Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Té gek van ballen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dimphie
Actief

Té gek van ballen

Ongelezen bericht door dimphie »

Onze border collie Bajo is helemaal bezeten, zoals zoveel andere honden. Van kleins af aan heb ik daar bijna altijd aan toegegeven uit angst dat ie, als werkbehoevend ras, té weinig uitdaging zou hebben omdat hij geen schapen drijft o.i.d. Bajo kan nu nog amper "normaal" met andere hondjes spelen. Althans, andere hondjes zijn best leuk maar zodra er maar een ronde vorm gespot wordt, is Bajo helemaal gefixeerd op die bal. Andere hondjes bestaan dan niet meer, alleen de bal en de mens omdat die weet hoe die een bal moet gooien. Tuurlijk halen we de ballen wel eens weg en tuurlijk luistert ie naar: GEDAAN!! Maar toch: hij blijft maar met een bal aandragen als er eentje op het gazon ligt en spelen met de andere honden doet ie dan niet.
Iemand die dit herkent en misschien nog tips om hem wat van die bal af te krijgen???
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

haha heeeeeeeeel herkenbaar.
Mijn duitseherder teef doet dit ook en bij haar blijft het dus niet alleen bij ballen maar bij haar gaat het echt om constant willen apporteren. Maakt niet uit wat; stokken, ballen, flesjes, autobanden, knuffelberen, schoenen....alles wat je zeg maar weg kan gooien.
Zij speelt dus ook vrijwel nooit met andere honden, alleen sochtends vroeg speelt ze wat met mijn reutje....meer niet.

Jammer dan hoor, je kunt een hond ook niet dwingen te spelen met andere honden, ook al is het juist zo leuk voor ze.
Maar ik snap je wel hoor, ik heb ook liever dat Hera ook 1x op de dag lekker ravot met mn andere honden want ze wordt er geestelijker veel moeier van dan dat stomme geapporteer...
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Heel herkenbaar. Basco heeft dit ook gehad, hij kon niet eens normaal meer met ons lopen vol verwachting dat we de bal gingen gooien.
Wij hebben de bal een hele tijd weg gedaan. In plaats daarvan zijn we gaaan fietsen en lange wandeliongen om de energie wel kwijt te kunnen. Speurspelletjes doen voor de geestelijke energie. De felheid is er daardoor wel afgegaan.
dimphie
Actief

Ongelezen bericht door dimphie »

Tja, en hij laat zich ook niet uitdagen tot spelen hé. Als een hond hem uitdaagt en voor hem "knielt" dan draait ie zich om en loopt een andere kant uit. Zo van: niet interessant, ik wil de bal!
Het ziet er ook zo leuk uit als ik dan naar die foto's hier op het forum van bijvoorbeeld Vegas en Bram kijk. Heerlijk toch als je zo met je vriend kunt rennen. Maar ja, mijn hondje heeft een tennisbal als vriend!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”