Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

demolition dog

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

carly_1

demolition dog

Ongelezen bericht door carly_1 »

Om maar met de deur in huis te vallen: wij hebben 3 kinderen en een bastaard mechelse herder, genaamd Frits. Vreselijk lief beest, ook naar de kinderen. Soms wat "sjachie" naar andere honden, maar hij begint ook al een ouwe sukkelaar (=10) te worden.

Nu wil het geval dat ik zwanger ben van kind nummer 4 , en daar begonnen de problemen met Frits. Eerst al "bewakend" over mij als we gingen wandelen, maar nu erger... hij maakt werkelijk ALLES kapot als hij alleen gelaten wordt (van gitaar tot papier, van plastic plus hij probeert op alle mogelijke manieren te ontsnappen!

Hij is laatst zelfs door het raam van de eerste verdieping naar beneden gesprongen (en er niks aan over gehouden!)
En dat terwijl hij altijd heel goed alleen kon zijn... :denken:

Ik zit met mijn handen in het haar, straffen kan niet, want het leed is al geleden, opsluiten is hij nooit gewend, dus geen bench, een muilkorf maakt ie ook kapot!

Help! Ik maak me zorgen, ook als straks de kleine er is!

groet carly
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Kan je het alleen zijn opnieuw intrainen? Hij kon het wel, dus met een rustige opbouw kan het misschien wel lukken.
Zijn er verder nog veranderingen geweest thuis, waardoor hij niet meer alleen wil zijn?
Nettie
carly_1

Bedankt voor je snelle reactie Nettie!

Ik geloof niet dat er nog meer veranderingen hebben plaatsgevonden voor Frits. Hij heeft ook al 3 keer eerder meegemaakt dat ik zwanger was, maar het heeft daar nu echt wel mee te maken, denk ik.

Bedoel je dat ik eerst weer een kwartiertje weg moet zijn en dan weer terug komen, en dat steeds weer wat langer maken? Heb ik zelf ook al aan zitten denken, maar helaas was ik laatst nog geen half uurtje weg en hij was al weer aan het slopen geweest.

Als ik dan thuiskom is hij zich van geen kwaad bewust en is heel blij me te zien, maar moet ik dan juist enthousiast op hem ook reageren of hem negeren??

Ik dacht dat ik mijn hond inmiddels wel kende :-(

groetjes carly
zwijntje
Actief

Ongelezen bericht door zwijntje »

Geef hem anders eens een lekkere kluif of kong... zodat hij zich daarmee bezig kan houden?

Of heb je dat al geprobeerd?

Succes ! Vicky
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Heozo zou het nu met je zwangerschap te maken hebben, als hij er bij de vorige 3 geen last van had?
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Misschien is hij wel dementerend, sluit dat niet uit bij een hond van deze leeftijd. Ze kunnen bijv. erg angstig worden (zie het slopen bij alleen zijn wat eerst geen problemen gaf. Slopen doen ze als ze bang zijn). Ik zou eerst eens met de dierenarts praten ivm eventuele medicatie. Zorg daarnaast voor een duidelijk ritme, qua wandelen, voeren ed en zorg dat hij met rust wordt gelaten door de andere kinderen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Sunnybunny schreef:Misschien is hij wel dementerend, sluit dat niet uit bij een hond van deze leeftijd. Ze kunnen bijv. erg angstig worden (zie het slopen bij alleen zijn wat eerst geen problemen gaf. Slopen doen ze als ze bang zijn). Ik zou eerst eens met de dierenarts praten ivm eventuele medicatie. Zorg daarnaast voor een duidelijk ritme, qua wandelen, voeren ed en zorg dat hij met rust wordt gelaten door de andere kinderen.
daar dacht ik ook meteen aan...dat hij misschien wel dementerend wordt...omdat hij al 10 is en ook wat sjaggie wordt naar andere honden zoals je in je eerste bericht zegt...
Misschien wordt alles hem wat teveel...
carly_1

Reactie op vicky: ik had vanochtend geprobeerd met een bal, die hij graag mag slopen, maar de bal lag er nog keurig (terwijl hij hem wel pakte toen ik er nog was) en de kranten en mijn schaakbord waren gesloopt...

Reactie op marsmellowtjuh: ik denk dat het met mijn zwangerschap te maken heeft omdat het op dat moment begonnen is. Hij loopt soms ook vreselijk achter me aan, honden hebben volgens mij een zesde zintuig daarvoor (reuk dan wel gevoel)?

Ik probeer zoveel mogelijk een ritme aan te houden, maar misschien moet die nog wel duidelijker.

Heb trouwens net de kinderen van school gehaald dus was een half uur weg: had de tuindeur opengelaten en er was niets kapot! Heb hem beloond met aandacht en een lekker hondenkoekje!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”