sirene schreef:
Ja, dat was ook mijn idee. Als ik met ze wandel doe ik dit ook al.
Bij mij in de straat is het moeilijker omdat ik mensen vaak niet van te voren aan zie komen omdat ze uit een deur komen of om een hoek vandaar. Dan moet ik sneller reageren dan die andere 10 ogen

Vandaar dat ik dacht om wat vrijwilligers te vragen.
Denk je dat dat werkt ?
Bij Bram maakt het nogal een verschil of hij mensen kent of niet. Bekenden gaat hij sowieso naar blaffen uit vrolijkheid namelijk
Dus bij Bram is vrijwilligers inschakelen lastig omdat dat dan dus bekenden zullen zijn, en dat uit enthousiasme blaffend begroeten daar doe ik nu iig niks aan. Als dat alles is, ben ik allang blij
Maar ik weet niet hoe dat met jouw honden is?
Ik vind het ook nog wel moeilijk hoor; soms redeneer ik mis en blaft Bram opeens al terwijl ik dacht "die mevrouw gaat hij vast niet tegen blaffen". En soms ben ik hem aan alle kanten af aan het leiden, en zie je hem denken "ja, leuk hoor, maareh, die meneer daar die zie ik heus wel, en wat is daarmee dan?"
Dus tja....
Het scheelt hier trouwens wel dat hij eigenlijk alleen blaft als hij iemand in de verte echt kan zien naderen. Komen ze opeens de hoek om dan is er niks aan de hand. Maar dat is bij jou dus anders begrijp ik?
Hahah, goeie tip. Mullu heeft ook een handje van zulke dingen.
Ik moet er altijd wel stiekem in mezelf een beetje om lachen; hij komt dan helemaal stuiterend van enthousiasme naast me lopen, met zo'n guitig bekkie "zie je dat baas, ik heb geblaft maar nu ben ik stil"
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling, dus ik negeer hem dan