Wij hebben goede vrienden met een terrierachtig hondje genaamd Rock. Rock is al wat ouder. Wij hebben Beau en Nala. De honden spelen niet met elkaar als ze bij elkaar zijn maar hebben ook geen ruzies. Rock is hier te logeren geweest, geen enkel probleem.
Het probleem zit hem in het afleggen van visite. Er was nooit wat, we hebben Rock nooit naar gedaan, gestrafd of wat ook. Maar sinds ongeveer een jaar plast hij van zich af als wij op visite komen. Gisteren bv. zei ik na binnenkomst en het dagzeggen van mijn vrienden tegen Rock dat ie na zijn trimbeurtje zo mooi geworden was en aaide hem. Vervolgens liet hij alles lopen. Ik had toen even het idee van deemoedplasje.
Bij mijn partner doet ie het ook, nog veel erger. Maar dan het lijkt het erg expres (over de sandalen heen). Het is ook alleen bij ons, niet bij andere visite. Ook als we Rock negeren bij binnenkomst, maakt niet uit. Rock heeft verder nog nooit op ons gegromd, zijn rugharen gaan niet overeind als we komen, er wordt geen lipje opgetrokken en hij gedraagt zich verder als iedere andere hond die denkt dat ie van visite nog wel andere aandacht of zelfs een snoepje kan krijgen.
Kwa karakter is Rock geen onderdanig hondje. Misschien zelfs een tikkeltje dominant (hoewel ik dat zelf eigenlijk nog niet echt gezien heb).
Gisteren hadden we het er dus weer met elkaar over en de enige overeenkomst die we zien met het tijdstip met het begin van het plassen is de komst van ons teefje Nala. Dat is nu namelijk ook een jaar geleden.
Wie kan er iets zinigs over zeggen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plassen uit deemoed of jaloersheid of iets anders
Moderator: moderatorteam
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer: