval de lichtflitsen niet kan zien,maar het geluid v.h onweer hoort hij dan toch!
Wat jij voorstelt over die bench daar heb ik ook even aan gedacht.Maar als het onweert hoe krijg ik hem daar in godsnaam in.Het is geen klein hondje!Maar als dit zou lukken zou ik misschien nog een donkere deken erover kunnen doen zodat hij in elk geval de lichtflitsen niet kan zien,maar het geluid v.h onweer hoort hij dan toch!
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1