Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lawaai bij alleen thuis *help*

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

BB.Alou
geregistreerd lid

Lawaai bij alleen thuis *help*

Ongelezen bericht door BB.Alou »

Hallo iedereen.

Het is alweer even geleden sinds ik hier ben geweest. We hebben het namelijk druk gehad met verhuizen! Balou heeft het hier goed naar haar zin. Alleen is er nog steeds iets wat ze maar niet kwijtraakt en dat is lawaai maken als we weg zijn.

De buren zeggen dat ze het niet zozeer erg vinden maar het zo zielig vinden voor Balou. We hebben een aantal aanpassingen gedaan om het gedrag te veranderen. We hebben een hormonenverspreider, ze ligt 's nachts en als we weg gaan in de bijkeuken waar ook het eten staat en speeltjes liggen (afgeschermd met een hekje), we negeren haar bij aankomst en bij het weggaan en ik oefen met aldoor een beetje langer weg gaan.

Nu zag ik laatst een ander merk van de hormonen waar ze rustig van zou moeten worden. Wat is het beste merk??? En heeft iemand nog meer ideeen met wat ik zou kunnen doen om het gedrag aan te pakken?

Ik zou er heel erg blij mee zijn want ik word er soms wanhopig van.

ALvast veel dank!

Groetjes,

Leonie.
starfleet
Erelid

Re: Lawaai bij alleen thuis *help*

Ongelezen bericht door starfleet »

BB.Alou schreef: we negeren haar bij aankomst en bij het weggaan en ik oefen met aldoor een beetje langer weg gaan.
Je kan dat alleen oefenen/trainen door niet langer weg te gaan dan ze aankan, dus voor ze gaat piepen terug en die tijd dan langzaam uitbreiden. Als ze na een kwartier begint te piepen, dus binnen dat kwartier weer terug. Als ze na vijf minuten piept en je blijft een kwartier weg is dat geen opbouwen.

Anne
BB.Alou
geregistreerd lid

Ja dat is waar. Daar let ik ook op. Maar ze begint soms heel zachtjes en dan ben ik dus al te laat. En heel soms begint ze ook pas na een lange tijd en soms direct.

Maar als ik terug kom en ze heeft geen geluid gemaakt, moet ik haar dan ook negeren?
BB.Alou
geregistreerd lid

Oke, dat doe ik dan gelukkig goed. Ik ga er mee aan de slag!

Maar als iemand wat info kan geven over de rustgevende hormonen hoor ik dat graag.
Wen-en-Vince
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wen-en-Vince »

Hoi,

Ik heb thuis D.A.P. gehaald bij de dierenarts omdat onze pup niet echt kon wennen in ons huis. Volgens de arts is ze ook te vroeg bij haar moeder weg gehaald.
En het werkt perfect eigenlijk, je ziet gewoon dat ze ook een stuk rustiger is geworden..alleen zit ze nu in haar sloop fase hehehhehe :roll:
Het is wel prijzig maar allicht kan je het misschien proberen.

Groetjes wendy vincent jackie en toshi
BB.Alou
geregistreerd lid

Wen-en-Vince schreef:Hoi,

Ik heb thuis D.A.P. gehaald bij de dierenarts omdat onze pup niet echt kon wennen in ons huis. Volgens de arts is ze ook te vroeg bij haar moeder weg gehaald.
En het werkt perfect eigenlijk, je ziet gewoon dat ze ook een stuk rustiger is geworden..alleen zit ze nu in haar sloop fase hehehhehe :roll:
Het is wel prijzig maar allicht kan je het misschien proberen.

Groetjes wendy vincent jackie en toshi
Ja D.A.P. heb ik van gehoord. Ik heb een ander merk namelijk vandaar dat ik daar even nieuwsgierig naar was. Dank je wel hiervoor. En natuurlijk ook heel veel sterkte met de sloopfase! :neenee:
marinadejong
nieuw lid

Ongelezen bericht door marinadejong »

Hallo,

Misschien is Bach Bloesem Therapie een oplossing. Ik gebruik het ook voor mijn hond en die heeft er weldegelijk baat bij. Je kunt er ook boekjes van kopen waarin je precies kunt lezen welke bloesem geschikt is voor eenzaamheid en verlatingsangst. Op deze website staat ook een korte uitleg. http://www.devrolijkeviervoeters.org/bachbloesem.htm.

Misschien is het ook wat voor jullie.

Groetjes,
Marina & Sara

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”