Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Net op tijd..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wen-en-Vince
Vaste gebruiker

Net op tijd..

Ongelezen bericht door Wen-en-Vince »

Hallo,

Ik stond net in de lift met onze Jack Russel van 5 jaar.
Het was niet overdreven druk in de lift.
Ik til de hond wel vaker op omdat er anders op zijn pootjes worden gestaan...ze letten niet op hier...
Ik til dus Jack op en naast mij staat een dame met blond haar.
Jack zag ik naar de dame kijken en ineens................HAP.........maar ik was net op tijd om de hond weg te draaien met zijn kop.
Anders had hij zo in haar gezicht gehapt.
Jack bleef toen grommen en lelijk doen dus ik heb mijn hand over zijn snuit gedaan zodat hij in ieder geval niet kon bijten.

Deze dame woont ook in de flat maar zij heeft een husky....en daar is jack niet gek op...
kan het nou zijn dat hij de geur van die hond heeft geroken?

Want dit is de eerste keer dat ik dit zie.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als mijn hond hapt naar mensen komt hij niet weg met alleen een hand op zijn snuit.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Misschien voelde je hond zich toch een beetje in het nauw, ook was hij opgetild waardoor hij zich misschien wat zekerder voelde, ik roep maar wat hoor :wink: Het praat in ieder geval niet goed dat hij hapte.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Door het optillen voelt hij zich heel wat. en wat marianne zegt, bij mij zouden ze daar ook niet alleen mee wegkomen
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Hij zou ook de geur kunnen ruiken van die Husky, maar dat is geen exuus voor dat gedrag, en wat mijn voorgangers al zeggen daar heb je een kans laten liggen met ingrijpen
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik ben niet van de harde correcties, maar als mijn hond zoiets zou doen dan heb ik geen keuze dan duidelijk te laten merken dat het echt onacceptabel is.

En met alleen een hand op het snuitje was ie er deze keer niet vanaf gekomen bij mij.

Daar is het nu te laat voor, ik zou je als tip willen meegeven om de touwtjes wat strakker aan te trekken.
Wen-en-Vince
Vaste gebruiker

Ik heb hem ook in zijn nekvel gepakt en duidelijk verbaal gecorrigeerd. Maar dit werkte dus niet omdat hij door ging met grommen en zich proberen los te trekken. Omdat het in de lift was en je geen ruimte had om hem eventueel op zijn rug te leggen heb ik hem eerst in zijn nekvel gepakt en verbaal gecorrigeerd. Omdat hij door bleef gaan heb ik hem bij zijn snuit gepakt en de snuit vast gehouden, toen kalmeerde hij wel.

Het was best eng om dit van hem mee te maken omdat hij een echte mensenvriend is. Hij vindt iedereen lief en wil door iedereen angehaald worden.
Daarom verbaasd me deze reactie ook van hem.

We hebben dit met onze oude hond ( een rottweiler ) meegemaakt en toen heeft mijn moeder een foto laten maken van haar koppie toen bleek dat ze een tumor had die haar compleet veranderde.

Dus zijn we een beetje huiverig omdat dit nu de eerste keer was.
Tuurlijk weet ik dat dit ook een reactie kon zijn van de geur van de husky of dat hij zich bedreigd voelde door deze dame.

We hebben deze dame later nog even gesproken en ze reageerde heel relax.
Ze vertelde dat het wel eens kon gebeuren omdat het honden zijn.

Daar ben ik het dus niet mee eens, een hond hoort dit niet te doen.
En tolereren doe ik helemaal niet.

Ik weet dus niet waarom hij dit deed. :19:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Door iedereen aangehaald willen worden, in de vorm dat ie er dus om vraagd en ervoor op mensen afloopt? Als dat zo is lijkt het mij juist erop dat het een typetje is dat de dingen erg graag laat doen zoals hij wil.
Zoals ik JR's mee maak zijn het misschien fysiek kleine honden, maar in hun koppie zijn ze erg groot. En ik denk dus dat de eerder gegeven adviezen over de touwtjes strakker aantrekken nodig zijn.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

We hebben dit met onze oude hond ( een rottweiler ) meegemaakt en toen heeft mijn moeder een foto laten maken van haar koppie toen bleek dat ze een tumor had die haar compleet veranderde.
Hoe oud was jij toen je moeder je dit vertelde?
Wen-en-Vince
Vaste gebruiker

Nou moest ik even denken.....maar dat is een jaar of 4 terug geweest.
Dus ik was toen 21 jaar.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoop dat je me niet verkeerd opvat maar ik vroeg je naar je leeftijd omdat ik vermoedde dat je moeder je dit verteld had omdat ze op deze manier een goede reden kon aandragen voor het laten inslapen van die hond en dat ze je te jong vond om je de waarheid te vertellen..

Het vermoeden dat ze je niet de waarheid heeft willen vertellen heb ik nog hoor. Neem me niet kwalijk als ik me vergis.

Ik heb al zo vaak gehoord dat een hond die probleemgedrag vertoonde een hersentumor had en daarom alleen nog maar ingeslapen kon worden terwijl in werkelijkheid er maar heel heel zelden sprake is van hersentumoren.In vrijwel alle gevallen is er gewoon sprake van een gedragsprobleem, meestal veroorzaakt door het gedrag van de direkte omgeving van de hond.

Ik wilde dus graag even deze kanttekening maken, veel te vaak wordt er gezegd of gedacht dat er sprake is van een hersentumor, het is gewoon een makkelijke uitvlucht uit een lastig parket.
Wen-en-Vince
Vaste gebruiker

Ik begrijp je verhaal.

Maar ten eerste is mijn moeder zo'n dierenliefhebber dat ze zeker als de hond nog geopereerd kon worden haar liet opereren ongeacht hoe duur het kostte.

Ten tweede ben ik zelf meegeweest naar de dierenarts toen die foto werd gemaakt en toen de uitslag bekend werd gemaakt.

We hebben toen nog niks besloten en zijn met de hond weer naar huis gegaan.
Daar hebben we eerst nog gezegt we kijken het even aan want ze had er geen last van ( ze liet het niet blijken in ieder geval )

Het werd steeds erger met de hond....ze bleef naar mensen uitvallen en toen ze uit wou vallen naar mijn broertje moesten we wel de stap nemen.

We hebben allemaal veel verdriet gehad...maar 1 ding weet ik zeker....mijn moeder zou NOOIT liegen om iets en zeker niet als het gaat over dieren.

Maar ik begrijp je reactie wel alleen in dit geval heeft mijn moeder de waarheid verteld en zal ze ook altijd de waarheid vertellen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Wat een ontzettende nare ervaring moet dit dan geweest zijn voor jullie allen.
Snow

Ongelezen bericht door Snow »

Je hond heeft de geur van de huskey geroken en dat stond hem niet aan. Maar hij ziet heel duidelijk het verschil tussen de husky en deze mevrouw.
Heeft hij eerst gegromt en daarna gehapt? Of meteen gehapt?

Door het optillen verhoog je hem in rang. Ik zou hem niet meer optillen, in het ergste geval staat er iemand op zijn pootjes en leert hij dat hij klein is en zelf op moet letten, hij is immers ranglaagste.

Correcties hebben op dat moment geen zin, hoe graag je het ook doet en hoe het van je omgeving ook verwacht wordt. Het enige wat je ermee bereikt is dat je hond een nog grotere hekel krijgt aan de vrouw.

Een hond in zijn nekvel pakken heeft geen nut, honden corrigeren elkaar in de zijkant van de nek, niet aan de bovenkant. Het nekvel gebruikt de moeder om haar puppies te verplaatsen.

Op zijn rug leggen heeft ook weinig zin. Je denkt dat als hij op zijn rug ligt hij zich overgeeft, maar dat doet hij niet, als hij op zijn rug ligt, zijn kop wegdraait van jou en zijn staart dicht tegen zich aanheeft (evt. kan hij wat urine laten lopen) pas dan heeft hij zich overgegeven. Hem dwingen op zijn rug te liggen, terwijl hij zich dus niet overgeeft heeft geen nut.
Als hij zich wel echt overgeeft dan moet je ook onmiddelijk stoppen met straffen.

waar je denk ik heel hard aan moet gaan werken is de rangorde. Jack russels zijn klein, maar voelen zich werelds, zoals je vast en zeker vaker gehoord hebt ;)
Ook met andere mensen, hij wordt alleen geaait, krijgt alleen iets lekkers als iemand hem roept en hij komt. Best is dat hij ook moet gaan zitten voordat hij ook maar iets krijgt. Hij moet gaan werken voor aandacht en lekkers. Hij zal zeker weten slim zat zijn, dus je kunt hem goed laten werken. Vreemde zullen je soms raar aankijken als je vraagt of ze hem niet willen aaien tot hij netjes is gaan zitten (na een commando, uit zichzelf wordt niet beloond, hij bepaald de opdracht niet) maar het helpt je wel!

Succes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”