Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ramon komt in een lastigere leeftijd dus ik blijf jullie nog even vervelen met hond/kind vragen.
Maar Ramon ommiteert ons en probeert de honden wel eens verbaal (haha poging tot ) terecht te wijzen. De honden reageren hier helemaal niet op natuurlijk.
Moeten we Ramon dan steunen of het gewoon maar laten?
Ik ga met Inge mee. Ik denk dat kinderen onder de tien (wat mij betreft 15) niet mogen corrigeren en heel voorzichting moeten zijn met comando's geven. Wel mogen ze helpen voeren, uitlaten, enz enz.
Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is, ik zit nu ook al te piekeren over hoe dat nou allemaal moet als Martijn straks gaat kruipen. Als ik hem nu al zie gaan in zijn loopwagentje! Daar ga ik mijn handen aan vol hebben. :N:
Chaos negeert de commando's van de kinderen ook..die snapt hij echt niet.
Dan staat daar dus een kleuter te roepen; "fluit, fluit, fluit (hij bedoeld dan, luid het commando voor Chaos om aan te blaffen)
Kan me in wat Inge geschreven heeft wel vinden, gewoon dat mannetje leuk houden voor je honden. Onze jongens geven de honden geregeld lekkers en dat in mijn bijzijn en dan moeten de honden daar wel even mooi voor gaan zitten.
Ja ik vind het hartstikke leuk. En ik moet eerlijk zeggen ik dacht er ook eerder niet zo bij na en het ging hartstikke goed allemaal. Komt vooral door de lieve hondjes hoor en ons oplettende karakter natuurlijk
Ik deed ook niks met dat gecommandeer zzzzzzzzzit! van Ramon. Maar nu ga ik erbij nadenken en alles analyseren maar dan kom ik er niet meer uit
Ik denk dat ik maar weer gewoon gewoon doe en het zal wel loslopen...
Carmen schreef:Ramon komt in een lastigere leeftijd dus ik blijf jullie nog even vervelen met hond/kind vragen.
Maar Ramon ommiteert ons en probeert de honden wel eens verbaal (haha poging tot ) terecht te wijzen. De honden reageren hier helemaal niet op natuurlijk.
Moeten we Ramon dan steunen of het gewoon maar laten?
Niet steunen in ieder geval.
Nu je dit hebt meegemaakt van Ramon, moet je wel extra opletten dat hij niet dwingender gaat proberen om de hond een commando te geven.
Het is een leuk gezicht zo'n mannetje dat commando's gaat geven, maar laat ze niet uit het oog!
Groetjes van Nettie
hier ook ons bijdehandje van drie jaar, die kan er ook wat van, ik wil het niet hebben en ze mag het dus niet van ons, ze mag wel de honden roepen en ze een koekje geven, zo doet ze toch iets en de honden luisteren ook nog, ze vind het prachtig.
Nee mogen ze hier ook niet, doen ze ook niet ook. Ik heb de kinderen geleerd als een hond in de weg zat/lag/hangt om mij te roepen en ik stuur ze wel weer naar hun eigen plaats. Er zijn nog wel eens buurkinderen die het ook proberen maar vanaf een jaar of 14/15 gaat Rataplan pas naar ze luisteren. Obelix luistert alleen naar mij of Richard, verder staat hij gewoon overal met zijn snufferd bovenop
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Carmen schreef:Maar toch he.....
In de nadere topic mag Ramon wel de honden van de bank sturen met vervelend gedrag maar hij mag ze niet zeggen om te gaan zitten
In de nadere topic mag Ramon wel de honden van de bank sturen met vervelend gedrag maar hij mag ze niet zeggen om te gaan zitten
Ramon mag niets. Ramon is in de ogen van de hond een pup en als die pup praatjes krijgt en vervelend wordt kan hij dus ook op zijn honds een correctie verwachten.
Jij bepaalt dus en Ramon mag met koekjes leuk spelen met de honden en ze dingen vragen, maar geen commando's afdwingen.
Ik zou Ramon beslist geen commando's laten geven. Ik heb een zoontje van 11 en de laatste maanden begint Buffy hem duidelijk serieus te nemen. Maar voorheen mocht hij alleen maar Buffy laten zoeken en ook wel eens laten zitten of down als ik erbij was voor een brokje.
Het is dat ik zie dat Buffy hem serieus neemt nu (hij komt nu in de prepuberteit) dat hij meer mag, maar ik laat ze nog steeds niet alleen en hij vraagt of hij haar mag laten zitten voor een brokje. Mijn dochter was net 14 toen we Buffy kregen, maar die werd duidelijk gelijk als baas gezien, leeftijd alleen zegt niet alles, maar Ramon is echt te jong.
Volgens mij heeft niemand dat gezegd. Ik heb het topic nog overgelezen en ik kom het niet tegen in ieder geval.
Ik ben zelf de jongste van het gezin(op Xena na dan ) En ik ga altijd zelf met haar naar puppycursus en thuis train ik ook met haar, de regels van leeftijd hoeven dus niet altijd van toepassing te zijn. Het is maar net hoe volwassen je jezelf gedraagd.
Ik zeg niet dat alle kinderen van 11/12 jr een hond kunnen begeleiden, maar ik wil wel duidelijk maken dat sommige het best redelijk kunnen. En dat het dus niet zozeer leeftijdsgebonden is. Het heeft namelijk met het gedrag te maken.
Kinderen mogen in mijn ogen niets met honden doen. Alleen voorzichtig aaien, helpen met voeren en that's it.
Bijdehande peuters die bij ons op bezoek komen, mogen zelfs niet achter de hond aangaan om haar te aaien of een koekje te geven.