Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat te doen als je de pup mee naar huis mag nemen
Moderator: moderatorteam
-
ikke24
- Vaste gebruiker
wat te doen als je de pup mee naar huis mag nemen
Wie van jullie heeft tips?
# Hoe neem je hem mee in de auto....
# De eerste nacht: erbij blijven?
# De bench naast je bed zetten of zelf ernaast gaan liggen zodat hij al snel weet waar zijn plekje is?
# Bench deurtje open/ dicht?
# janken negeren?
# Kortom....wie weet nog meer handige tips???
Groetjes
# De bench naast je bed zetten of zelf ernaast gaan liggen zodat hij al snel weet waar zijn plekje is?
# janken negeren?
Groetjes
-
Marion.
Re: wat te doen als je de pup mee naar huis mag nemen
Pup op schoot nemen in de auto. Janken vooral niet negeren. Het is zijn eerste avontuur, en het is een baby. Heeft 8 weken gezelschap gehad van moeders en zusjes/broertjes en zou nu ineens een volle nacht in een kaal hok moeten doorbrengen?ikke24 schreef:Wie van jullie heeft tips?
# janken negeren?
Groetjes
Puppekind lekker bij je laten slapen. Als je het niet op bed wil, dan neem je een boodschappenkrat die je naast je bed zet. Zodat als hij gaat piepen, jij gelijk je arm in de krat kunt laten hangen om hem gerust te stellen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ikke24 schreef:# Hoe neem je hem mee in de auto....
# janken negeren?
Ik heb alledrie mijn honden als pup 's ochtends vroeg gekregen zodat ze de hele dag aan mij en aan een andere omgeving konden wennen.
Nika en Marouck heb ik zelf gehaald. Ik heb een tweede persoon meegenomen die in de auto de pup lekker op schoot kon houden.
Biène is door haar fokker/eigenaar gebracht
De eerste weken slapen ze hier naast mijn bed in een bench. Overdag worden ze al aan hun slaapplek gewend door ze erin te leggen als ze in slaap vallen en 's nachts gaat de bench hier gewoon meteen dicht. Doek over de bench, in de bench een lekker kleedje en iets lekkers en mijn hand uit bed bungelend tegen de bench aan. Na een paar weken verhuizen ze naar een grote bench beneden, met geen van drieën een probleem geweest. Heb nog nooit jankende pups gehad op deze manier.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
's Ochtends ophalen zodat pup al een dagje thuis gewend is. Lekker de pup bij je op de slaapkamer nemen, net wat je wilt: in bed of naast je bed in een krat/doos/bench. Zorg dat je pup niet de slaapkamer uit kan en de trap afdondert :N:ikke24 schreef:Wie van jullie heeft tips?
# janken negeren?
Groetjes
Janken niet negeren, beestje is uit zijn nest gerukt en is bang en eenzaam. Het goede moment om meteen een band op te bouwen en hem gerust te stellen door even te kroelen.
O ja.... pup op schoot in de auto (leg een handdoek op je schoot, want flinke kans dat je ondergeplast wordt
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
In de auto lekker op schoot nemen. Deken of doek erbij en de pup ligt prinsheerlijk.ikke24 schreef:Wie van jullie heeft tips?
# janken negeren?
Groetjes
De eerste nacht zoals door anderen de pup in een hoge doos of krat naast bed. Dan kan je hem gerust stellen en ben je ook snel bij 'm als ie naar buiten moet om te poepen of plassen.
Bench? Niet direct dicht doen. Leg de pup er eerst eens in als ie moe is met het deurtje open of gooi er tijdens het spelen het speeltje in. Dan leert ie dat het geen naar en eng ding is waarin ie wordt opgesloten.
Janken niet negeren, even kijken waarom er wordt gejankt.
Verder kan je de fokker vragen om een oude doek in het nest te gooien voordat de pup wordt opgehaald. Die heeft dan de nestgeur waardoor de pup toch iets bekends bij zich heeft.
Verder weet ik niet hoe lang je moet reizen van de fokker naar huis, maar onderweg een keertje stoppen (evt. een paar keer) zodat de pup zijn behoefte kan doen. Bovendien is het dan niet meteen een hele grote rit in 1 keer.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben Harrie gehaald met openbaar vervoer.(reistijd ca 4 uur).
Wij hadden een weekendtas met daarin een lekker dekentje en een knuffel, plus een lap uit het nest. Voor onderweg een flesje water met bakje mee.
Thuis stond de bench klaar met daarin een warme kruik in een handdoek gewikkeld, een opwindwekker in een handdoek gewikkeld en uiteraard een lekkere deken.
's Avonds ging Harrie inderdaad mee naar de slaapkamer en heeft mijn hand in de doos gehangen.
Na enige tijd hebben wij die doos steeds iets verder van het bed gezet net zolang totdat hij buiten de slaapkamer stond.
Wij hebben nooit een probleem gehad.
Oh ja, de knuffel hebben wij nog bewaard
Wij hadden een weekendtas met daarin een lekker dekentje en een knuffel, plus een lap uit het nest. Voor onderweg een flesje water met bakje mee.
Thuis stond de bench klaar met daarin een warme kruik in een handdoek gewikkeld, een opwindwekker in een handdoek gewikkeld en uiteraard een lekkere deken.
's Avonds ging Harrie inderdaad mee naar de slaapkamer en heeft mijn hand in de doos gehangen.
Na enige tijd hebben wij die doos steeds iets verder van het bed gezet net zolang totdat hij buiten de slaapkamer stond.
Wij hebben nooit een probleem gehad.
Oh ja, de knuffel hebben wij nog bewaard

-
biancadebruijn
- Actief
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
In de auto had ik een handdoek mee, pup op schoot, hij was de eerste 10 minuten van de rit erg onrustig, janken e.d. heb hem toen gerrust gesteld, en even later viel ie gewoon bij mij op schoot in slaap af en toe wakker geworden tussendoor maar voor de rest ging het vrij goed. Daarnaast zijn wij de pup het 's ochtends wezen halen, hij had toen nog nog niks te eten gekregen ivm het wellicht overgeven in de auto.
De eerste nacht bleef de bench gewoon beneden staan we zijn wel af en toe eens wezen kijken maar hij bleef gewoon slapen, deurtje bleef wel dicht bij ons. Ook hadden wij een puppypakket meegekregen, en daar zat een doekje in van het nest.
Tja meer tips heb ik niet op het moment, voor ons is ook nog alles nieuw maar aldoende leert men
De eerste nacht bleef de bench gewoon beneden staan we zijn wel af en toe eens wezen kijken maar hij bleef gewoon slapen, deurtje bleef wel dicht bij ons. Ook hadden wij een puppypakket meegekregen, en daar zat een doekje in van het nest.
Tja meer tips heb ik niet op het moment, voor ons is ook nog alles nieuw maar aldoende leert men
- mister
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
- Aantal honden: 2
Mister heeft lekker bij me opschoot gezeten in de auto. we hadden wel een handoek meegekregen waar de nestgeur aanzat. (samen met een halsband, riem, speeltje, 15 kg voer en een wormkuur, dik voor elkaar)
we hadden hem in het begin van de avond gehaald (voorkeur ging wel uit na 's ochtends maar was niet haalbaar)
meneer heeft ongeveer 1,5 uur het huislopen verkennen is toen in slaap gesukkeld om 10 uur in zijn mand volgende ochtend 7 uur werd meneer pas weer wakker
had al een mand boven in de slaapkamer gezet hij is nooit gebruikt
heeft nooit een piep gelaten heb de eerste nachten wel op de bank geslapen.
we hadden hem in het begin van de avond gehaald (voorkeur ging wel uit na 's ochtends maar was niet haalbaar)
meneer heeft ongeveer 1,5 uur het huislopen verkennen is toen in slaap gesukkeld om 10 uur in zijn mand volgende ochtend 7 uur werd meneer pas weer wakker
had al een mand boven in de slaapkamer gezet hij is nooit gebruikt
heeft nooit een piep gelaten heb de eerste nachten wel op de bank geslapen.
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister