Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"ben jij het?"

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

"ben jij het?"

Ongelezen bericht door Moos »

Als Bram nog ligt te slapen en Moos wel wakker is geworden (overdag na een lange wandeling bijvoorbeeld), dan gaat Moos altijd even Bram 'checken'. Ik kan me herinneren dat hij dit bij Saar ook wel deed toen ze wat jonger was, maar de laatste maanden heb ik hem het bij haar niet meer zien doen.

Maar nu doet hij het dus bij Bram. Hij loopt dan naar hem toe, met een vrij lage houding, oortjes naar achteren en snuffelt dan heeeel zachtjes even aan hem. Soms geeft hij hem ook nog een zachte lebber over zijn oor ofzo. Vaak wordt Bram dan wakker en dan lebbert hij Moos' bek af.

Ik vind het een vreselijk koddig gezicht. Vooral omdat Moos er totaal geen dominante houding bij aanneemt. Het lijkt bijna vaderlijk even zijn kroost kort checken en liefkozen ofzo.

Waarom doet Moos dit? Soms lijkt het ook wel of hij even komt checken of dat wel dat ene reutje is wat hij toch eigenlijk wel lief vindt ofzo.
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

King doet dit bij Happy,(King is de jonge Rottweiler) ik zie er geen kwaad in.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Misschien is het een soort van "instoppen" ofzo. Cas doet het ook bij Smekje en bij de katten. Even zijn neusje tegen ze aanduwen en dan is het weer goed.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”