Zoie schreef:ik zou me vooral zorgen maken om de vraag of je de combi buiten nog goed uit kunt laten. Reu - teef zal meestal toch wel goed gaan als je het een beetje handig aanpakt.
Het is ook allemaal nog afhankelijk van hoe Vegas zich gaat ontwikkelen. Ik kan nu nog heerlijk met hem lopen. Ik hou wel rekening met de wandeltijden. Om 13.00 op zaterdag/zondagmiddag ga ik niet naar het bos, dat loopt echt niet ontspannen

Maar op rustige tijden, 's morgensvroeg en rond etenstijd kan ik me heel goed in het bos begeven. Vegas trekt niet aan de riem, valt niet uit aan de riem dus nog een hond erbij zou wat dat betreft geen probleem zijn.
Hoewel, ik weet niet hoe bezitterig Vegas is. Luna is binnen, niet buiten maar binnen, zo bezitterig en 'jaloers ' dat ik het niet eens aan zou durven daar een hond naast te zetten. Heb spok b.v. nooit mee naar binnen durven nemen.
Ik heb nog nooit een andere hond hier in de huis gehad sinds Vegas er is. Uiteraard zou ik er voor zorgen dat er niks ligt waar ruzie om gemaakt kan worden, er liggen hier sowieso al geen speeltjes in huis
Met een pup zal het zeker weten goed gaan, maar bij een herplaatser ben ik daar niet zo zeker van. Toch denk ik wel dat Vegas ontzettend veel plezier uit een maatje, speciaal voor hem, zal halen.
De strubbelingetjes hier binnen tussen spok en sien gaan ook altijd over dingen. Aan de ene kant dagen ze elkaar uit, en spelen er ook wederzijds mee, maar van de week kwam spok toch even heel fel om de hoek. Even afwachten hoe dit verder gaat, maar ik verwacht eigenlijk geen grote problemen. Ze zijn redelijk aan elkaar gewaagd, wat enerzijds misschien wel een risico met zich meebrengt, maar aan de andere kant zou ik ook niet graag zien dat de ene helemaal niks in te brengen heeft tegenover de andere. Wat dat betreft zou ik dus eerder voor een dominante teef gaan.
Ik denk dat Vegas in verzet komt tegen een dominante teef. Ik denk niet dat hij zich in zijn 'eigen huis' laat vertellen wat hij moet doen, net zo min als dat hij dat buiten toestaat. Mijn gevoel zegt dat de teef (in een herplaastingsgeval) eerder onderdanig moet zijn dan dominant, maar dat wordt hier al regelmatig tegengesproken, dus ik kan het wel helemaal fout hebben.
Ik was oorspronkelijk van plan Luna en Spok af en toe samen uit te laten, maar dat viel me toch tegen. Met Luna alleen heb ik toch veel meer controle over haar. Sien en spok een vergelijkbaar verhaal. Dus ja, dat zou mijn eerste zorg zijn, de combi buiten, maar dat heeft natuurlijk weer alles te maken met mijn mogelijkheden en verlangens, en dat kan voor jou heel anders liggen

Een tweede hond lijkt me hartstikke leuk maar Vegas heeft toch al redelijk een gebruiksaanwijzing waardoor ik er ook weer veel problemen in zie. Vegas is dan niet meer alleen maar een koppel en ik moet er dan twee in de gaten houden ipv eén. Ik zie best veel nadelen aan het hebben van een roedel (voor zover twee honden een roedel zijn).