Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
angstig voor het baasje
Moderator: moderatorteam
- Mrsk
- nieuw lid
angstig voor het baasje
We hebben 2mnd geleden 2 honden uit het asiel gehaald, Senta en Romy. Het zijn zusjes van 2,5 jaar oud, bastaardjes van onder andere labrador. Hun achtergrond is onduidelijk, we weten alleen dat ze met nog 7 honden in een flatje gewoond hebben met een man. De dierenbescherming heeft er 7 honden weggehaald waaronder deze 2.
Ze zijn erg angstig voor mensen, daaruit hebben we ondertussen geconcludeerd dat ze weinig/geen omgang met mensen gehad hebben. We zijn direct begonnen met een basiscursus op een hondenschool, dat gaat op zich best goed. We zien ook al aardig vooruitgang maar vooral Senta is erg angstig voor Theo, met name binnenshuis (als de vluchtmogelijkheden klein zijn) Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan?[/img]
Ze zijn erg angstig voor mensen, daaruit hebben we ondertussen geconcludeerd dat ze weinig/geen omgang met mensen gehad hebben. We zijn direct begonnen met een basiscursus op een hondenschool, dat gaat op zich best goed. We zien ook al aardig vooruitgang maar vooral Senta is erg angstig voor Theo, met name binnenshuis (als de vluchtmogelijkheden klein zijn) Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan?[/img]
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Lijkt mij ook het beste dat je man zo weinig mogelijk aandacht geeft aan de angst. Dus niet troosten, niet proberen zich om te dringen door de hond te gaan aaien, enz. enz.
Verder kan je proberen of je man de honden eten kan geven en mee kan gaan met uitlaten zodat er langzaam een band kan ontstaan.
Verder kan je proberen of je man de honden eten kan geven en mee kan gaan met uitlaten zodat er langzaam een band kan ontstaan.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Zoie
- Zeer actief
Re: angstig voor het baasje
Kan je ook zeggen waar ze precies bang voor is ? Is alleen al zijn aanwezigheid voldoende ?Mrsk schreef:. We zien ook al aardig vooruitgang maar vooral Senta is erg angstig voor Theo, met name binnenshuis (als de vluchtmogelijkheden klein zijn) Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan?[/img]
Behalve de adviezen die hier gegeven zijn zou je ook op dingen kunnen letten als: hard praten, dingen neerzetten, druk doen, onverwachte bewegingen of geluiden maken, op de hond aflopen e.d. die haar kunnen doen schrikken. Zeg niet dat dat hier speelt hoor, maar ik heb ook een nogal angstige herplaatser in huis, en hier speelt het wel. Niet iedereen heeft er een fijn gevoel voor om het zo maar eens te zeggen.

-
boxersien
Ik zou zeggen veel negeren en laten doen. Hij moet alleen leuke dingen ermee doen (als je alleen negeert kom je ook geen steek verder). Koekjes geven, brokken geven balletje weg schoppen, wandelen enz. Hij moet ze niet straffen!! Als ze op een moment heel blij is naar hem en steeds contact zoekt dan rustig aan wat meer aandacht geven.
Mischien is het het beste een goede gedragstherapeut op te zoeken en het aan hem/ haar voor te leggen. Die zullen het beter kunnen beoordelen en in één keer een goed advies geven!
Mischien is het het beste een goede gedragstherapeut op te zoeken en het aan hem/ haar voor te leggen. Die zullen het beter kunnen beoordelen en in één keer een goed advies geven!
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
ga niet zelf direct naar de hond toe maar vertraag/ sta stil/ loop met een bocht richting de hond.
Draai je van de hond af (rug/ zijde naar hond gericht, ga gapen, knipper met je ogen, ga likken, puntje tong uit mond laten hangen, strek je armen uit als voorpoten
vergroot de afstand en laat de hond ZELF naar je toe komen
geen straf, geen strakke lijn, geen benauwde posities, niet boven de hond buigen
laat hem naar jou komen en kijk hem niet rechtstreeks aan
zomaar wat tips....
Draai je van de hond af (rug/ zijde naar hond gericht, ga gapen, knipper met je ogen, ga likken, puntje tong uit mond laten hangen, strek je armen uit als voorpoten
vergroot de afstand en laat de hond ZELF naar je toe komen
geen straf, geen strakke lijn, geen benauwde posities, niet boven de hond buigen
laat hem naar jou komen en kijk hem niet rechtstreeks aan
zomaar wat tips....