Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over reu-teef koppel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Vraagje over reu-teef koppel

Ongelezen bericht door Reini »

Als je een redelijk dominante reu in huis hebt die naar andere honden toe behoorlijk bezitterig kan zijn op spullen, is het dan slim daar een iets oudere teef bij te zetten die ook dominant is naar andere honden? In principe zeg ik nee, maar gelden er andere regels als de twee honden een roedel gaan vormen?

Wat is de kans op slagen met dit koppel?

Met de tijd zal er een teefje voor Vegas bijkomen. Ik ben er nog niet uit of dat een herplaatser gaat worden of een pup (ik heb ook nog alle tijd van de wereld :wink: ). Ik zie toch wel wat nadelen aan een herplaatser omdat Vegas niet klakkeloos met iedere andere hond op kan schieten, al gaat dit voor teven eigenlijk niet op, dat gaat altijd wel goed. Ik vraag me dus eigenlijk af wat voor soort hond er bij Vegas zou moeten als het een herplaatser wordt.

Moet je dan echt op zoek naar een onderdanige hond zodat Vegas geen concurrent ziet in zijn nieuwe roedelgenoot, of maakt dat niet zoveel uit omdat ze aan elkaar gaan wennen en dan zelf de rangen en standen bepalen? Is het slim om een groot leeftijdsverschil tussen de twee honden te houden, of maakt dat na de 'puber' leeftijd van ca. 1.5 jaar niet zoveel meer uit?

Poeh, veel vragen :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat het onderling niet zo veel uitmaakt; zeker als ze allebei intact zijn denk ik dat Vegas een dominante teef wel als de baas zal accepteren. Het is een sulletje voor teven toch? :wink:

Alleen ik denk dat het wel uitmaakt voor een beetje relaxed lopen buiten voor jou. Met een kenau van een teef is het toch wat meer opletten met andere honden dan met een wat onderdaniger type. En wellicht dat ze dan samen met Vegas zich helemaal sterk voelt en ze samen gaan spannen tegen andere honden.

Ik heb hier bij Moos bewust geen dominant typje gezet omdat ik bang was dat ze dan samen de hort op zouden gaan, genoeg hebbend aan elkaar en ach, die baas komen we wel weer eens tegen. Plus dat Moos met een heel zelfverzekerd teefje, die niet terugdeinst voor heibel, denk ik ook wel meegaat doen.
Maar Vegas is wel heel erg op jou gericht, dat scheelt ook wel weer denk ik.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Fangio is altijd een redelijk "dominante" hond geweest naar andere honden toe; maar in zijn gedrag naar zijn roedelzusters :mrgreen: heb ik nooit problemen gezien zij mochten/mogen alles maar als hij op zijn strepen gaat staan dan wordt dat ook direct begrepen, Chira zal hem echt niet uitdagen als hij te kennen heeft gegeven; HO tot hier en niet verder.
En dat komt zelden voor moet ik eerlijk zeggen en mijn vorige teef was ouder dan Fangio en die had gewoon meer te zeggen maar ook tussen die twee zijn nooit problemen geweest.
Maar dan moet ik ook eerlijk zeggen dat mijn honden nooit bezitterig geweest zijn. Persoonlijk zou ik in dat geval zorgen dat er weinig is om bezitterig over te zijn en iig een teef kiezen die niet de strijd aangaat met hem om een balletje o.i.d.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Een middenmoter die absoluut niet bezitterig is met spullen zou ik aan denken. Om wat Marloes zegt, dat het me niet relaxed voor je lopen lijkt met Vegas en een heel dominante teef. Een heel onderdanige teef dat lijkt me een probleem met rijden e.d. ze moet Vegas wel kunnen vertellen dat het genoeg is.

Anne
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tja, aan de andere kant; ik hoeverre loop je nu al relaxt? Je bent toch al iemand die je voorzorgsmaatregelen treft wanneer je met Vegas de hort opgaat, dus wat dat betreft maakt het niet uit of er een zelfverzekerde teef bijkomt. Natuurlijk moeten ze wel allebei gewoon goed naar je luisteren, zodat je inderdaad geen twee flippende honden aan de lijn hebt.
Dat zal dus wel even hard werken zijn qua opvoeding, maar wel een uitdaging! :wink:

In de dagelijkse omgang lijkt het mij een zelfverzekerde teef het beste passen bij Vegas. Dit schept meteen duidelijkheid, waarbij hij met een wat onzekere teef misschien toch eerder de strijd aan zal gaan. Gewoon een stabiele teef die wel op haar strepen staat, dat lijkt me ideaal.

Maar ik kan het mis hebben hoor, het zijn maar slechts overpeinzingen van mij. :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ik zie hoe Vegas met Saartje is, tenminste 3 maanden geleden ofzo nog was, dan zou zelfs een Saar-typje bij hem passen. Wel van een wat robuuster formaat, want Saar en Vegas is geen match :mrgreen: . Maar hij is naar Saar toe echt wel een gentleman, hij heeft heel goed door dat hij voorzichtig moet zijn, en probeert haar dan heel lief te 'versieren'.

Ik weet niet hoe jij dat nu inschat Reini?

Ik denk dan alleen wel dat een niet-angstige versie van Saar wel praktisch is. Het is misschien ook niet zo handig als Vegas zich als ridder opwerpt als zijn teefje bang is van een andere hond...
Maar qua onderdanigheid en zachtheid ging dat eigenlijk wel heel goed met Vegas.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als ik jou was, zou ik voor een teef gaan die in ieder geval niet al te lastig is met andere honden. Ik zie jou al door de Soesterduinen lopen met twee honden waarvoor je ogen in je rug moet hebben. Dan kom je echt bekaf terug na elke wandeling :wink:

Type Dana zou volgens mij goed passen toch?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik zet liever een dominante teef bij een dominante reu als een onzekere/onderdanige teef bij een dominante rue. (en andersom).

Maar dat is dan puur gebaseerd op mijn ervaringen met mijn eigen roedel.
Waarbij ik dus zie dat Hera het erg leuk vind om de onderdanige onzekere honden lastig te vallen en vaak buiten proporties op ze te reageren met haar correcties. Met dit soort type honden kan ze ook erg slecht overweg.
Terwijl zelfverzekerde dominante reuen met haar geen enkel probleem zijn, daar speelt ze zelfs mee.

Tsja en met buiten wandelen zie ik op zich niet zo'n probleem.
Je moet goed opletten en je honden goed onder appel zetten zodat ze bij HIER ook direct terugkomen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik zou een soort Nanni erbij zetten. Zij is meer een moederhond vind ik altijd. Zij pikt heel veel, speeltjes interesseren haar niet. Maar als het echt moet, staat ze wel haar mannetje (of vrouwtje :mrgreen: ) een dominante teef hoeft niet perse een vechtersbaas te zijn natuurlijk. Dus ik zou dan wel opzoek gaan naar eentje die daarnaast ook sociaal is.
Mocht ik ooit een reu erbij willen, zou ik een Vegas erbij hebben gekozen :mrgreen: Pittig, maar wel leuk voor de mutsen hier :smile:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Dominant of niet lijkt me ten opzichte van elkaar weinig problemen opleveren. Wij hebben 3 jaar een ambull en staff gehad reu-teef en die hebben zelfs nog nooit een lip naar elkaar opgetrokken geloof ik.
Maar als je kiest voor een type hond a la staff dan krijg je wel een koppeltje honden waaqr je u tegen zegt t.o.v. de andere honden van de buurt want de kans dat ze dat gedrag erg versterkt gaan vertonen samen is erg groot. Maar als je dat niet zo'n probleem vindt zou dit prima kunnen volgens mij.
iS DIT VERHAAL NOG TE VOLGEN :roll:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor is een aardig zelfverzekerde truttebol. Reutjes accepteert ze best goed maar meer ook niet, totdat ze net zo zeker van zichzelf zijn als Floor. Dan wordt ze echt een schatje en gaat ze zowaar spelen met een vreemde hond :eek:
Benno is trouwens een aardig onderdanig hondje en dat gaat wel weer prima. Maar dat is Benno en die mag alles bij Floor :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Reini
Zeer actief

Carmen schreef:Dominant of niet lijkt me ten opzichte van elkaar weinig problemen opleveren. Wij hebben 3 jaar een ambull en staff gehad reu-teef en die hebben zelfs nog nooit een lip naar elkaar opgetrokken geloof ik.
Maar als je kiest voor een type hond a la staff dan krijg je wel een koppeltje honden waaqr je u tegen zegt t.o.v. de andere honden van de buurt want de kans dat ze dat gedrag erg versterkt gaan vertonen samen is erg groot. Maar als je dat niet zo'n probleem vindt zou dit prima kunnen volgens mij.
iS DIT VERHAAL NOG TE VOLGEN :roll:
Je verhaal is zeker nog te volgen hoor :mrgreen: :wink:

De kans dat er nog een Amstaff komt acht ik heel klein. Vegas is behoorlijk sterk en ik weet niet of ik nog zo'n spierbundel erbij zou willen hebben. Als die twee elkaar op gaan jutten heb ik wel een probleem :N:

De kans dat er een Staffordshire Bullterriër komt acht ik vrij hoog. Ik ben helemaal verliefd op Dana (van Tamara hier op het forum) en zoals Linda ook al schrijft; zo'n teefje zal heel goed bij Vegas passen.

Het ligt er ook helemaal aan hoe Vegas zich gaat ontwikkelen :wink: Als ik met hem straks echt alle honden moet gaan ontwijken zal ik niet zo snel voor een ras kiezen die in aanleg datzelfde gedrag kan gaan vertonen. Of juist weer wel want dan moet ik vanwege Vegas toch al alles uit de weg.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

estelle schreef:Ik zet liever een dominante teef bij een dominante reu als een onzekere/onderdanige teef bij een dominante rue. (en andersom).

Maar dat is dan puur gebaseerd op mijn ervaringen met mijn eigen roedel.
Waarbij ik dus zie dat Hera het erg leuk vind om de onderdanige onzekere honden lastig te vallen en vaak buiten proporties op ze te reageren met haar correcties. Met dit soort type honden kan ze ook erg slecht overweg.
Terwijl zelfverzekerde dominante reuen met haar geen enkel probleem zijn, daar speelt ze zelfs mee.

Tsja en met buiten wandelen zie ik op zich niet zo'n probleem.
Je moet goed opletten en je honden goed onder appel zetten zodat ze bij HIER ook direct terugkomen.
Ik heb echt helemaal geen ervaring met roedels. Ik dacht eigenlijk dat je een soort van tegenpool (even uitgaande van een herplaatser) moest nemen en dat dat dan de meeste kans van slagen zou hebben. Zelf denk ik dat bij Vegas geen zeer zelfverzekerde teef past, of juist weer wel :idea: :denken: Ik ben er nog niet uit :mrgreen:

Het liefst zet ik een pup bij Vegas. Dat zou hij helemaal geweldig vinden zo'n eigen 'kindje' :mrgreen: Maar een pup kost veeeel tijd en ik weet niet of ik daar de tijd nog voor kan vinden, maar ook dat is afhankelijk van de toekomst :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik zou me vooral zorgen maken om de vraag of je de combi buiten nog goed uit kunt laten. Reu - teef zal meestal toch wel goed gaan als je het een beetje handig aanpakt.

Hoewel, ik weet niet hoe bezitterig Vegas is. Luna is binnen, niet buiten maar binnen, zo bezitterig en 'jaloers ' dat ik het niet eens aan zou durven daar een hond naast te zetten. Heb spok b.v. nooit mee naar binnen durven nemen.

De strubbelingetjes hier binnen tussen spok en sien gaan ook altijd over dingen. Aan de ene kant dagen ze elkaar uit, en spelen er ook wederzijds mee, maar van de week kwam spok toch even heel fel om de hoek. Even afwachten hoe dit verder gaat, maar ik verwacht eigenlijk geen grote problemen. Ze zijn redelijk aan elkaar gewaagd, wat enerzijds misschien wel een risico met zich meebrengt, maar aan de andere kant zou ik ook niet graag zien dat de ene helemaal niks in te brengen heeft tegenover de andere. Wat dat betreft zou ik dus eerder voor een dominante teef gaan.

Ik was oorspronkelijk van plan Luna en Spok af en toe samen uit te laten, maar dat viel me toch tegen. Met Luna alleen heb ik toch veel meer controle over haar en daar voel ik me prettiger bij. Sien en spok een vergelijkbaar verhaal. Dus ja, dat zou mijn eerste zorg zijn, de combi buiten, maar dat heeft natuurlijk weer alles te maken met mijn mogelijkheden en verlangens, en dat kan voor jou heel anders liggen :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Zoie schreef:ik zou me vooral zorgen maken om de vraag of je de combi buiten nog goed uit kunt laten. Reu - teef zal meestal toch wel goed gaan als je het een beetje handig aanpakt.
Het is ook allemaal nog afhankelijk van hoe Vegas zich gaat ontwikkelen. Ik kan nu nog heerlijk met hem lopen. Ik hou wel rekening met de wandeltijden. Om 13.00 op zaterdag/zondagmiddag ga ik niet naar het bos, dat loopt echt niet ontspannen :wink: Maar op rustige tijden, 's morgensvroeg en rond etenstijd kan ik me heel goed in het bos begeven. Vegas trekt niet aan de riem, valt niet uit aan de riem dus nog een hond erbij zou wat dat betreft geen probleem zijn.
Hoewel, ik weet niet hoe bezitterig Vegas is. Luna is binnen, niet buiten maar binnen, zo bezitterig en 'jaloers ' dat ik het niet eens aan zou durven daar een hond naast te zetten. Heb spok b.v. nooit mee naar binnen durven nemen.
Ik heb nog nooit een andere hond hier in de huis gehad sinds Vegas er is. Uiteraard zou ik er voor zorgen dat er niks ligt waar ruzie om gemaakt kan worden, er liggen hier sowieso al geen speeltjes in huis :wink:

Met een pup zal het zeker weten goed gaan, maar bij een herplaatser ben ik daar niet zo zeker van. Toch denk ik wel dat Vegas ontzettend veel plezier uit een maatje, speciaal voor hem, zal halen.
De strubbelingetjes hier binnen tussen spok en sien gaan ook altijd over dingen. Aan de ene kant dagen ze elkaar uit, en spelen er ook wederzijds mee, maar van de week kwam spok toch even heel fel om de hoek. Even afwachten hoe dit verder gaat, maar ik verwacht eigenlijk geen grote problemen. Ze zijn redelijk aan elkaar gewaagd, wat enerzijds misschien wel een risico met zich meebrengt, maar aan de andere kant zou ik ook niet graag zien dat de ene helemaal niks in te brengen heeft tegenover de andere. Wat dat betreft zou ik dus eerder voor een dominante teef gaan.
Ik denk dat Vegas in verzet komt tegen een dominante teef. Ik denk niet dat hij zich in zijn 'eigen huis' laat vertellen wat hij moet doen, net zo min als dat hij dat buiten toestaat. Mijn gevoel zegt dat de teef (in een herplaastingsgeval) eerder onderdanig moet zijn dan dominant, maar dat wordt hier al regelmatig tegengesproken, dus ik kan het wel helemaal fout hebben.
Ik was oorspronkelijk van plan Luna en Spok af en toe samen uit te laten, maar dat viel me toch tegen. Met Luna alleen heb ik toch veel meer controle over haar. Sien en spok een vergelijkbaar verhaal. Dus ja, dat zou mijn eerste zorg zijn, de combi buiten, maar dat heeft natuurlijk weer alles te maken met mijn mogelijkheden en verlangens, en dat kan voor jou heel anders liggen :mrgreen:
Een tweede hond lijkt me hartstikke leuk maar Vegas heeft toch al redelijk een gebruiksaanwijzing waardoor ik er ook weer veel problemen in zie. Vegas is dan niet meer alleen maar een koppel en ik moet er dan twee in de gaten houden ipv eén. Ik zie best veel nadelen aan het hebben van een roedel (voor zover twee honden een roedel zijn).
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

*oh Reini...een bullterriër.....zwijmel.......* :mrgreen:
Reini
Zeer actief

miekmiek schreef:*oh Reini...een bullterriër.....zwijmel.......* :mrgreen:
Haha, en dan wil jij zeker heel vaak oppassen :idea: :denken: :mrgreen:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Reini schreef: Ik heb nog nooit een andere hond hier in de huis gehad sinds Vegas er is. Uiteraard zou ik er voor zorgen dat er niks ligt waar ruzie om gemaakt kan worden, er liggen hier sowieso al geen speeltjes in huis :wink: ).
De speeltjes van Luna worden ook consequent opgeruimd, maar hier beschouwen ze alles wat ze in de bek kunnen nemen als speeltje of sloopobject :wink: Maar goed, hoe het hier gaat is een lang en ingewikkeld verhaal, dus dat zal ik je besparen.

Wat ik wel zou doen is af en toe eens een bevriende teef mee naar huis nemen. Zegt niet alles natuurlijk, maar misschien krijg je zo toch een idee hoe Vegas zal reageren.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zat eigenlijk een beetje het zelfde als jij nu toen Bente erbij kwam.
Max was niet makkelijk t.o.v. andere honden,maar binnen is en was het een vreselijk lieve hond.Tjaaaaaaa,en toen kwam Bente :mrgreen:
En Bente mocht en mag -vrijwel-alles!Ze krijgt het zelfs voor elkaar om een bot af te pikken,want na laaanggggggg kijken slaakt Max vaak een diepe zucht en vertrekt zonder bot.
Mits hij zelf al voldoende gekloven heeft,dat wel.
Maar er is wel degelijk naar Bente's karakter gekeken zodat ze hem aan zou kunnen.En dan blijkt toch dat teven echt heel veel mogen bij een reu,maar de karakters moeten wel een beetje klikken.
Als ik alleen Bente zou hebben en ik zou daar een hond bij nemen,dan zou dat óf een reu moeten zijn óf een teef die duidelijk onder of boven haar staat.
Een gelijkwaardig tiepje zou volgens mij niet goed gaan op den duur :wink:
Verder zou ik ook niet al te lang wachten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoie
Zeer actief

Reini schreef:[ Ik zie best veel nadelen aan het hebben van een roedel (voor zover twee honden een roedel zijn).
Zoë en Luna vormden geen roedel, ze negeerden elkaar. Sien en spok zijn dat duidelijk wel. Klein roedeltje, maar toch echt anders dan dat je ze alleen hebt.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoie schreef: Zoë en Luna vormden geen roedel, ze negeerden elkaar. Sien en spok zijn dat duidelijk wel. Klein roedeltje, maar toch echt anders dan dat je ze alleen hebt.
Inderdaad:1+1= géén 2 als het om honden gaat :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Zoie schreef: De speeltjes van Luna worden ook consequent opgeruimd, maar hier beschouwen ze alles wat ze in de bek kunnen nemen als speeltje of sloopobject :wink: Maar goed, hoe het hier gaat is een lang en ingewikkeld verhaal, dus dat zal ik je besparen.
Vegas zal niet zo ver gaan dat hij b.v. een punt van het vloerkleed in zijn bek neemt en dat dan gaat staan verdedigen. Het heeft echt met speeltjes te maken, Vegas denkt dan: Dat is van mij :evil: , en dát is ook van mij :boos: , en dáhat is óók van mij :devil: :wink:
Wat ik wel zou doen is af en toe eens een bevriende teef mee naar huis nemen. Zegt niet alles natuurlijk, maar misschien krijg je zo toch een idee hoe Vegas zal reageren.
Dat wilde ik graag eens doen ja, om zijn reactie te peilen :wink: Ik zal aan Tamara vragen of ze met Dana eens op de koffie wil komen :mrgreen: . Ik verwacht geen problemen, hooguit vind hij er niks aan :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

marian* schreef:
Zoie schreef: Zoë en Luna vormden geen roedel, ze negeerden elkaar. Sien en spok zijn dat duidelijk wel. Klein roedeltje, maar toch echt anders dan dat je ze alleen hebt.
Inderdaad:1+1= géén 2 als het om honden gaat :mrgreen:
Als ik voor een herplaatser zou gaan wil ik wel proberen te bereiken dat ze ook echt een roedeltje gaan vormen. De teef komt voor een groot deel als gezeldschap voor Vegas, een maatje. Er zal dan een teefje moeten komen die ook echt goed bij Vegas zal passen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Heb je trouwens al bedacht wat je gaat doen als je een intacte teef neemt die loops wordt?
Afbeelding
Reini
Zeer actief

marian* schreef:Heb je trouwens al bedacht wat je gaat doen als je een intacte teef neemt die loops wordt?
Ja hoor, Vegas zijn ballen gaan eraf :pffff: grapje :wink:

Omdat het er voorlopig nog niet in zit een teefje erbij te nemen kan ik dat nog niet helemaal goed inschatten, misschien heb ik tegen die tijd heel ander werk wat weer andere voorzorgsmaatregelen vereist. Zou er nu een teefje zijn, die dan dus ook de hele dag mee naar het werk zou gaan, dan zou het te doen zijn omdat de honden nooit alleen zijn. Voor de nacht kunnen ze gescheiden worden en als ik naar een project moet zou ik er eerst 1 thuis kunnen brengen en dan de ander mee met de auto. Maar ik heb ook geen idee hoe Vegas op een loopse teef reageert dus misschien zou het niet eens te doen zijn zo.

De laatste tijd volg ik al met veel interesse de topics over loopse teven :mrgreen: Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee en het lijkt me een barre klus :N: :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Reini schreef: het lijkt me een barre klus :N: :wink:

Daar zou ik maar wel van uit gaan ja :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

marian* schreef: Daar zou ik maar wel van uit gaan ja :mrgreen:
Oh, maar dat doe ik ook wel hoor :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Reini schreef:[

De kans dat er nog een Amstaff komt acht ik heel klein. Vegas is behoorlijk sterk en ik weet niet of ik nog zo'n spierbundel erbij zou willen hebben. Als die twee elkaar op gaan jutten heb ik wel een probleem :N:

De kans dat er een Staffordshire Bullterriër komt acht ik vrij hoog. Ik ben helemaal verliefd op Dana (van Tamara hier op het forum) en zoals Linda ook al schrijft; zo'n teefje zal heel goed bij Vegas passen.

Het ligt er ook helemaal aan hoe Vegas zich gaat ontwikkelen :wink: Als ik met hem straks echt alle honden moet gaan ontwijken zal ik niet zo snel voor een ras kiezen die in aanleg datzelfde gedrag kan gaan vertonen. Of juist weer wel want dan moet ik vanwege Vegas toch al alles uit de weg.
Help; nu raak ik de draad een beetje kwijt, dacht dat ik de staff-achtige hondjes een beetje kende, maar nee :roll:
Jij hebt een amerikaanse staffordshire terrier
Dan ken ik nog de engelse staff. en de amerikaanse bullterrier, maar wat is dan een Staffordshire Bullterrier :denken:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moon schreef: Help; nu raak ik de draad een beetje kwijt, dacht dat ik de staff-achtige hondjes een beetje kende, maar nee :roll:
Jij hebt een amerikaanse staffordshire terrier
Dan ken ik nog de engelse staff. en de amerikaanse bullterrier, maar wat is dan een Staffordshire Bullterrier :denken:

Gr. Marijke
American Staffordshire Terriër, die heb ik, wordt ook wel Amstaff genoemd.

Staffordshire Bullterriër wordt ook wel een Engelse Staff genoemd :wink:

Dit is Vegas met zijn Engelse staff vriendin Dana.
Afbeelding

Een Bullterriër is weer een heel ander ras :wink:

Dit is een Bullterriër.
Afbeelding
deze foto is afkomstig van de bullterrierclub

De Engelse staff (staffordshire bullterriër) en Amstaff (american staffordshire terriër) lijken wel veel op elkaar als je het verschil niet weet. De Amstaff is groter dan de Engelse staff, dat is het grootste zichtbare verschil.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik zei het verkeerd; moest zijn amerikaanse bulldog :mrgreen: De bullterrier ken ik wel.
Bedankt voor de uitleg!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”