1 van de twee gaat terug naar binnen, nadat er een baasje vanuit de garage de honden terug riep. Wij lopen door met een grommende reu achter ons aan, om ons heen draaien en voor Ambos draaien en maar grommen....
Baas was alweer terug naar binnen, terwijl hij heel goed wist dat er maar eentje terug was gekomen en wij liepen gewoon door. Ondertussen onze hond aangelijnd gehouden en totdat we bij de auto kwamen deed onze hond niks meer dan alleen maar de boel in de gaten houden en wat trekken aan de riem. Maar toen moest hij in de auto, de grommende kleinere hond was er nog steeds en wilde nog steeds aanvallen.. Mijn man heeft tenslotte een stuk tak in zijn richting gegooid, want hij wilde niet weg gaan, het hielp overigens niks, hij bleef om ons heen draaien, alleen nam hij wat meer afstand.
We hebben onze hond niet losgelaten om ze het maar uit te laten zoeken want als het een bloederige toestand wordt, kan het wel eens zo zijn dat de grootste de schuld krijgt en wij proberen onze honden niet te laten vechten, dus dat laat ik niet verpesten als het even kan.
Ik vind dit zo'n vreemde manier van reageren van die baas, ik zou mijn hond terug roepen en achter een hek zetten. Die zou er zowiezo al achter zitten als ik aan een drukbezocht bosweggetje woonde, want je hond kan zomaar naar de drukke weg meelopen met een andere hond en overreden worden etc.
Maar wat ik me afvroeg was: Waarom zou die hond zo lang meelopen met een grotere hond? De andere was al weggegaan dus er was vanuit zijn kant geen hulp meer.