Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen probleem maar vraag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Geen probleem maar vraag

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Waarom wil Bram nooit bij mij liggen als ik ook lig?

Ik was in de tuin aan het werk en Bram ging even op z'n kussen liggen, z'n ogen vielen bijna dicht. Ik leg voor mezelf ook een kussen op de grond en ga languit naast hem liggen, leek me wel gezellig.

Hij blijft een minuut naar me kijken en loopt dan weg om binnen te gaan liggen.

Toen vond ik er ook niks meer aan en ben ik weer aan de slag gegaan. Meneertje komt direct aantrippelen om te kijken wat ik aan het doen ben.

Stink ik? Vind hij me niet leuk? Of is het ongemakkelijk voor hem?

Hij wil ook nooit bij me in of op bed liggen, maar op de grond. Op de bank ligt hij wel altijd bij me, maar dan zit ik.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja...dat is een goeie..
Misschien omdat hij het niet gewend is? dat hij het vreemd vindt?

Rimpel hier weet niet beter.. :mrgreen:
Als hij op zijn kussen ligt te zonnebaden of wat dan ook ga ik geregeld bij hem liggen kroelen..
Hij blijft dan heeeeerlijk liggen...diepe zuchten...

Maar bed? Daar wil hij alleen bijkomen als ik slaap...als we naar bed gaan gaat hij op zijn kussen en halverwege de nacht kom ie bij mij liggen..

Bij mij komt Rimpel dus nooit liggen op de bank...TENZIJ Robin op de bank ligt en hij dus niet op zijn vaste plekkie naast de baas kan liggen...dan komt hij uit nood bij me...
:mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

of je stinkt weet ik niet :mrgreen:

wat gewoon kan, is dat hij het raar vind, dat hij die houding van jou niet zo goed snapt en het dus als iets vreemds ziet, je bent natuurlijk vrij intensief met hem bezig, qua training/gehoorzaamheid en echt samen plat gebeurt niet vaak neem ik aan...

en soms is er geen echte reden voor, maar gewoon om toch... :19: :mrgreen:
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Ik kan je niet helpen met je vraag.

Heb hier een zwaan-kleef-aan naast me liggen.

Zullen we eens een dagje ruilen? Kan jij lekker
plakken met Dana en kan ik tenminste eens lekker ruim
zitten zonder zwaantje :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Geen idee :19:
Ik heb hier precies het omgekeerde: zodra ik op de bank ga zitten (of soms liggen), willen beide honden altijd bij me liggen. Zeker als ze een kluifje hebben, is het 'strijden' om het plekje naast mij.
Ook geen idee waarom dat is :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik denk dat je stinkt. :mrgreen:

haha, nee hoor. Misschien doe je het te weinig? Femke loopt overigens ook van me weg, die vind het niet prettig als ik een onderdanige houding aanneem tegenover haar, daar wordt ze onzeker van. :19:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

miekmiek schreef:Femke loopt overigens ook van me weg, die vind het niet prettig als ik een onderdanige houding aanneem tegenover haar, daar wordt ze onzeker van. :19:
Ja, ik denk dat het met Bram net zo iets is: jij bent immers toch een beetje zijn god, die moet zich niet ineens gaan 'verlagen'! :wink:
Zo wil Billy dus nooit met me spelen (trekspelletje o.i.d.), dat is volgens mij net zo iets. Hoort niet, vindt 'ie eng, raar!
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Je stinkt.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa vind dit zeer bedreigend als je naast haar gaat liggen,je maakt je lager dan haar,en gaat nog eens naast haar liggen ook.
dan is ze zo weg.
anderszijds vind Ben het heerlijk,hoe dichter hoe beter.
maar ik denk dat Bram het simpelweg niet prettig vind,en misschien als jij op de grond gaat liggen,dat hij er op zijn tijd wel bij komt liggen.

gr Aimee
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Geen idee eigenlijk. Bowie is wel erg van het lichamelijke contact en ze vindt het heerlijk om zich lekker tegen me aan te flamen. Als ik op de bank zit tegen me aan liggen/zitten of op bed gaat ze ook strak tegen me aan liggen.
Maar de ene keer vindt ze het fijner dan de andere keer. Op sommige momenten kan ze er ook heel zenuwachtig van worden, niet wetende wat ze met al die aandacht aan moet :19: Als ze uit zichzelf contact zoekt heeft ze dit niet, soms als ik met haar contact zoek wel, maar niet altijd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Tamara en Bowie schreef:Geen idee eigenlijk. Bowie is wel erg van het lichamelijke contact en ze vindt het heerlijk om zich lekker tegen me aan te flamen. Als ik op de bank zit tegen me aan liggen/zitten of op bed gaat ze ook strak tegen me aan liggen.
Maar de ene keer vindt ze het fijner dan de andere keer. Op sommige momenten kan ze er ook heel zenuwachtig van worden, niet wetende wat ze met al die aandacht aan moet :19: Als ze uit zichzelf contact zoekt heeft ze dit niet, soms als ik met haar contact zoek wel, maar niet altijd.
en daar zit het hem in ws...... ik herken dat dus ook, ik kan languit op de bank liggen en moja komt bij me liggen, maar ligt zij er al en ik kruip naast haar? 9 van de 10 keer dat ze dan op staat en eerst ergens anders gaat liggen ( ze komt uit eindelijk wel hoor)

ik denk dus echt dat het te maken heeft met het feit dat jij iets doet op dat moment, en dat word niet begrepen, of de hond weet niet zo goed hoe en wat.. als de hond zelf daarna het initiatief neemt en het is oke? dan is het ook oke...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

yamie schreef:
Tamara en Bowie schreef:Geen idee eigenlijk. Bowie is wel erg van het lichamelijke contact en ze vindt het heerlijk om zich lekker tegen me aan te flamen. Als ik op de bank zit tegen me aan liggen/zitten of op bed gaat ze ook strak tegen me aan liggen.
en daar zit het hem in ws...... ik herken dat dus ook, ik kan languit op de bank liggen en moja komt bij me liggen, maar ligt zij er al en ik kruip naast haar? 9 van de 10 keer dat ze dan op staat en eerst ergens anders gaat liggen ( ze komt uit eindelijk wel hoor)

ik denk dus echt dat het te maken heeft met het feit dat jij iets doet op dat moment, en dat word niet begrepen, of de hond weet niet zo goed hoe en wat.. als de hond zelf daarna het initiatief neemt en het is oke? dan is het ook oke...
Da's hier hetzelfde. De hondjes slapen op bed tegen me aan, en op de bank ligt Moos vaak op schoot. Maar als een van de hondjes op de grond ligt en ik ga ernaast liggen dan proberen ze eerst onder me te kruipen en zijn dan weg.
Afbeelding
monique(047)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door monique(047) »

Hoi
Sam onze lab vind dat ook niet leuk als
ik naast hem ga liggen.Ik mag hem wel aanhalen
laten zien dat ik hem leuk vind .e.t.c maar
liggen nee, wel zitten.
Zie het ook maar zittendan
groetjes monique
Zoek stok!
Zeer actief

Er zijn in ieder geval meer honden die het hebben :wink: Ik train idd best intensief met Bram en dan ben ik de absolute baas, maar verder trek ik me weinig aan van de rangorde regels (hij kan initiatief nemen tot spelen, hij loopt als eerste door de deur etc.). Vandaar dat ik het typisch vind.

Als pup wilde hij trouwens ook al niet bij me in of op bed liggen, hij heeft het dus altijd al gehad.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Rob* schreef:Je stinkt.
:tong:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Als pup wilde hij trouwens ook al niet bij me in of op bed liggen, hij heeft het dus altijd al gehad.
Misschien komt dat ook wel omdat hij best een zelfstandig typje is. :wink:
Hij is sowieso niet heel erg van het vele knuffelen toch? Saar hier ook niet en die ligt ook zelden bij me. Alleen op bed, maar dat is gewoon zo gegroeid, en dan nog ligt ze 's nachts niet tegen me aan.
Moos wel, die wil onder de dekens tegen me aan met zijn kop op het kussen :smile:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Hij is sowieso niet heel erg van het vele knuffelen toch? Saar hier ook niet en die ligt ook zelden bij me. Alleen op bed, maar dat is gewoon zo gegroeid, en dan nog ligt ze 's nachts niet tegen me aan.
Moos wel, die wil onder de dekens tegen me aan met zijn kop op het kussen :smile:
Klopt, hij houdt best van knuffelen, maar niet te vaak en te veel. Het is overigens wel toegenomen, ik denk om mij een plezier te doen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Klopt, hij houdt best van knuffelen, maar niet te vaak en te veel. Het is overigens wel toegenomen, ik denk om mij een plezier te doen :wink:
haha, of doordat het vertrouwen steeds meer groeit, en hij toch ook wel begint te genieten van 1 op 1 knuffelcontact met de baas :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hmm Nanni is ook niet zo van naast elkaar liggen, tuana daarintegen wel. Zij was gister zeiknat (gespoten) en kwam toen tegen mij aanliggen :N: :mrgreen: En lekker voor je neus rollen, tegen je aanduwen. Tuana is gewoon een stuk brutaler als Nanni
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

aard van t beestje denk ik. ik heb er hier 2 die t liefst de hele dag aan,naast en op me liggen. Macho ligt t liefst appart. soms komt ie er even bij liggen,maar das maar voor eventjes,dan gaat ie weer appart liggen
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Belle wilde als pup ook niet echt bij me liggen, ik heb het haar echt moeten leren (nou ja, moeten, ik wilde het graag omdat het zo'n lekkere knuffelbeer is). Nu hoef ik maar op de grond te gaan liggen of ze komt bij me liggen om te kroelen. Ook blijft ze liggen als ik naast haar ga liggen.
Wat Belle weer nooit zal doen is op de bank gaan, ook niet als je haar uitnodigt, ze zal hooguit voor je gaan zitten en haar kop op je schoot leggen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”