Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eindelijk opgelost..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sandracula
Zeer actief
Aantal honden: 1

Eindelijk opgelost..

Ongelezen bericht door Sandracula »

:cheer:
Nessa ging altijd tekeer alsof haar leven ervan afhing als de deurbel ging..
Van alles geprobeerd: negeren, bezoek laten kloppen (blafte ze alleen nog maar harder :roll: ), mopperen enz.
We hebben nu heel erg toevallig een oplossing gevonden: een deurbel waar je zelf geluiden/muziek in kunt zetten :mrgreen: Goedkoop was hij niet, maar onze bel was overleden en met het geld dat ik voor mijn verjaardag heb gekregen, vond ik het wel een leuke aanschaf :wink:
Alleen al de lol die de kinderen ervan hebben gehad om geluiden te zoeken, de slappe lach die ze krijgen als de bel gaat was al de moeite waard en nu blijkt dat Nessa geen flauw idee heeft dat het geluid dat ze in de hal hoort, bij de voordeurbel hoort :cheer: Ze is dan ook zo stomverbaasd als er ineens iemand in de kamer staat, dat ze helemaal vergeet te blaffen :smile:
Tegen de tijd dat ze het doorheeft doen we er gewoon een ander geluidje in :ok:
Afbeelding
linlin

Re: Eindelijk opgelost..

Ongelezen bericht door linlin »

Sandracula schreef:Tegen de tijd dat ze het doorheeft doen we er gewoon een ander geluidje in :ok:
dat is een goeie! wij hebben sinds kort een tuinhekje, dat met een flinke klik dichtslaat. het duurde eventjes voordat de mormels doorhadden dat dat volk op het erf betekent. maar nu weten ze het. :mrgreen:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Alleen maar voordelen dus!
Kinderen die in een deuk liggen...uren zoet met deuntjes uitzoeken...en Nessa die nu geen idee heeft wat dat muziekje inhoudt! :mrgreen:
En idd...gewoon afwisselen als ze in de gaten krijgt hoe het zit :smile:
Hoeveel deuntjes heb je?! Kun je gewoon om de zoveel tijd er een andere ingooien! :ok:
Sandracula
Zeer actief

linlin schreef:
Sandracula schreef:Tegen de tijd dat ze het doorheeft doen we er gewoon een ander geluidje in :ok:
dat is een goeie! wij hebben sinds kort een tuinhekje, dat met een flinke klik dichtslaat. het duurde eventjes voordat de mormels doorhadden dat dat volk op het erf betekent. maar nu weten ze het. :mrgreen:
Mormels zijn van naturel behoorlijk bijdehand en hebben dat gauw genoeg door :mrgreen: Doggen hebben gelukkig een hele tijd nodig voordat het kwartje valt, vooral als er een of andere gek: "Papier hier, dank je wel" staat te roepen hebben ze echt niet door dat er dan visite komt :smile:
Afbeelding
Sandracula
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Alleen maar voordelen dus!
Kinderen die in een deuk liggen...uren zoet met deuntjes uitzoeken...en Nessa die nu geen idee heeft wat dat muziekje inhoudt! :mrgreen:
En idd...gewoon afwisselen als ze in de gaten krijgt hoe het zit :smile:
Hoeveel deuntjes heb je?! Kun je gewoon om de zoveel tijd er een andere ingooien! :ok:
Er zitten standaard geloof ik zo'n 8 deuntjes in, maar je kunt zelf muziekjes en geluidjes opnemen via de pc of de stereo-installatie (zit een kabeltje voor bij) en nu hoor je holle bolle Gijs van een Efteling cd van mijn dochter :smile:
De monteur van UPC die hier van de week voor de deur stond, keek wel heel raar op toen er twee kinderen in een deuk lagen, maar het werkt :ok:
Afbeelding
linlin

Sandracula schreef:
linlin schreef:
Mormels zijn van naturel behoorlijk bijdehand en hebben dat gauw genoeg door :mrgreen: Doggen hebben gelukkig een hele tijd nodig voordat het kwartje valt
ik ben blij dat je het zelf even aanstipt. :mrgreen:
Sandracula
Zeer actief

linlin schreef:
Sandracula schreef:
linlin schreef:
Mormels zijn van naturel behoorlijk bijdehand en hebben dat gauw genoeg door :mrgreen: Doggen hebben gelukkig een hele tijd nodig voordat het kwartje valt
ik ben blij dat je het zelf even aanstipt. :mrgreen:
Hahaha.. Ik ben zelf met een mormel begonnen dus ik spreek uit ervaring :mrgreen:
Afbeelding
linlin

Sandracula schreef:Hahaha.. Ik ben zelf met een mormel begonnen dus ik spreek uit ervaring :mrgreen:
haha, nu ga ik even off-topic: was laatst met man paul bij een kweker in de polder. was hij de auto aan het keren en stond ik braaf te wachten, komt er een duitse dog aansjouwen.

een boze duitse dog want zij had ons gespot op haar terrein. boos, haren overeind, oren naar voren, lippen omhoog kwam ze op hoge poten op mij af. en man paul maar veilig in de mormelmobiel manoeuvres maken.

ik zei 'jajaja, we zijn al weg, hoor' en deed vooral alsof ik niet zo onder de indruk was (ondertussen stond ik wel een beetje op scherp want ze was erg groot en erg boos :mrgreen: ).

je zág gewoon het kwartje langzaam bij d'r vallen 'hee, hee, die is niet bang. hmmmmm, wat moet ik hiermee...' pas na een seconde of tien stilstaan kwam ze toen maar even heel verbaasd kijken wat dat allemaal betekende.

suffe dog. ik ben overigens wel vrij vlot de auto ingeklauterd, want de mormels hadden haar gespot en stonden te krijsen in de auto en dat zou ze misschien niet zo geslaagd gevonden hebben. :mrgreen:

maar dat terzijde. :wink:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Mykos en Indy gingen ook altijd tekeer als de bel ging. Dus ik een nieuwe gekocht met verschillende deuntjes. En jahoor! Het blaffen was over. Maar helaas hadden ze het al snel door en nu wordt er meestal weer als vanouds geblaft.
Hopelijk werkt het bij jou beter. :wink:
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Geweldig, zo'n bel! :smile: Kun je die ergens on line kopen? Lijkt mij ook wel wat namelijk!
Afbeelding
Sandracula
Zeer actief

linlin schreef:
Sandracula schreef:Hahaha.. Ik ben zelf met een mormel begonnen dus ik spreek uit ervaring :mrgreen:
haha, nu ga ik even off-topic: was laatst met man paul bij een kweker in de polder. was hij de auto aan het keren en stond ik braaf te wachten, komt er een duitse dog aansjouwen.

een boze duitse dog want zij had ons gespot op haar terrein. boos, haren overeind, oren naar voren, lippen omhoog kwam ze op hoge poten op mij af. en man paul maar veilig in de mormelmobiel manoeuvres maken.

ik zei 'jajaja, we zijn al weg, hoor' en deed vooral alsof ik niet zo onder de indruk was (ondertussen stond ik wel een beetje op scherp want ze was erg groot en erg boos :mrgreen: ).

je zág gewoon het kwartje langzaam bij d'r vallen 'hee, hee, die is niet bang. hmmmmm, wat moet ik hiermee...' pas na een seconde of tien stilstaan kwam ze toen maar even heel verbaasd kijken wat dat allemaal betekende.

suffe dog. ik ben overigens wel vrij vlot de auto ingeklauterd, want de mormels hadden haar gespot en stonden te krijsen in de auto en dat zou ze misschien niet zo geslaagd gevonden hebben. :mrgreen:

maar dat terzijde. :wink:
Komt me heel erg bekend voor :mrgreen: Nessa kan ook stomverbaasd kijken van: "Jee, die is niet bang voor me" met een kop alsof ze water ziet branden :smile:
Ze gaat dan meestal een speeltje halen, als ze dan niet bang zijn voor me, dan moeten ze maar met me spelen :mrgreen:
Mormels vindt ze overigens heel erg indrukwekkend :19: Haar beste maatjes zijn Jack Russels, want die durven veel meer dan zij :wink:
Als haar vriendje Pimmetje (kan net met zijn pootjes aan de grond, is 6 maanden oud) door een modderplas rent moet zij er ook door, ze kan dan gewoon niet achterblijven en dat terwijl ze normaal als de dood is voor alles wat nat is :smile:
Afbeelding
Sandracula
Zeer actief

Laila schreef:Geweldig, zo'n bel! :smile: Kun je die ergens on line kopen? Lijkt mij ook wel wat namelijk!
Ik weet niet of je die online kunt kopen, kwam hem toevallig bij Karwei tegen en heb hem meteen gekocht toen ik mijn verjaardagscentjes gekregen had :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”