Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met voeten spelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bella
Vaste gebruiker

Met voeten spelen

Ongelezen bericht door Bella »

Bella heeft van mijn vader geleerd dat hij met blote voeten mag spelen...

Heel fijn, maar iedere onbekende die zijn/of haar schoenen heeft uit getrokken, daar begint zij mee te spelen. Nu is het fantastisch weer en de meeste amsterdammers zitten heerlijk in het park met slippers of iets dergelijks en Bella rent op ze af (zoals een jonge herder dat doet) en stopt pas als ik er bijna ben.

Dit doet ze ook met eten en dergelijke. Als ze weet dat ze fout zit dan maakt ze er een spelletje van.

Ik ga dan niet achter haar aan rennen beloon haar als ze besluit te komen. Als ze te dicht bij me rent grijp ik haar nog wel eens in haar kladden om duidelijk te maken dat ik het meen.

Echter ze luisterd perfect. Tot ze bedenkt dat ik het niet leuk vind als ze met anderer mensen speelt (en dan met name de mensen die het niet willen). Als mensen het namelijk niet willen negeert ze de reactie van die persoon en wacht tot die hun voeten bewegen...

Iemand een suggestie?

Groetjes Desiree
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

:smile: Begrijp ik het nou goed en rent ze op iedereen zijn blote voeten af.......... :smile:

Ik begrijp dat het een probleem voor je is, maar het is erg komisch. :mrgreen:

Maar om even op het probleem in te gaan. Wat doet ze als je dan zelf weg rent de andere kant op, op zo'n moment ?

Want ik denk dat het niet luisteren op momenten dat ze iets doet wat niet mag, een direct gevolg is van jouw reactie.
Bella
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bella »

uhm, ja het is inderdaad erg komisch, maar niet verstandig om te doen bij bijvoorbeeld bodybuilders etc. :mrgreen:

Als ik hard weg ren komt ze achter me aan. na en minuut of vijf (ze neemt haar tijd om diegene even goed te sarren).. Alleen in een vol park is het niet altijd even makkelijk om weg te rennen. :roll:

Hier is trouwens een foto van d'r Afbeelding

groetjes Desiree
Jasmijn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasmijn »

ikke had met Aimee ongeveer hetzelfde probleem.
ik ben met een fluitje gaan trainen, en als ik fluit komt ze 99.999% van de tijd.
als ik roep wil ze het nog wel eens negeren, maar als ik fluit (vind ze zo een leuk geluid ofzo, en ze weet als ze dan komt dat ze een stukje rodiworst krijgt :D:D:D)
en ja, afleiden, zorgen dat jij gewoon 100 keer zo leuk bent als de blote voeten!
succes ermee!!

Groetjes Jasmijn.

ps, je kan ook altijd zelf nog de hele tijd op blote voeten gaan lopen :smile: :mrgreen:
groetjes Jasmijn
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Bella schreef:uhm, ja het is inderdaad erg komisch, maar niet verstandig om te doen bij bijvoorbeeld bodybuilders etc. :mrgreen:

Als ik hard weg ren komt ze achter me aan. na en minuut of vijf (ze neemt haar tijd om diegene even goed te sarren).. Alleen in een vol park is het niet altijd even makkelijk om weg te rennen. :roll:

Hier is trouwens een foto van d'r Afbeelding

groetjes Desiree
Hele mooie hond......... :ok: maar ik weet geen oplossing voor het voetenprobleem helaas. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”