Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

raar gedrag ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

aussie
Vaste gebruiker
Contacteer:

raar gedrag ?

Ongelezen bericht door aussie »

Ik liep gisteren met mijn groenendaeler teefje toen er een vrouw aan kwam met een standaard teckel. De teckel ging op afstand al steeds op de grond liggen. Ik dacht "o, wat een onderdanig hondje, gaat alvast liggen als er in haar ogen een grotere dominantere hond aan komt". Loop ik met mijn lieve onverstoorbare hond voorbij vlieg ineens dat teckeltje mijn hond aan. Gelukkig zat het hondje aan de lijn en kon het vrouwtje het nog terug trekken ( "Goh, wat doe je nou ? Da's niet lief hoor " :denken: Ja, mevrouw, zo leert de hond het wel af hoor :boos: ). Tessa deed alsof het teckeltje lucht was en liep gewoon lekker braaf met me mee ( en dat voor zo'n "enge zwarte herder" :19: ). Ik kon wel een preek gaan houden tegen die vrouw dat de volgende hond wel eens heel anders kon reageren op haar hondje, maar had ik geen zin in, was er veel te mooi weer voor om mijn humeur te laten verpesten :cheer: :cheer: :cheer: Tessa negeert alle honden, alleen als ze echt te opdringerig worden kan ze een waarschuwende grom of knauw in de lucht geven. Echt een geweldige hond ! :ok: Maar wat is dit nou voor gedrag van die teckel ? Vrij gestoord toch ? Uit een zeer onderdanige positie ( nog net niet op de rug draaiend ) ineen aanvallen ?
Afbeelding
aussie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Maar ze ging bijna op de rug liggen ( nog net niet helemaal :roll: ), is dat niet onderdanig dan ? Hm, vrouwtje heeft het dan ook niet goed ingeschat, want zij dacht ook dat het onderdanig was. Gelukkig heb ik een onverstoordbare hond :ok:
Afbeelding
aussie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zo begon de teckel dus wel, helemaal plat op de grond. Toen oortjes naar achter en dan half op de zij, net zoals ze doen vlak voor het helemaal omdraaien. Maar i.p.v. het omdraaien sprong hij / zij overeind en sprong al grauwen en knauwend op mijn hond af. Gelukkig zat hij aan de lijn. Nu is mijn hond veel gewend van kleintjes. De hond van mijn schoonmoeder ( yorkie van 2 1/2 kg ) hangt regelmatig in haar kraag :denken: Ze negeert deze hond(je) echt helemaal, maar dus ook tijdens het spelen als ze uitgelaten worden. Rent zo over het yorkie heen die dan een buiteling maakt :smile: :smile: :smile: Inmiddels zijn ze beide flink bejaard, dus dit soort taferelen komen bijna niet meer voor.
Afbeelding
casper
Actief

Ongelezen bericht door casper »

In eerste instantie dacht ik ook aan fixeren en sluipen voor de aanval, maar als je het zo uitlegt... misschien toch eerder angst agressie?

Maar op zich niet echt gestoord gedrag, wel gedrag dat wat bijgesteld moet worden lijkt me :wink:

Groetjes,
Ellen
Groetjes,

Ellen
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Dit gedrag komt mij heel bekent voor.

Chicca gaat ook altijd helemaal plat op de grond liggen met haar oren naar achteren. Maar als je dan in haar ogen kijkt zie je dat ze een spelletje speelt. Ze wacht dan tot Dino voorbij komt en springt er boven op.

Is dit negatief gedrag dan?
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding

Afbeelding
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Ik las dit stukje en het kwam me bekend voor. Ik weet namelijk niet waarom ze dit doet en ik dacht misschien weten iemand het?
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”