Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teveel showen?
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
teveel showen?
showen met je hond kan leuk zijn en nuttig zijn, maar kun je ook teveel showen? een jonge hond teveel in de ring hebben?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Ik heb niet zoveel ervaring met shows mijn honden waren er meestal niet geschikt voor qua uiterlijk
dus van de showtraining weet ik heel weinig van.
Ooit heb ik 1 keer meegedaan aan de veteranen met mijn toenmailige mastino,nu zou ik zelfs niet meer weten welke plaats hij had gekregen ,in ieder geval niet de eerste
,wel weet ik nog wat een gekke geluidjes hij kon maken hoe hij altijd rond hobbelde met een handdoek in zijn bek en wat een vriendelijke reus het was 

Ooit heb ik 1 keer meegedaan aan de veteranen met mijn toenmailige mastino,nu zou ik zelfs niet meer weten welke plaats hij had gekregen ,in ieder geval niet de eerste

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Geen ervaring mee. Uiteraard heb ik wel een mening
Kort gezegd. Ik vind het belachelijk als mensen met hun hond, jong of oud, elke show aflopen die er is.
Als je zo nu en dan naar een show gaat, of in een bepaalde periode iets meer om een bepaald doel te (moeten?) halen, ok.
Maar er zijn genoeg mensen die naar elke show gaan. En met elke show bedoel ik ook bijna elke show. Elk weekend onder de panne.
Denk dan bij mezelf, ga lekker naar het bos met je hond en laat 'm lekker vies worden

Kort gezegd. Ik vind het belachelijk als mensen met hun hond, jong of oud, elke show aflopen die er is.
Als je zo nu en dan naar een show gaat, of in een bepaalde periode iets meer om een bepaald doel te (moeten?) halen, ok.
Maar er zijn genoeg mensen die naar elke show gaan. En met elke show bedoel ik ook bijna elke show. Elk weekend onder de panne.

Denk dan bij mezelf, ga lekker naar het bos met je hond en laat 'm lekker vies worden

Soms zie ik inderdaad jonge honden die bijna elke show lopen
Tuana is wel gefokt voor de show (
) maar heeft nu 2x maar een show gelopen. Wij vinden de africhting belangrijker. Dat doet ze echt super en ze vind dat superleuk om te doen.
Bij duitse herders komt ook heel veel kijken, het showen ervan. Ik ben echt super blij dat onze ongetrainde Tuana een mooie 7e ZG laatst heeft gehaald en een echt supermooie keurbericht
En dat voor een hond die totaal 4x een ring van binnen heeft gezien
Tuana gaat meer de africhting in, VH3 en daarna pas een keer een show lopen (als alles naar wens verloopt uiteraard)

Bij duitse herders komt ook heel veel kijken, het showen ervan. Ik ben echt super blij dat onze ongetrainde Tuana een mooie 7e ZG laatst heeft gehaald en een echt supermooie keurbericht

Tuana gaat meer de africhting in, VH3 en daarna pas een keer een show lopen (als alles naar wens verloopt uiteraard)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Zover ik weet is er niet elke week een show , maar elke maand.Tamara en Bowie schreef:
Maar er zijn genoeg mensen die naar elke show gaan. En met elke show bedoel ik ook bijna elke show. Elk weekend onder de panne.![]()

Het lijkt me ook erg duur om elke week naar een show te gaan.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ja, ik vind dat het te veel kan zijn. Maar dat is in 'mijn kader' hoor. Ik heb niet zoveel met shows, ga het alleen een paar keer doen omdat ik Bram op de dekreuenlijst wil hebben. Maar als ik de beelden op tv weleens zie van die pups en jonkies die maar de hele dag netjes moeten staan, dan kan ik het niet helpen om dat sneu te vinden.

Linda, Izzie en Bram
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja in nederland, maar dan heb je nog shows in belgie en duitsland en er zijn ook vele clubmatches dus als je wilt kan je elke week wel ergens heen.MonaToetje schreef:Zover ik weet is er niet elke week een show , maar elke maand.Tamara en Bowie schreef:
Maar er zijn genoeg mensen die naar elke show gaan. En met elke show bedoel ik ook bijna elke show. Elk weekend onder de panne.![]()
![]()
- starfleet
- Erelid
- Tamara.
- Zeer actief
MonaToetje schreef:Zover ik weet is er niet elke week een show , maar elke maand.Tamara en Bowie schreef:
![]()
Als ik bij evenementen kijk, wordt er toch elke week wel iets georganiseerd

Ik hou er dus niet van, je zult me er ook niet snel zien.
Misschien in de toekomst als ik wil gaan fokken om de benodigde papiertjes te krijgen maar daar zal het dan ook bij blijven. W.s. ook omdat ik geen showduitseherders zal gaan fokken/krijgen en dus toch altijd als laatste eindig.
Maar nee, als ik die honden op zo'n tafeltje zie staan met dat gepluk en gekam en elk haartje moet recht zitten, slabbetjes om voor het kwijl e.d.
Dan liggen mijn honden toch echt liever in een modderpoel.
Misschien in de toekomst als ik wil gaan fokken om de benodigde papiertjes te krijgen maar daar zal het dan ook bij blijven. W.s. ook omdat ik geen showduitseherders zal gaan fokken/krijgen en dus toch altijd als laatste eindig.
Maar nee, als ik die honden op zo'n tafeltje zie staan met dat gepluk en gekam en elk haartje moet recht zitten, slabbetjes om voor het kwijl e.d.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zelf houd helemaal niet van het showen eigenlijk, een hond heeft meer dan alleen een mooi uiterlijk.
Ikzelf houd dus meer van de werklijnen.
Maar ik denk niet dat als je een hond hebt die er echt plezier in heeft, Niet echt teveel kan showen.
Al heeft een jonge hond natuurlijk ook zijn rust nodig.
gr Aimee
Ikzelf houd dus meer van de werklijnen.
Maar ik denk niet dat als je een hond hebt die er echt plezier in heeft, Niet echt teveel kan showen.
Al heeft een jonge hond natuurlijk ook zijn rust nodig.
gr Aimee
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
estelle schreef:

Ik vind dat altijd sneu voor de hondjes , staan ze uren op zo`n tafeltje om gesprayed , gepoeierd en gekamt te worden. :N:

Voordat ik naar de clubmatch in echt ging heb ik nog lekker een halfuurtje met Mona in het bos gewandeld , heb haar daarna gewassen en ben toen naar Echt gegaan.

(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
vergeet het buitenland nietMonaToetje schreef:Zover ik weet is er niet elke week een show , maar elke maand.Tamara en Bowie schreef:
![]()

voor mij is het ook niet weggelegt om steeds maar show te lopen.
begin van t jaar wel een paar afgelopen, en nu weer lekker rustig aan.
volgende maand 1 en september 1.
heb er al zin in

er zijn fokkers die het goed doen met de honden op show en dus op elke show te vinden zijn. in binnen en buitenland.
ik denk dat t soms wel te veel kan zijn voor een jonge hond om steeds maar weer de ring in te moeten. hoewel ze t vaak wel leuk vinden.
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
zo lang de hond het leuk vind, geen probleem
ik kom ook op best wat shows (1 -2 per maand), Harrie vond het in het begin leuk, nu word het wat minder dus hij hoeft af en toe maar eens mee.
Breeze vind het helemaal super, die gaat er echt staan van hier ben ik
, zij gaat voorlopig dus gewoon mee.
en ja, onze honden mogen gewoon vuil worden, dag voor de show gaan ze nog gewoon lekker los aan de dijk om zich uit te leven, geen enkel probleem.
Op de eerste plaats zijn het huishonden, en daarnaast gaan ze naar shows
ik kom ook op best wat shows (1 -2 per maand), Harrie vond het in het begin leuk, nu word het wat minder dus hij hoeft af en toe maar eens mee.
Breeze vind het helemaal super, die gaat er echt staan van hier ben ik

en ja, onze honden mogen gewoon vuil worden, dag voor de show gaan ze nog gewoon lekker los aan de dijk om zich uit te leven, geen enkel probleem.
Op de eerste plaats zijn het huishonden, en daarnaast gaan ze naar shows
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Mis hoorMonaToetje schreef:Zover ik weet is er niet elke week een show , maar elke maand.![]()

En idd, je kan teveel showen. Wij doen ook zo af en toe eens een show (hond is 3 jaar oud en heeft toch wel al een 10tal gedaan hoor) en soms zie je daar zo van die honden, die gewoon niet meer vooruit willen gaan. En de eigenaar maar trekken. Echt geen zicht hoor. Maar wees gerust: het zijn meestal toch precies diegene, die het slechts showen die winnen. Gewoon omdat de keurders hen kennen, want zij gaan tenslotte elke week

Marion
A dog is for life, not just for christmas !

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
MonaToetje schreef:Zover ik weet is er niet elke week een show , maar elke maand.Tamara en Bowie schreef:
![]()
In Nederland is er ongeveer om 2 weken een show. Maar in bepaalde maanden weer helemaal niet (januari en juli).
Als je Duitsland, België en Luxemburg meepakt kom je een heel eind hoor

En er zijn mensen die je op nagenoeg elke show ziet. Tja, het is een hobby. Soms vind ik het inderdaad wel erg veel van het goede, maar goed wie ben ik om kritiek te leveren. Ik ben ook vrij veel op shows te vinden. Zonder hond overigens, als ringmedewerker.

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Contacteer:
Re: teveel showen?
Zolang die het leuk vind, niente probleem. Wat je soms wel ziet bij de ergo strebertjes is dat ze veel te veel druk op de hond leggen (jeugdig gedrag waar geen km zich druk om maakt moet en zal de kop ingedrukt worden) en dan zie je dat het die hond vlot gaat vervelen en tegen die tijd dat die volwassen is kun je 'm achter de geraniums zetten omdat er geen land (of ring) meer mee te bezeilen is. Dan heb je 'm zoals wij zeggen, kapot geshowt.yamie schreef:showen met je hond kan leuk zijn en nuttig zijn, maar kun je ook teveel showen? een jonge hond teveel in de ring hebben?
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Showen is eigenlijk ook voor de baasjes , want de hond interesseert het geen ruk of hij kampioen is of niet
Maar het moet natuurlijk wel leuk blijven , vooral voor de hond , en ik kan me niet voorstellen dat een hond het leuk vindt om uren op zo`n tafeltje te staan en onder gesprayed te worden met haarspray en poedertjes.
Ik vind showen harstikke leuk , maar ik ben echt niet van plan om elke show af te gaan , want daar heb ik nog geeneens het geld voor en het moet natuurlijk leuk blijven.

Maar het moet natuurlijk wel leuk blijven , vooral voor de hond , en ik kan me niet voorstellen dat een hond het leuk vindt om uren op zo`n tafeltje te staan en onder gesprayed te worden met haarspray en poedertjes.
Ik vind showen harstikke leuk , maar ik ben echt niet van plan om elke show af te gaan , want daar heb ik nog geeneens het geld voor en het moet natuurlijk leuk blijven.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Tamara.
- Zeer actief
Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".
Maar wat vindt een hond leuk aan de hele dag in een bench zitten, met de baasjes ernaast die op campingstoeltjes zitten, dan een rondje mogen rennen in een warme hal met allemaal mensen er om heen, bekeken en betast worden, en dan weer terug in de bench of terug op de plaats?
En dit duurt dan van 's ochtends vroeg tot het einde van de middag.
Ik keur het showen niet af hoor, begrijp me goed. Ik zie het als een noodzakelijk iets. Zeker als je wilt gaan fokken met je hond
En zo héél af en toe kan het leuk zijn voor het baasje natuurlijk
Welk gedeelte van dit traject vindt een hond nou helemaal fantastisch?
Maar wat vindt een hond leuk aan de hele dag in een bench zitten, met de baasjes ernaast die op campingstoeltjes zitten, dan een rondje mogen rennen in een warme hal met allemaal mensen er om heen, bekeken en betast worden, en dan weer terug in de bench of terug op de plaats?
Ik keur het showen niet af hoor, begrijp me goed. Ik zie het als een noodzakelijk iets. Zeker als je wilt gaan fokken met je hond

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Shows zijn alleen in het weekend, dan hou je 5 dagen in de week over voor het bos? Bosjes honden die voor en na de showdag ook in de plomp liggen zelfs.Tamara en Bowie schreef: Maar er zijn genoeg mensen die naar elke show gaan. En met elke show bedoel ik ook bijna elke show. Elk weekend onder de panne.![]()
De hond moet de ring een feestje vinden en het is aan de baas om dat feestje te organiseren. Wanneer dat niet lukt is er ook geen bal aan om te showen want je wint toch niet met een hond die je mee moet sleuren.
goeie vraag, ben benieuwd naar het antwoord.Tamara en Bowie schreef:Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".
Ik keur het showen niet af hoor, begrijp me goed. Ik zie het als een noodzakelijk iets. Zeker als je wilt gaan fokken met je hondEn zo héél af en toe kan het leuk zijn voor het baasje natuurlijk
![]()
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik ben nog maar 1 keer naar een show geweest en kan me niet voorstellen dat het fantastisch was voor de honden. Het was te vol, te warm en duurde te lang.Tamara en Bowie schreef:Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".
Ik keur het showen niet af hoor, begrijp me goed. Ik zie het als een noodzakelijk iets. Zeker als je wilt gaan fokken met je hondEn zo héél af en toe kan het leuk zijn voor het baasje natuurlijk
![]()
Niet dat Bram piepend naast me zat ofzo, zo erg is het nou ook weer niet. Het leuke aspect voor de hond is het contact met de baas die heel trots is en de aandacht van de baas. Maar verder?

Linda, Izzie en Bram
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Met Catootje ben ik een keer naar de jonge hondendag geweest en ik had niet het idee dat Catootje er iets aan vond. Bovendien vond ik het zelf ook niet echt leuk, veel te lang en saai zo'n dag, dus het was voor ons gelijk ook de laatste keer.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
's Morgensvroeg apart met je baasje een rondje maken.Het leuke aspect voor de hond is het contact met de baas die heel trots is en de aandacht van de baas. Maar verder?
Als enige mee met de auto, vaak zelfs voorin.
Bij de ingang van de show de dierenarts begroeten en knuffelen (helaas dat hoeft niet meer).
Alle soortgenoten begroeten die speciaal voor jou ook naar die show zijn gekomen.
Socialiseren met alle mensen die geïnteresseerd zijn in jouw ras.
Mee mogen 'boodschappen doen' en de lekkerste kluifjes en mooiste speeltjes uitzoeken.
In de ring met de keurmeester dollen en netjes staan.
Heerlijk slapen in je eigen bench.
In de erering echt uit je dak gaan tijdens de muziek bij binnenkomst.
Je verbazen over je baasje wanneer je samen achter een bordje mag gaan staan.
Op de terugweg wil je graag achterin de auto want je bent móe.
Behalve als we ergens stoppen om te zwemmen of een rondje in een onbekend bos te maken.
Ja hoor, ik denk dat mijn honden het wel leuk vinden om naar de show te gaan

Ik ben regelmatig met de fokster meegeweest naar shows, en ze had dus 1 hond die het geweldig vond. Dat zag je aan de hond. Alle aandacht van het vrouwtje. Niks bench. Samen met het vrouwtje een rondje rennen.Tamara en Bowie schreef:Er wordt hier wel gesproken over "zo lang de hond het leuk vindt".
Later werd die hond niet meer uitgebracht, maar mocht ze toch nog mee. Ging de fokster van tevoren een paar keer de ring in met die hond. Puur voor de leuk.
Ik denk dat er wel degelijk honden zijn die het gewoon erg leuk vinden. Het is ook zo vreselijk afhankelijk van hoe je de hond "maakt". Wij vinden wandelen erg leuk, en alle honden die wij gehad hebben vonden dat ook leuk. Geen toeval. Dat hebben wij ze geleerd, denk ik

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
ik ben twee keer op een verkiezing geweest
wel het echt show element wat er in zat hoor...
Maar was voor alles en iedereen.
Wel met keurmeesters en ringen.
Tjonge jonge...ik zei nog tegen Robin: "pfff...zo zul je er toch weekend na weekend bij zitten??"
Muffe hallen, warme hallen...allemaal mensen, honden...en wachten, wachten, wachten, heel lang wachten.
En nou ging het hier nog snel hoor...hahahahaha...maar voor mijn gevoel is het alleen maar een hoop wachten en weinig leuks.
Op de Sharpei vriendendag lopen ze ook shows in alle catagorieen, maar daaromheen heb je standjes, info, prullaria, etc.
Plus dat daar veel mensen komen die niet showen en dus ook veel buiten op een veld staan te kletsen en te doen.
Ik zag maar weinig showmensen met hun hond buiten...ja, alleen om te plassen.
Nee, ik moest er niet aan denken om ieder weekend en zelfs nog niet iedere maand op shows te moeten lopen..
Die paar keer dat ik show gezien heb, heb ik ook meteen de fanatiekelingen gezien die staan te flippen omdat het ene hondje van de buren hun hondje op staat te naaien, of omdat de bar niet genoeg keuze heeft in verschillende soorten broodjes
dodelijk serieus zitten ze zonder een glimlach, zonder een teken van inspiratie, zonder ook maar aandacht voor hun hond die in de bench ernaast zit...op hun stoeltje naast hun kaptafels...
nee...ik moet er niet aan denken dat ik dat soort zuurpruimen te vaak moet zien
Na shows zijn de topics soms ook niet aan te slepen..modder gooien naar elkaar omdat 1 hond stond te hijgen in de ring, waardoor een ander uit zijn concentratie was en zich niet goed kon tonen en daardoor 3 e werd....gos...ik lees het dan maar en denk...ben blij dat ik er niet was
Ach...en sommigen en sommige honden zullen er ontzettend van genieten...leuk! Dan moet je het vooral doen
maar ik moet er niet aan denken en Rimpel? Die al helemaal niet
Zijn eerste van de twee keer op de verkiezing mooiste hond van onze hondenschool voor ras-kruizing-etc. (hij is 4 en een half...kun je nagaan
)
algehele indruk was: "rustige, stabiele hond in de ring, die zich vandaag helaas niet van zijn beste kant wil laten zien"
kreeg hij als eindoordeel: "mooie rasvertegenwoordiger die zich in de ring beter moet presenteren"
Typisch mijn eigen, eigenwijze stinkrimpel

Maar was voor alles en iedereen.
Wel met keurmeesters en ringen.
Tjonge jonge...ik zei nog tegen Robin: "pfff...zo zul je er toch weekend na weekend bij zitten??"
Muffe hallen, warme hallen...allemaal mensen, honden...en wachten, wachten, wachten, heel lang wachten.
En nou ging het hier nog snel hoor...hahahahaha...maar voor mijn gevoel is het alleen maar een hoop wachten en weinig leuks.
Op de Sharpei vriendendag lopen ze ook shows in alle catagorieen, maar daaromheen heb je standjes, info, prullaria, etc.
Plus dat daar veel mensen komen die niet showen en dus ook veel buiten op een veld staan te kletsen en te doen.
Ik zag maar weinig showmensen met hun hond buiten...ja, alleen om te plassen.
Nee, ik moest er niet aan denken om ieder weekend en zelfs nog niet iedere maand op shows te moeten lopen..
Die paar keer dat ik show gezien heb, heb ik ook meteen de fanatiekelingen gezien die staan te flippen omdat het ene hondje van de buren hun hondje op staat te naaien, of omdat de bar niet genoeg keuze heeft in verschillende soorten broodjes

dodelijk serieus zitten ze zonder een glimlach, zonder een teken van inspiratie, zonder ook maar aandacht voor hun hond die in de bench ernaast zit...op hun stoeltje naast hun kaptafels...
nee...ik moet er niet aan denken dat ik dat soort zuurpruimen te vaak moet zien

Na shows zijn de topics soms ook niet aan te slepen..modder gooien naar elkaar omdat 1 hond stond te hijgen in de ring, waardoor een ander uit zijn concentratie was en zich niet goed kon tonen en daardoor 3 e werd....gos...ik lees het dan maar en denk...ben blij dat ik er niet was

Ach...en sommigen en sommige honden zullen er ontzettend van genieten...leuk! Dan moet je het vooral doen

maar ik moet er niet aan denken en Rimpel? Die al helemaal niet
Zijn eerste van de twee keer op de verkiezing mooiste hond van onze hondenschool voor ras-kruizing-etc. (hij is 4 en een half...kun je nagaan

algehele indruk was: "rustige, stabiele hond in de ring, die zich vandaag helaas niet van zijn beste kant wil laten zien"
kreeg hij als eindoordeel: "mooie rasvertegenwoordiger die zich in de ring beter moet presenteren"
Typisch mijn eigen, eigenwijze stinkrimpel