Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klik tussen honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Klik tussen honden

Ongelezen bericht door pooh »

Vanavond was een vriendin bij ons op bezoek met haar hond, Bertje.
Bertje is een gesteriliseerde pittige tante die normaal gesproken niet al te veel van andere teven moet hebben.
Maar met Ameno gaat het altijd super, ze spelen, eten samen, gaan bijelkaar liggen en likken elkaars bekkies af.

Ameno gaat eigenlijk altijd goed met alle honden. Teven, reuen, pups, groot of klein, maakt haar allemaal niet uit.

Maar hoe kan het dat een hond zoals Bertje die toch normaal gesproken fel reageert op andere teven, met Ameno dit gedrag helemaal niet vertoond?
Ze gooit zich zelfs op de rug tijdens het spelen en ik dacht dat een dominante hond dat toch niet snel doet....
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk omdat onderdanige Ameno totaal geen bedreiging voor haar is. Hele pittige teven en Saar gaat ook prima. Tenminste, in die zin dat er absoluut geen mot ontstaat of wat dan ook. Verschil met Ameno is alleen dat Saar hele pittige teven eng vindt en zelf dus geen contact zoekt.
De teven die naar pittig neigen, maar daarnaast ook nog wel, tja, hoe zal ik het zeggen, zorgzaam en wat lievig zijn, gecombineerd met Saar geeft altijd een enorme klik. Saar is min of meer verliefd op dat soort teven, en op hun beurt laten die teven ook alles van Saar toe.
Afbeelding
pooh
Zeer actief

Denk het ook Marloes, dat het zoiets zal zijn.

Aan de andere kant...Bertje durft gerust een andere onderdanig teef van het losloopveldje af te knokken als je niet op let..Ze krijgt de kans er niet voor door oplettendheid van haar baasje overigens. Maar boos brommen en snauwen doet ze dan wel :19:
Moos
Zeer actief

pooh schreef:Denk het ook Marloes, dat het zoiets zal zijn.

Aan de andere kant...Bertje durft gerust een andere onderdanig teef van het losloopveldje af te knokken als je niet op let..Ze krijgt de kans er niet voor door oplettendheid van haar baasje overigens. Maar boos brommen en snauwen doet ze dan wel :19:
Wellicht dat het dan nog scheelt dat het in huis is. Dat is iets anders denk ik dan als Bertje op het veldje is en er opeens een andere teef verschijnt, of als er een teef op dat veldje is terwijl Bertje erop wil.
Afbeelding
pooh
Zeer actief

Goed punt inderdaad.

Soms zijn dingen toch zo herkenbaar uit de theorie dat ik ze bij mijn eigen hond niet herken.
Moos
Zeer actief

pooh schreef:Goed punt inderdaad.

Soms zijn dingen toch zo herkenbaar uit de theorie dat ik ze bij mijn eigen hond niet herken.
Join the club :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik ben daar met Hera ook nog steedsn iet helemaal achter waar het nou soms aan ligt.

Ik weet dat ze met alle intacte reuen van minimaal knie formaat prima overweg kan, gecastreerde reuen gaat vaak fout, zeker als ze ook nog van klein formaat zijn.
teven gaat ook vaak fout, geholpen of niet.

Maar soms is er zo'n hond waar ze dan prima mee overweg kan. Of in ieder geval; ze duikt er niet gelijk woest bovenop om de hond te killen.

Vorig jaar nog op het strand; een knie-hoog mixje, teefje....ik zag het al fout gaan. Maar Hera begon gewoon speel buigingen te maken, liet haar bal zelfs liggen om te spelen. :N: :eek:
pooh
Zeer actief

Hera lijkt me inderdaad wel een vergelijkbaar karakter hebben als Bertje.
Een schat voor mensen die ze kent, maar met honden is het toch altijd opletten geblazen.

Des te leuker om te zien dat ze ook zo vrij en op haar gemak lekker kan spelen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni heeft een hekel aan herderteven. Die mogen niet bij haar in de buurt komen. Van de week was ik met een vriendin en haar dh van 15 maanden wandelen. Eerst even een afstand gelopen (1 meter ertussen) en uiteindelijk mocht ze zelfs aan der kont snuffelen.
Het grappige is, dat de fokker 3 teven heeft waar nanni mee op kan schieten. Ja, het is nog familie van elkaar ook, die 3 teven waar nanni mee op kan schieten.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”