Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet ik hier nu mee?
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
Wat moet ik hier nu mee?
Doordat ik een klusje in huis heb, waar ik iemand voor heb gevraagd, heb ik nu een vraag.
Mijn hond is nogal wat onstuimig als er bezoek komt, vindt dat gewoon erg geweldig en uiteraard probeer ik dat in te dammen, wat op zich redelijk, maar nog niet vlekkeloos lukt.
Maar tegen deze man ging ze tekeer, continue blaffen en ik kreeg haar eerst niet gekalmeerd. Ik dacht, ik geef haar een kluifje, dan kan ze niet blaffen.
Normaal gesproken gaat ze als ze een kluifje krijgt, dat aan iedereen laten zien, zo van 'kijk ik heb een kluifje en jij lekker niet', tenminste zo interpreteer ik dat, maar dat kan ik fout hebben.
Dus ze loopt al paraderend en wel langs die man en die grijpt heel plotseling het kluifje van haar af. Ik schrok ervan, ik heb nl. een half jaar een opvanghondje gehad en die had je dan een knauw gegeven.
Gelukkig deed ze dat niet, maar ik zei wel, dat hij dat voortaan niet meer moest doen.
Nou zegt hij, als ik het af wil pakken, moet ik dat kunnen anders heeft die hond een probleem.
Ik nog uitleggen over het opvangertje, maar het was tegen dovenmansoren. Het is nog iemand, die gelooft in het aftuigen van een hond, om te laten zien, dat jij de baas bent.
Maar goed, die man moet hier nog een aantal keren zijn, hoe zorg ik nu, dat ze niet gaat blaffen? Ik wil niet, dat hij mijn hond gaat slaan en daar zie ik hem echt voor aan. Hij 'gooide' mijn kat ook van de rugleuning van de stoel, waar hij normaal gesproken op mag zitten.
Mijn hond is nogal wat onstuimig als er bezoek komt, vindt dat gewoon erg geweldig en uiteraard probeer ik dat in te dammen, wat op zich redelijk, maar nog niet vlekkeloos lukt.
Maar tegen deze man ging ze tekeer, continue blaffen en ik kreeg haar eerst niet gekalmeerd. Ik dacht, ik geef haar een kluifje, dan kan ze niet blaffen.
Normaal gesproken gaat ze als ze een kluifje krijgt, dat aan iedereen laten zien, zo van 'kijk ik heb een kluifje en jij lekker niet', tenminste zo interpreteer ik dat, maar dat kan ik fout hebben.
Dus ze loopt al paraderend en wel langs die man en die grijpt heel plotseling het kluifje van haar af. Ik schrok ervan, ik heb nl. een half jaar een opvanghondje gehad en die had je dan een knauw gegeven.
Gelukkig deed ze dat niet, maar ik zei wel, dat hij dat voortaan niet meer moest doen.
Nou zegt hij, als ik het af wil pakken, moet ik dat kunnen anders heeft die hond een probleem.
Ik nog uitleggen over het opvangertje, maar het was tegen dovenmansoren. Het is nog iemand, die gelooft in het aftuigen van een hond, om te laten zien, dat jij de baas bent.
Maar goed, die man moet hier nog een aantal keren zijn, hoe zorg ik nu, dat ze niet gaat blaffen? Ik wil niet, dat hij mijn hond gaat slaan en daar zie ik hem echt voor aan. Hij 'gooide' mijn kat ook van de rugleuning van de stoel, waar hij normaal gesproken op mag zitten.
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
mysticfun
- geregistreerd lid
-
pepim
- Zeer actief
Ja dat heb ik ook geprobeerd, ben helaas niet zo assertiefM@ri@nne schreef:Ik had die vent toch echt ff duidelijk gemaakt dat in mijn huis mijn regels gelden.![]()
![]()
Ik begrijp alleen niet, dat ze zo tekeer tegen hem gaat, dat doet ze tegen andere mensen niet, hoe komt dat dan?
@Mysticfun, ik weet niemand anders, dat is nu net het probleem.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
-
Daan
kun je de hond niet in de tuin doen als die man er is?
Dat klinkt een beetje bot van mij, maar ik krijg regelmatig mensen over de vloer (en kinderen) die menen 'populair' te moeten doen.
Ik lever mijn honden daar niet aan uit, en bij kinderen wil ik alles met engelengeduld begeleiden, maar als er iemand voor mijn cv komt , wil ik dat die cv gemaakt wordt en heb ik geen boodschap aan betweters, en uitleggen heb ik ook niet altijd zin, dus hup in de tuin....
Dat klinkt een beetje bot van mij, maar ik krijg regelmatig mensen over de vloer (en kinderen) die menen 'populair' te moeten doen.
Ik lever mijn honden daar niet aan uit, en bij kinderen wil ik alles met engelengeduld begeleiden, maar als er iemand voor mijn cv komt , wil ik dat die cv gemaakt wordt en heb ik geen boodschap aan betweters, en uitleggen heb ik ook niet altijd zin, dus hup in de tuin....
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Hij kwam er tóch bij mij niet meer inpepim schreef:ik weet niemand anders, dat is nu net het probleem.
Jij jarenlang je hond goed opvoeden en hij zal dat in een paar dagen met dat achterlijke gedrag teniet doen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
pepim
- Zeer actief
Ik snap wel, dat jullie zeggen, die man kwam er bij mij niet meer in.
Maar ik had hem al gevraagd, ik zit een beetje met mijn rug tegen de muur, zeg maar.
Mijn w.c boven staat op instorten, daar moet ik echt een andere voor hebben, die kunnen we niet meer gebruiken.
@Mercedes O toch, ja dan ga ik haar daar niet voor corrigeren of zo, ze blaft dan terecht blijkbaar!
@Daan Ja ik zou haar in de tuin kunnen doen en discussies ga ik verder niet meer met hem aan, maar ja ik ben zo'n muts, ik zat met verstand naar zijn opvoedkunde te luisteren
@Tekkel Als ik zou kunnen, zou ik het doen, het is een financieel probleem zeg maar.
Maar ik had hem al gevraagd, ik zit een beetje met mijn rug tegen de muur, zeg maar.
Mijn w.c boven staat op instorten, daar moet ik echt een andere voor hebben, die kunnen we niet meer gebruiken.
@Mercedes O toch, ja dan ga ik haar daar niet voor corrigeren of zo, ze blaft dan terecht blijkbaar!
@Daan Ja ik zou haar in de tuin kunnen doen en discussies ga ik verder niet meer met hem aan, maar ja ik ben zo'n muts, ik zat met verstand naar zijn opvoedkunde te luisteren
@Tekkel Als ik zou kunnen, zou ik het doen, het is een financieel probleem zeg maar.
- M@ri@nne
- Zeer actief
En hij is de enige kerel op aarde die dit kan?pepim schreef:Ik snap wel, dat jullie zeggen, die man kwam er bij mij niet meer in.
@Daan Ja ik zou haar in de tuin kunnen doen en discussies ga ik verder niet meer met hem aan, maar ja ik ben zo'n muts, ik zat met verstand naar zijn opvoedkunde te luisteren![]()
Groetjes, Marianne.

- starfleet
- Erelid
Wat Mercedes zegt. Ik zou proberen rustig met de man te praten dat je wil dat hij haar negeert. Verder zou ik haar aan de lijn bij me houden binnen als die man aan het klussen is in de dezelfde ruimte en veel met haar in de tuin gaan zitten.pepim schreef: Ik begrijp alleen niet, dat ze zo tekeer tegen hem gaat, dat doet ze tegen andere mensen niet, hoe komt dat dan?
Eerste keus man wegsturen en een ander zoeken
Anne
-
pepim
- Zeer actief
Nee dat denk ik niet, maar ik weet echt niemand anders, dus ik dacht ik vraag hier even raad, ik ga heus wel voor mijn hond staan indien nodig, maar ik dacht mss, dat ik het zo kan oplossen, dat én mijn wc wordt gemaakt én mijn hond met rust gelaten.M@ri@nne schreef:En hij is de enige kerel op aarde die dit kan?pepim schreef:Ik snap wel, dat jullie zeggen, die man kwam er bij mij niet meer in.
@Daan Ja ik zou haar in de tuin kunnen doen en discussies ga ik verder niet meer met hem aan, maar ja ik ben zo'n muts, ik zat met verstand naar zijn opvoedkunde te luisteren![]()
Ik ben zelf erg handig, maar dit kan ik denk ik niet, vloeren leggen ok, bouwpakketten in elkaar zetten ook, maar gas en sanitair waag ik me niet aan.
Misschien moet ik ook maar een cursus gaan volgen.
Maar ik zit nu met hem opgescheept het is niet anders, ik moet het nu van het vermijden hebben zeg maar.
Achteraf kan ik me wel voor mijn kop slaan, toen de kinderen klein waren ( ik heb nu pubers) is hij hier ook eens geweest en heeft ooit mijn oudste op zijn hand geslagen.
Was toen 3 jaar denk ik, was ik helemaal vergeten :N: En toen was vermijden ook mijn tactiek
-
pepim
- Zeer actief
Ja Mercedes heeft gelijk, snap ik. Het is een dominante man en och wat ben ik daar niet tegen opgewassen :N:starfleet schreef:Wat Mercedes zegt. Ik zou proberen rustig met de man te praten dat je wil dat hij haar negeert. Verder zou ik haar aan de lijn bij me houden binnen als die man aan het klussen is in de dezelfde ruimte en veel met haar in de tuin gaan zitten.pepim schreef: Ik begrijp alleen niet, dat ze zo tekeer tegen hem gaat, dat doet ze tegen andere mensen niet, hoe komt dat dan?
Eerste keus man wegsturen en een ander zoeken
![]()
Anne
Ok, aan de lijn is ook nog een idee, bedankt
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Wat moet ik hier nu mee?
Oh, die meneer kwam mijn huis niet meer in. Dan maar een half afgemaakte klus, dag meneer, ik wil geen randdebielen in de buurt van mijn kinderen en mijn dieren.pepim schreef:Doordat ik een klusje in huis heb, waar ik iemand voor heb gevraagd, heb ik nu een vraag.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
pepim
- Zeer actief
Volgende keer komt hij er idd niet meer in, maar nu? Nu heb ik geen keus, ik hoop, dat het zo snel mogelijk af is. Dat riekt inderdaad naar 'lafaard', snap ik, maar ik weet het niet anders op te lossen.Hanneke2 schreef: Oh, die meneer kwam mijn huis niet meer in. Dan maar een half afgemaakte klus, dag meneer, ik wil geen randdebielen in de buurt van mijn kinderen en mijn dieren.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Je hebt wel een keus.pepim schreef:Volgende keer komt hij er idd niet meer in, maar nu? Nu heb ik geen keus, ik hoop, dat het zo snel mogelijk af is. Dat riekt inderdaad naar 'lafaard', snap ik, maar ik weet het niet anders op te lossen.Hanneke2 schreef: Oh, die meneer kwam mijn huis niet meer in. Dan maar een half afgemaakte klus, dag meneer, ik wil geen randdebielen in de buurt van mijn kinderen en mijn dieren.
Groetjes, Marianne.

-
pepim
- Zeer actief
Ok ik snap wat je bedoelt, maar dit gaat zwart en verder ken ik niemand anders en het is nu zo, dat als je de wc boven zou willen gebruiken, dat je dan de kans maakt om met wc en al om te smakken zeg maar.M@ri@nne schreef:Je hebt wel een keus.pepim schreef:Volgende keer komt hij er idd niet meer in, maar nu? Nu heb ik geen keus, ik hoop, dat het zo snel mogelijk af is. Dat riekt inderdaad naar 'lafaard', snap ik, maar ik weet het niet anders op te lossen.Hanneke2 schreef: Oh, die meneer kwam mijn huis niet meer in. Dan maar een half afgemaakte klus, dag meneer, ik wil geen randdebielen in de buurt van mijn kinderen en mijn dieren.
Ja ik weet het ik ben een muts, ik baal ook van mezelf, dat ik niet beter voor mezelf kan opkomen, maar ja het is nu even niet anders. Ik wil nu iig niet mijn hond in de steek laten.
Ik hoop, dat iemand mij nog kan volgen? Uitleggen is niet echt mijn fort.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt idd wel een keus, en die maak je als je zegt dat je deze man de klus wilt laten afmaken (door welke redenen dan ook). Is prima hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar dan moet je er dus voor zorgen dat hij je dieren niet meer kan lastig vallen. De optie van hond in de tuin en poes in een slaapkamer lijkt mij dan wel een goeie.
Persoonlijk zou ik niet met deze man in discussie gaan over honden opvoeden....... met zulke figuren valt niet te praten. Sterker nog, straks wil hij z'n gelijk halen en stapt ie weer op je hond (in de tuin) af.
Maar dan moet je er dus voor zorgen dat hij je dieren niet meer kan lastig vallen. De optie van hond in de tuin en poes in een slaapkamer lijkt mij dan wel een goeie.
Persoonlijk zou ik niet met deze man in discussie gaan over honden opvoeden....... met zulke figuren valt niet te praten. Sterker nog, straks wil hij z'n gelijk halen en stapt ie weer op je hond (in de tuin) af.

-
pepim
- Zeer actief
Dat bedoel ik Natas ik wil de confrontatie uit de weg gaan. En ja dat ik fout gekozen heb, is me al lang al duidelijk, maar voor mijn gevoel kan ik niet meer terug. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.Natas. schreef:Je hebt idd wel een keus, en die maak je als je zegt dat je deze man de klus wilt laten afmaken (door welke redenen dan ook). Is prima hoor, begrijp me niet verkeerd.
Ik kan Mizou eventueel ook nog naar mijn moeder brengen, katten opgesloten, maar jee, wat een haken en ogen!
Hij vertelde over een exvriendin, die een onopgevoede herder van 6 jaar oud had en als hij los was, niet terug kwam.
Uiteraard klaarde hij de klus
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ow gatver wat een engerd! :N:
Maar jij moet ondertussen roeien met de riemen die je hebt, en dat zijn een kapotte wc, een hond, een kat, een zwarte klus, een engerd en je eigen karakter.
Ik zou die man niet meer in m'n huis moeten, maar dat jij het gevoel hebt hier niet meer onderuit te kunnen is ook legitiem. Iedereen reageert weer anders.
Hou Mizou maar bij hem vandaan en laat hem snel de klus klaren.
Aan deze ezel-engerd stoot je je geen 2de keer
Maar jij moet ondertussen roeien met de riemen die je hebt, en dat zijn een kapotte wc, een hond, een kat, een zwarte klus, een engerd en je eigen karakter.
Ik zou die man niet meer in m'n huis moeten, maar dat jij het gevoel hebt hier niet meer onderuit te kunnen is ook legitiem. Iedereen reageert weer anders.
Hou Mizou maar bij hem vandaan en laat hem snel de klus klaren.
Aan deze ezel-engerd stoot je je geen 2de keer

-
Daan
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Daan
-
pepim
- Zeer actief
Morgenavond komt hij weer, en inderdaad in de badkamerDaan schreef:Hij hoeft niet in de tuin, hij is bezig in de badkamerNatas. schreef:Hahahaha, ja en met de deur op slot.......... dat HIJ niet de tuin in kan
Als ik dit overigens van een ander had gelezen, had ik net zo gereageerd. Hoe dom kun je zijn? Ik dus behoorlijk
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
pepim
- Zeer actief
Het is allemaal goed gegaan, gelukkig.
We hebben weer een knappe wc en ik had van tevoren een dik anderhalf uur gelopen, zodat ze flink moe zou zijn.
Hij ging gelijk aan het werk en Mizou heb ik bij me gehouden. Hij deed nu niet raar en ik was overal op bedacht eerlijk gezegd, maar het rampenscenario ging gelukkig niet door.
Toen hij wegging aaide hij haar en ze ging meteen zijn hand likken
.
Overigens blafte ze wel weer tegen hem, en ik dacht als hij er wat van zegt, zeg ik gewoon, dat hij haar moet negeren, maar dat was niet nodig.
Ik ben opgelucht, Mizou geen trauma en ik vraag hem uiteraard never meer!
Nog bedankt voor jullie reacties
We hebben weer een knappe wc en ik had van tevoren een dik anderhalf uur gelopen, zodat ze flink moe zou zijn.
Hij ging gelijk aan het werk en Mizou heb ik bij me gehouden. Hij deed nu niet raar en ik was overal op bedacht eerlijk gezegd, maar het rampenscenario ging gelukkig niet door.
Toen hij wegging aaide hij haar en ze ging meteen zijn hand likken
Overigens blafte ze wel weer tegen hem, en ik dacht als hij er wat van zegt, zeg ik gewoon, dat hij haar moet negeren, maar dat was niet nodig.
Ik ben opgelucht, Mizou geen trauma en ik vraag hem uiteraard never meer!
Nog bedankt voor jullie reacties
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Het is gelukkig goed gegaan, en ik snap het wel hoor, ik ben ook niet zo'n enorme held.pepim schreef:Volgende keer komt hij er idd niet meer in, maar nu? Nu heb ik geen keus, ik hoop, dat het zo snel mogelijk af is. Dat riekt inderdaad naar 'lafaard', snap ik, maar ik weet het niet anders op te lossen.Hanneke2 schreef: Oh, die meneer kwam mijn huis niet meer in. Dan maar een half afgemaakte klus, dag meneer, ik wil geen randdebielen in de buurt van mijn kinderen en mijn dieren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
pepim
- Zeer actief
Je hebt gelijk hoor, ik werk eraan, maar Keulen en Aken werden ook niet op één dag gebouwd.Hanneke2 schreef:Het is gelukkig goed gegaan, en ik snap het wel hoor, ik ben ook niet zo'n enorme held.pepim schreef:Volgende keer komt hij er idd niet meer in, maar nu? Nu heb ik geen keus, ik hoop, dat het zo snel mogelijk af is. Dat riekt inderdaad naar 'lafaard', snap ik, maar ik weet het niet anders op te lossen.Hanneke2 schreef: Oh, die meneer kwam mijn huis niet meer in. Dan maar een half afgemaakte klus, dag meneer, ik wil geen randdebielen in de buurt van mijn kinderen en mijn dieren.Maar met conflicten uit de weg gaan schiet je uiteindelijk echt geen moer op.
Ik heb ook vaak, dat ik dingen niet verwacht en dan met mijn mond vol tanden sta en pas later bedenk, o ja ik had dit of dat moeten zeggen
@Natas: Dit gaat me in iig niet meer gebeuren en ik ben ook erg blij!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
pepim
- Zeer actief